Firma Omeny Mensah strategicznym inwestorem „GQ Poland” [TYLKO U NAS]
OmiImage, firma założona przez Omenę Mensah, przejęła 80 proc. udziałów w spółce New Media Wave – oficjalnym licencjobiorcy magazynu “GQ Poland” – dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Polska edycja amerykańskiego tytułu dla mężczyzn pojawi się na rynku jesienią. Operacyjnie grupą New Media Wave kierować będzie Michał Helman.

W poniedziałek na portalu Wirtualnemedia.pl jako pierwsi poinformowaliśmy, że spółka z grupy New Media Wave (dawny Marquard Media Polska) przygotowuje polską edycję luksusowego magazynu dla mężczyzn „GQ”. Redakcją pokieruje Olivier Janiak. Nowy tytuł ma zadebiutować jeszcze w tym roku.
W pismo zainwestowała założona przez Omenę Mensah firma OmiImage. Przejmuje on 80 proc. udziałów w spółce New Media Wave – oficjalnym licencjobiorcy „GQ Poland”. Tym samym OmiImage staje się strategicznym inwestorem spółki, posiadającej licencję Condé Nast na wydawanie magazynu w Polsce.
– Polska, jako 20. gospodarka świata, to doskonałe miejsce dla tej inwestycji. Wierzymy, że właśnie stąd mogą powstawać projekty medialne o globalnym zasięgu i znaczeniu – mówi Omenaa Mensah, założycielka OmiImage. – Współpraca z Condé Nast to ogromne wyróżnienie i potwierdzenie, że wartości, które reprezentujemy – jakość, odpowiedzialność i inkluzywność – są dziś fundamentem nowoczesnych mediów – dodaje.
Transakcja zamyka proces rozpoczęty w lipcu 2024 roku, kiedy fundusz Venture Capital 2.0 przejął – od syndyka masy upadłościowej – aktywa dawnej Marquard Media Polska, w tym serwisy: Kozaczek.pl, Papilot.pl, Zeberka.pl, CKM.pl oraz Supermamy.pl. Wydające je spółka działa teraz jako New Media Wave.
Condé Nast ma w swoim portfolio znajdują się takie tytuły jak „Vogue”, „GQ”, „Vanity Fair”, „The New Yorker”, Wired czy „Architectural Digest”.
Michał Helman pokieruje wydawcą “GQ Poland”
Omenaa Mensah wnosi do nowej struktury ponad 22-letnie doświadczenie biznesowe i medialne – zdobyte m.in. w strukturach TVN Warner Bros. Discovery, przy współpracy z Netflixem oraz jako producentka programów telewizyjnych. Jest twórczynią inicjatywy filantropijno-artystyczne Top Charity.
Za zarządzenie całą grupą New Media Wave będzie odpowiadał Michał Helman – menedżer z wieloletnim doświadczeniem w branży wydawniczej. Przez 20 lat Helman był związany z wydawnictwem Burda Media Polska. Jako chief commercial officer odpowiadał za sprzedaż reklam, najważniejsze procesy integracyjne, w tym konsolidację struktur sprzedażowych Burdy oraz Edipresse.
– Cieszę się, że mogę pracować z tak silnym i kompetentnym zespołem. To osoby, które doskonale rozumieją zmieniający się świat mediów i potrafią tworzyć rzeczy naprawdę wyjątkowe. Jestem dumna, że wspólnie rozwijamy projekt, który łączy jakość, estetykę i realny wpływ społeczny. Dzięki Olivierowi uwierzyłam w ten projekt od samego początku, a Michał wspiera nas swoją ogromną wiedzą i doświadczeniem w biznesie. Mamy też ambitny plan rozwoju GQ w Europie Centralnej, bo wierzymy w potencjał tego regionu i głód nowoczesnych, wartościowych treści. Z niecierpliwością czekamy też na reakcje na pierwszą okładkę “GQ Poland” – jestem przekonana, że będzie tematem wielu rozmów – podsumowuje Omenaa Mensah.
Na co postawi „GQ Poland”?
“GQ Poland” pojawi się na rynku jednocześnie w wersji drukowanej i online. Magazyn poruszy tematy krajowe i międzynarodowe - od trendów globalnych, przez geopolitykę, po kulturę. Mocną stroną mają być też social media, wideo, wysokiej jakości fotografie i inspirujące sylwetki.
Marka prasowa „GQ” istnieje od 1931 roku. Tytuł wydawany jest w USA, Wielkiej Brytanii, Japonii, Korei Południowej, Włoszech, na Bliskim Wschodzie czy Tajlandii. “GQ” razem z polskim wydaniem będzie obecna na 20 rynkach.
Dołącz do dyskusji: Firma Omeny Mensah strategicznym inwestorem „GQ Poland” [TYLKO U NAS]