SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wydawcy prasowi w internecie coraz mocniej stawiają na własną dystrybucję

Kluczowym kolporterem prasy w Polsce pozostaje Kolporter, posiadający ponad 70 proc. rynku – wynika z badania Izby Wydawców Prasy. W internecie wydawcy stawiają jednak na własne kanały dotarcia. 

fot. Anita Walczowska/East News fot. Anita Walczowska/East News

Badanie przeprowadzono na nakładach globalnych tytułów płatnych 20 wydawców i grup wydawniczych, w tym wydawców niemal wszystkich ukazujących się wówczas dzienników (poza „Naszym Dziennikiem”).  

Zobacz: Izba Wydawców Prasy z apelem do władz ws. AI i rynku papieru

Analiza struktury udziału poszczególnych firm kolporterskich w rynku dystrybucji prasy pokazuje, że zdecydowanym liderem pozostaje Kolporter z 70,77 proc. udziału. Garmond Press ma 25,78 proc. udziałów. Analizę sporządziła Izba Wydawców Prasy na podstawie uzyskanych od wydawców danych o nakładach tytułów prasowych.

Prasa w internecie - wydawcy idą na swoje

Jeśli chodzi o kanały dystrybucji wydań cyfrowych, badania IWP (na podstawie danych od wydawców) wykazują, że dystrybucję tę wydawcy prowadzą w znacznym stopniu samodzielnie – dystrybucja własna to ponad 54 proc. całego rozpowszechniania płatnego wydań cyfrowych.

Nieco ponad 40 proc. łącznego udziału w rynku ma firma e-Kiosk, do której należą platformy e-Kiosk, e-Gazety i Nexto. Publio, Amazon, AppStore, i Google Play mają łącznie ok. 4,5 proc. udziału. Dalsze 1,5 proc. to inne kanały dystrybucji wydań cyfrowych.

Dołącz do dyskusji: Wydawcy prasowi w internecie coraz mocniej stawiają na własną dystrybucję

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl