Mniej subskrybentów Disney+. Będzie inwestycja w giganta gier wideo
W ciągu zeszłego kwartału Disney+ stracił 1,3 mln subskrybentów, a cały pion stremingowy Disneya przy wzroście przychodów o 15 proc. ograniczył stratę. Koncern zamierza zainwestować 1,5 mld dolarów w producenta gier wideo Epic Games.
W minionym kwartale Disney zanotował rok do roku minimalny wzrost przychodów - z 23,51 do 23,55 mld dolarów. W segmencie rozrywki zmalały one o 7 proc. do 9,98 mld dolarów, głównie wskutek spadku sprzedaży treści i licencji o 38 proc. do 1,63 mld dolarów i wpływów z linearnej telewizji o 12 proc. do 2,8 mld.
Koncern opisuje, że co prawda wzrosły stawki w umowach z operatorami telewizyjnymi, ale dalej ubywa im klientów. Natomiast w USA i Kanadzie (firma określa je jako swój rynek krajowy) przychody reklamowe zmniejszyła niższa widownia stacji ABC, wynikająca m.in. z przesunięcia na później części premier w związku ze strajkiem scenarzystów w Hollywood.
Zysk operacyjny z telewizji linearnej zmalał o 7 proc. do 1,24 mld dolarów.

Disney+ ma 111 mln subskrybentów
W segmencie streamingowym (bez klasyfikowanych osobno platform sportowych) kwartalne przychody urosły o 15 proc. do 5,55 mld dolarów, a strata operacyjna skurczyła się z 984 do 138 mln dolarów.
Przez kwartał Disney+ w USA i Kanadzie zanotował spadek liczby subskrybentów z 46,5 do 46,1 mln, a na pozostałych rynkach - z 66,1 do 65,2 mln. Natomiast jego indyjska wersja Hotstar osiągnęła wzrost z 37,6 do 38,3 mln, natomiast Hulu - z 48,5 do 49,7 mln.
W bieżącym kwartale Disney spodziewa się, że liczba subskrybentów Disney+ wzrośnie o 5,5-6 mln przy wyższym średnim przychodzie od każdego.

W USA i Kanadzie średni przychód od subskrybenta zwiększył się z 7,50 do 8,15 dol. (bo podwyższono ceny), a na innych rynkach zmalał z 6,10 do 5,91 dol. (koncern tłumaczy to większym udziałem użytkowników ofert promocyjnych).
W przypadku Hostara ten wskaźnik podskoczył z 0,70 do 1,28 dol., dzięki wzrostowi cen i przychodów z reklam.

Pion sportowy Disneya przy wzroście przychodów o 4 proc. do 4,83 mld dolarów zanotował spadek straty operacyjnej ze 164 do 103 mln dolarów. Najmocniej oba wyniki zmieniły się w przypadku platformy Hotstar, która transmitowała Puchar Świata w krykiecie, bardzo popularnym w Indiach.
ESPN+ na koniec grudnia ub.r. miał 25,2 mln subskrybentów, po spadku o 0,7 mln w ciągu kwartału. Natomiast przeciętny przychód od każdego zwiększył się z 5,34 do 6,09 dol.

Najbardziej zyskowny dla Disneya pozostaje segment obejmujący parki rozrywki i sprzedaż gadżetów. W zeszłym kwartale przyniósł 9,13 mld dolarów wpływów, o 7 proc. więcej niż przed rokiem. Przychody z parków rozrywki poza USA i Kanadą podskoczyły o 38 proc. do 1,48 mld.
Zysk operacyjny całego segmentu zwiększył się o 8 proc. do 3,1 mld dolarów.

Łączne przychody Disneya - 23,55 mld dolarów - okazały się nieco mniejsze od średniej prognoz analityków zebranych przez platformę LSEG (23,64 mld). Natomiast zysk netto na akcję w wysokości 1,22 dol. znacznie przewyższył średnią prognoz wynoszącą 0,99 dol.
Koncern zaznaczył, że w zeszłym kwartale osiągnął ponad 500 mln dolarów oszczędności w zakresie kosztów sprzedażowych, ogólnych i administracyjnych. Podwyższył prognozę dla całego bieżącego roku finansowego, rozpoczętego w październiku ub.r.: ma osiągnąć 4,60 dol. zysku na akcję, o 20 proc. więcej niż w poprzednim roku.

Disney wchodzi w „Fortnite’a”
Ponadto Disney będzie mocniej obecny w segmencie gier wideo: zapowiedział kupno za 1,5 mld dolarów akcji Epic Games. Nie podano, na ile została wyceniona ta spółka.
Firmy będą współpracować przy tworzeniu gier wideo opartych na filmach i serialach wytwórni Disney i Pixar oraz uniwersach Marvela, „Gwiezdnych wojen” i Avatara”. - Nasza współpraca z Epic Games połączy ukochane marki i franczyzy Disneya z niezwykle popularnym „Fortnite” - zapowiada szef Disneya Bob Iger. - To ważny krok, jeśli spojrzeć na trendy demograficzne i na to, gdzie i w jakich mediach pokolenia Alpha i Z, a nawet milenialsi spędzają czas - zaznacza.
Po publikacji wyników i planu inwestycji w Epic Games akcje Disneya w handlu posesyjnym drożały o ponad 6 proc. Na koniec środowej sesji kurs był o 12 proc. niżej niż 12 miesięcy temu i o 30 proc. niż przed dwoma laty.

Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Mniej subskrybentów Disney+. Będzie inwestycja w giganta gier wideo