Dole Sunshine i Grey London piszą list do papieża, aby zapobiec „poważnej katastrofie PR”
Producent żywności oraz dostawca owoców i warzyw Dole Sunshine postanowił pozbyć się wieloletniego i, zdaniem agencji Grey London, niesprawiedliwego skojarzenia z „zakazanym owocem”. Aby naprawić ten ich zdaniem „największy błąd PR”, twórcy kampanii opublikowali list otwarty w "La Repubblica", ulubionej gazecie Papieża Franciszka, skierowany właśnie do niego.
W swoim apelu autorzy listu opublikowanego na łamach ulubionej gazety Papieża poprosili głowę Kościoła katolickiego o zastąpienie słowa „owoc” w Piśmie Świętym jakimkolwiek niezdrowym fast foodem, aby przypomnieć chrześcijanom o korzyściach płynących z owoców. Firma wyjaśniła, że pomimo tego, że jabłko nie zostało wprost wymienione w Biblii, ze względu na koncepcję grzechu pierworodnego, to ma wypracowany negatywny wizerunek.
Agencja Grey podkreśla, że aktywacja nie jest zniewagą dla wierzących – bo projekt promuje zasady zdrowego odżywiania: „Żadnego owocu nie należy zakazywać” – mówią autorzy kampanii.
List skierowany do Papieża Franciszka został napisany z przymrużeniem oka. Jego autorzy proszą go, by pomógł im odwrócić „największą katastrofę PR, z jaką kiedykolwiek się zmagała: klęskę grzechu pierworodnego". Jego celem jest przywrócenie dobrego imienia „zakazanego owocu” po tysiącach lat oszczerstw, poprzez drobną poprawkę w Biblii, „zastępując słowo „owoc”. „na przykład każdą inną niezdrową przekąskę”.
List – dowcipny i bezprecedensowy apel do Papieża – ma zainicjować globalny dialog na temat znaczenia owoców dla pożywnej diety i skupić się na korzyściach płynących ze spożywania owoców.
- Rozumiemy, że prośba o tę zmianę jest odważną i prowokacyjną prośbą i oczywiście nie mamy na myśli braku szacunku dla Jego Świątobliwości ani Kościoła – powiedział Pier Luigi Sigismondi, prezes Dole Packaged Foods & Beverages Group. - Wierzymy, że jeśli uda nam się rozwiązać problem błędnego przedstawiania owoców, możemy rozpocząć nową globalną narrację, która koncentruje się na ich korzyściach i tworzy nowe, zdrowsze nawyki żywieniowe, które są zgodne z naszym celem zapewnienia wszystkim dobrego odżywiania.
Kampania zatytułowana „No Fruit Should Be Forbidden” prowadzona jest w Wielkiej Brytanii. Została stworzona dla marki Dole przez agencję reklamową Grey London.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Dole Sunshine i Grey London piszą list do papieża, aby zapobiec „poważnej katastrofie PR”