e-Kiosk z 3,06 mln zł przychodów i 1 mln zł zysku w drugim kwartale
Kontrolowany przez Gremi Media e-Kiosk w drugim kwartale 2021 roku odnotował zysk oraz zwiększenie przychodów ze sprzedaży.
W drugim kwartale e-Kiosk odnotował zysk na poziomie ponad 1 mln zł (wzrost o 37 proc. w porównaniu do drugiego kwartału 2020 roku). Przychody sprzedażowe spółki wyniosły 3,06 mln zł (wzrost o 9 proc.).
W całym pierwszym półroczu spółka miała 1,96 mln zł zysku netto (wzrost o 28 proc. w porównaniu do pierwszego półrocza 2020 roku) oraz 6,13 mln zł przychodów ze sprzedaży (wzrost o 9 proc.).
„Od początku wiedzieliśmy, że rok 2021 będzie sporym wyzwaniem. W ubiegłym roku dynamicznie zareagowaliśmy na zmieniające się otoczenie rynkowe z powodu pandemii i udało nam się skutecznie zagospodarować wzrost zainteresowania treściami cyfrowymi. Nie byliśmy pewni, czy nowo pozyskani czytelnicy z nami zostaną. Wciąż staramy się udoskonalać ofertę i o rezultatach naszej strategii na ten rok będę mógł więcej powiedzieć pod koniec czwartego kwartału. Niemniej na półmetku jestem zadowolony z tego, jak realizujemy założenia” - komentuje cytowany w komunikacie Łukasz Piela, prezes zarządu e-Kiosk.
W zeszłym kwartale zysk EBITDA firmy poszedł w górę z 918 tys. zł do 1,21 mln zł, a zysk operacyjny - z 899 tys. zł do 1,18 mln zł.
W całej pierwszej połowie br. spółka osiągnęła wzrost wpływów z 5,68 do 6,18 mln zł, zysku EBITDA z 1,79 do 2,32 mln zł, zysku operacyjnego z 1,76 do 2,28 mln zł i zysku netto z 1,53 do 1,96 mln zł.

Współpraca z mBankiem i Alior Bankiem
W drugim kwartale e-Kiosk przedłużył współpracę z Ministerstwem Spraw Zagranicznych, nawiązano także współpracę z Biurem Rzecznika Finansowego, Biurem Maklerskim PKO BP, mBankiem, Alior Bankiem oraz Mercedes-Benz Manufacturing sp. z o.o.
Spółka udostępniła użytkownikom nową odsłonę aplikacji mobilnej Nexto oraz wzbogaciła o warstwę contentową znajdujący się w jej ofercie sklep z oprogramowaniem dla osób prowadzących działalność gospodarczą „Mała Księgowość”.
Należąca do spółki agencja Econtentlab.pl zrealizowała kampanię marketingową mającą na celu wzrost rozpoznawalności marki e-Kiosk wśród przedsiębiorców.
e-Kiosk to największy dystrybutor e-prasy w Polsce, należą do niego platformy z prasą cyfrową i ebookami Ekiosk.pl, Egazety.pl, Nexto.pl oraz agencja marketingowa Econtentlab.pl.
78,15 proc. akcji spółki ma Gremi Media. W połowie kwietnia Gremi Media za 5,09 mln przejęła od Ruchu 28,14 proc. akcji E-Kiosku, cenę zapłacono poprzez potrącenie wierzytelności.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: e-Kiosk z 3,06 mln zł przychodów i 1 mln zł zysku w drugim kwartale