Nowy serwis streamingowy Disneya ze sportem jesienią
Jimmy Pitaro, prezes kontrolowanego przez The Walt Disney Company nadawcy sportowego ESPN, ogłosił, że jego nowa usługa streamingowa będzie nazywać się po prostu ESPN. Platforma wystartuje w Stanach Zjednoczonych wczesną jesienią. Subskrybenci serwisu ESPN+ zostaną automatycznie przeniesieni do ESPN.

Jak informuje advanced-television.com, na początku ESPN zaoferuje dwa plany. Pełny pakiet ma kosztować 29,99 dol. miesięcznie, czyli blisko 113,50 zł. Możliwe będzie też wykupienie paczki z wybranymi rozgrywkami za 11,99 dol., czyli około 45,39 zł. Pojawią się również paczki obejmujące ESPN, Disney+ i Hulu. W dniu premiery będzie można zdecydować się na promocyjny dostęp do tych platform za 29,99 dol. przez pierwszy rok.
Kanały linearne nie zostaną zlikwidowane
Choć Disney w ostatnich latach zlikwidował ponad 100 kanałów linearnych na całym świecie, to uruchomienie nowej usługi ESPN nie oznacza zamknięcia sportowych stacji tego nadawcy w USA. ESPN, ESPN2, ESPNU, SECN, ACCN, ESPNEWS, ESPN Deportes – oprócz ESPN na ABC, ESPN+, ESPN3, SECN+ i ACCNX będą dalej nadawane za pośrednictwem tradycyjnych operatorów i nowej platformy ESPN.

– Nasze proste podejście do nazwy i cen pomoże fanom przebić się przez gąszcz subskrypcji i zapewni im atrakcyjne opcje dostępu do wszystkich naszych treści w ulepszonej aplikacji ESPN. Będzie to najlepsze miejsce do oglądania transmisji sportowych z wieloma spersonalizowanymi pod konkretnego użytkownika funkcjami – powiedział Pitaro.
W portfolio praw ESPN znajdą się: NFL, NBA, NHL, MLB, WNBA, UFC, UFL, SEC, ACC, Big 12, College Football Playoff. W ofercie nie zabraknie też rozgrywek La Ligi, Bundesligi, Australian Open, US Open, Wimbledonu, The Masters, PGA Tour. Poza transmisjami sportowymi, w ofercie znajdą się też filmy i seriale dokumentalne poświęcone sportowi.

Na początku 2025 roku koncerny Warner Bros. Discovery, The Walt Disney Company i Fox Corp. zdecydowały, że nie uruchomią wspólnie platformy streamingowej Venu Sports. Usługa miała być skierowana do młodszych odbiorców. Jej uruchomienie zapowiedziano na początku 2024 roku. Lachlan Murdoch, dyrektor generalny Fox Corporation, prognozował, że Venu Sports w ciągu pięciu lat pozyska 5 mln abonentów.
– Doszliśmy do wniosku, że na stale zmieniającym się rynku najlepiej będzie sprostać ewoluującym wymaganiom fanów sportu, koncentrując się na istniejących produktach i kanałach dystrybucji – poinformowali nadawcy zaangażowani w prace nad nową platformą.
Dołącz do dyskusji: Nowy serwis streamingowy Disneya ze sportem jesienią