Były szef serwisu Republiki i Shownewsa założył nowy portal o gwiazdach. „Stara szkoła tabloidu"
Sławomir Kowalski, były redaktor naczelny serwisów Blask Online i Shownews.pl, założył nowy portal o tematyce showbiznesowej Glampress.pl. – Stawiamy na teksty pisane przez ludzi, wracamy do starej szkoły tabloidu, przeniesiemy ją do internetu – mówi Kowalski w rozmowie z Wirtualnemedia.pl.

W poniedziałek Sławomir Kowalski poinformował na portal LinkedIn, że ruszył jego portal Glampress.pl.
– Wydaje mi się, że nie ma w tej chwili miejsca, gdzie można próbować połączyć to, co dobre w starej szkole tabloidów z wyzwaniami nowoczesności. W dodatku kryzys w branży medialnej będzie pogłębiał rozjazd między teorią głoszoną przez właścicieli i zarządzających, a brutalną rzeczywistością w redakcjach. Szkoda mi wielu ludzi, którzy zostali odsunięci na bok w ślepej wierze w możliwości AI. Mam nadzieję, że będę ich mógł wciągać w swoje działania, wykorzystując ich potencjał. Glampress.pl to cały projekt, nie tylko portal. Każda z jego części może się rozwijać w swoim tempie – napisał.
Sławomir Kowalski ostatnio był reaktorem naczelnym serwisu show-biznesowego Blask Online, którego wspólnikami są publicyści Telewizji Republika. Przedtem był szefem Shownews.pl w Polska Press. Wcześniej pracował przez 27 lat w „Super Expressie”, w ostatnim okresie jako szef działu Gwiazdy.

Zastępczynią Kowalskiego w Glampress.pl została Sylwia Gołecka, dziennikarka show-biznesowa, autorka okładkowych artykułów o polskich gwiazdach oraz formatów i strategii medialnych, a także kreatorka wizerunku gwiazd i specjalistka od PR kryzysowego. Z mediami związana od 26 la, pracowała m.in. dla TVP, Bauera, Polska Press i Interii.
Na pokładzie jest obecnie pięć osób. Sławomir Kowalski w rozmowie z Wirtualnemedia.pl zapewnia, że wraz z rozwojem biznesowym mają pojawiać się kolejni dziennikarze.
Nowy serwis o gwiazdach
Pytany przez nas o finansowanie nowego przedsięwzięcia nie chciał na razie zdradzić zbyt wiele. – Finansowanie będzie następowało stopniowo, od klasycznych w portalach rozwiązań po sferę usługową, dzięki której chcemy pomóc ludziom w branży.
Czym Glampress.pl ma się wyróżniać na tle konkurencji? Na rynku jest spora oferta podobnych serwisów. W połowie czerwca br. podawaliśmy, że liderem zasięgowym – według Mediapanela – nadal jest Pomponik, a każdego odwiedzającego na najdłużej przyciąga Pudelek Blask Online prowadzony obecnie przez Piotra Kotomskiego jako redaktora naczelnego nie łapał się do zestawienia.

Czytaj także: Nowy dyrektor zarządzający Weszło
– Będziemy się wyróżniać przede wszystkim tym, czego na pierwszy rzut oka nie widać -00 moimi sprawdzonymi modelami zarządzania i realizacjami rozwiązań, których nie było. Stawiamy na teksty pisane przez ludzi, wracamy do starej szkoły taboidu, przeniesiemy ją do internetu – wskazuje Sławomir Kowalski.
Zapewnia, że na razie nie chce się z nikim ścigać i stawia na budowanie wiarygodności serwisu. Cele liczbowe dla Glampress.pl zamierza wyznaczyć dopiero w październiku.
Dołącz do dyskusji: Były szef serwisu Republiki i Shownewsa założył nowy portal o gwiazdach. „Stara szkoła tabloidu"