SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Największy wydawca wiadomości na Wyspach idzie w subskrypcję. To reakcja na spadek przychodów

Największy komercyjny wydawca wiadomości w Wielkiej Brytanii Reach zamierza poważnie skupić się na subskrypcjach. To reakcja na spadek przychodów w pierwszej połowie roku oraz próba wejścia w niewykorzystaną niszę na Wyspach. 

Reach, wydawca takich tytułów jak “Mirror”, “Express”, “Daily Star” i kilkudziesięciu regionalnych tytułów informacyjnych, odnotował spadek przychodów o 3,4 proc. w ujęciu rok do roku do kwoty 256 mln funtów w ciągu sześciu miesięcy kończących się 30 czerwca – podaje branżowy magazyn Press Gazette.

Sprzedaż prasy spadła o 4,8 proc. do 194,1 mln funtów, natomiast sprzedaż cyfrowa wzrosła o 1,8 proc. do 61,1 mln funtów. Natomiast przychody bezpośrednie z "bezpośredniej interakcji z reklamodawcą, agencją lub konsumentem” spadły o 7,9 proc.

Czytaj także: Wydawcy masowo zwalniają dziennikarzy. Na liście legendarne marki

Wyniki były pierwszymi opublikowanymi pod przewodnictwem nowego dyrektora generalnego Piersa Northa, który wcześniej pełnił funkcję dyrektora ds. przychodów, po odejściu Jima Mullena w marcu.

Pod nowym przywództwem Reach wyznaczył trzy priorytety rozwoju: dywersyfikację przychodów, przyspieszenie wykorzystania technologii i sztucznej inteligencji oraz budowanie relacji z odbiorcami, w tym poprzez głębsze zaangażowanie.

Subskrypcja jako wiodący trend, jeszcze niewykorzystany w Wielkiej Brytanii

Jak zauważył North, "nie ma jednego, idealnego rozwiązania, zwłaszcza na trudnym rynku, na którym działamy. Jest jednak wiele możliwości, a zespół i ja mamy plan, jak je wykorzystać”. I tak największą zmianą w ramach tych priorytetów jest plan “rozwoju i wdrożenia subskrypcji cyfrowych”, który North opisał podczas telekonferencji z inwestorami jako “jeden z trendów rynkowych, którego jeszcze nie wykorzystaliśmy”.

Zobacz też: Wydawca zwalnia 450 osób

Zwrócił uwagę na "wzrost liczby subskrypcji wiadomości oferujących treści premium bez reklam oraz oferty i produkty". Na początku zeszłego roku Mail Online wprowadził częściowy paywall w Mail+, ograniczający dostęp do niektórych artykułów w kluczowych obszarach, i w niecałe dziesięć miesięcy osiągnął 100 000 płacących abonentów. W tym roku “The Sun” poszedł w jego ślady, wprowadzając podobny model, a Sky News planuje wprowadzić opłaty za treści premium – zwraca uwagę Press Gazette.

W Wielkiej Brytanii znacznie mniej ludzi płaci za wiadomości online niż w USA

North powiedział inwestorom ważną rzecz dotyczącą czytelnictwa płatnych treści w Wielkiej Brytanii, które jest na znacznie niższym poziomie niż w innych krajach: “Co istotne, wskaźnik adopcji w Wielkiej Brytanii utrzymuje się na poziomie około 10 proc., niższym niż w innych krajach zachodnich, w dużej mierze dzięki wpływowi BBC na rynek”. 

Powołał się na dane Reuters Institute, które pokazały, że w Wielkiej Brytanii odsetek płacących za wiadomości online jest znacznie niższy niż w Stanach Zjednoczonych i Irlandii, gdzie wynosi poniżej 20 procent, przy średniej dla 20 bogatszych krajów wynoszącej 18 proc. Zapowiedział walkę o 10 procent rynku w tym kontekście. 

Czytaj także: Netflix przebił kolejne pułapy. Jeszcze nigdy tyle nie zarobił

North dodał, że w nadchodzących miesiącach Reach "zacznie poważniej rozwijać ofertę usług płatnych” w całym portfolio, przeprowadzając pilotaż w tym roku i wprowadzając szerszą ofertę w 2026 roku.

Eksperymenty Reach z płatnymi treściami trwają od 2019 roku. W 2023 roku Manchester Evening News jako pierwsza marka informacyjna w sieci Reach wprowadziła płatną ofertę członkostwa premium, z płatnym abonamentem w swojej aplikacji oraz aplikacji z wiadomościami piłkarskimi Manchester United. W ślad za nią poszły aplikacje Liverpool Echo i Liverpool FC, po tym jak MEN pozyskał ponad 1 procent użytkowników w ciągu pierwszych trzech miesięcy.

Inne eksperymenty z przychodami od czytelników, przeprowadzone w 2023 roku, obejmowały ofertę bez reklam na stronie internetowej Daily Express, w odpowiedzi na skargi dotyczące doświadczenia użytkowników w witrynach Reach oraz około 12 płatnych newsletterów na platformie Substack, opartych na “silnych osobowościach”. 

Przypomnijmy, że na początku lipca Reach, jak wielu innych dużych wydawców w ostatnim czasie, zapowiedziało zwolnienie około 50 pracowników, dążąc do "usprawnienia" pracy dziennikarzy sportowych w jednym centralnym punkcie. Łącznie zagrożonych likwidacją ma być około 104 stanowisk pracy u największego brytyjskiego wydawcy wiadomości komercyjnych. 

Dołącz do dyskusji: Największy wydawca wiadomości na Wyspach idzie w subskrypcję. To reakcja na spadek przychodów

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl