Słynny magazyn "GQ" wchodzi na polski rynek. Redakcją pokieruje Olivier Janiak
Amerykański magazyn premium dla mężczyzn „GQ” doczeka się polskiej edycji – dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Przygotowuje ją spółka z grupy New Media Wave, czyli dawnego Marquard Media Polska. Redaktorem naczelnym pisma, który trafi na nasz rynek jesienią, został Olivier Janiak.

“GQ Poland” zadebiutuje jednocześnie w wersji drukowanej i online. Postawi mocno na media społecznościowe, oryginalne materiały wideo, wysokiej jakości fotografię i inspirujące sylwetki. Obok tematów krajowych poruszać będzie kwestie międzynarodowe – od trendów globalnych, przez geopolitykę, po kulturę.
– Cieszymy się, że “GQ” pojawi się Polsce dzięki współpracy z New Media Wave Publishing. Wejście na ten rynek jest bezpośrednią odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie na inteligentne, oryginalne i wiarygodne treści – mówi Christiane Mack, chief content operations officer w Condé Nast, który jest licencjodawcą pisma.
Polskie “GQ” postawi na wideo, podcasty i eventy
– To krok, który nie tylko poszerzy cyfrowy autorytet GQ, ale także stworzy nową relację między tytułem z najwyższej półki a publicznością gotową na więcej – dodaje.
Na czele redakcji stanie Olivier Janiak, który w przeszłości kierował magazynami „Malemen” i “Elle Man”, a od 1999 roku związany jest z TVN, gdzie prowadzi magazyn “Co za tydzień!”.
– Od lat na polskim rynku brakowało medium w kategorii premium, które nie tylko inspiruje, ale też daje nadzieję oraz poczucie, że w szybko zmieniającym się świecie jest miejsce na ważne pytania i mądre odpowiedzi – mówi Olivier Janiak.
– GQ Poland wypełni tę lukę poprzez magazyn, jakościowy serwis internetowy, a także cały wachlarz nowoczesnych form komunikacji: od wideo, przez podcasty, po liczne eventy i spotkania z odbiorcami. Wszystko z myślą o tych, którzy cenią klasę, głębię i styl – dodaje.
“GQ" istnieje od niemal 100 lat
Marka “GQ” narodziła się w 1931 roku w Nowym Jorku - to czołowy magazyn premium dla panów. Na kultowych okładkach pisma pojawiali się m.in. George Clooney, Timothée Chalamet czy BTS, a flagowe wydarzenie tytułu – Men of the Year – uznawane jest za jeden z najważniejszych kulturalnych eventów w każdym kraju, w którym GQ jest obecne.
Polska edycja dołącza do rodziny tytułu obejmującej m.in. USA, Wielką Brytanię, Japonię, Koreę, Włochy, Bliski Wschód czy Tajlandię. Tym samym “GQ” będzie obecna na 20 rynkach.
New Media Wave Publishing jest częścią grupy mediowej New Media Wave, wydawcy serwisów kozaczek.pl, papilot.pl, zeberka.pl, supermamy.pl i ckm.pl. Spółka zmieniła nazwę z Marquard Media Polska po tym jak przejął ją fundusz Venture Capital 2.0.
W przeszłości Marquard wydawał w Polsce kierowane do mężczyzn magazyny “Playboy”, CKM" i “Esquire”, które zamknął w 2019 roku. Potem z rynku zniknęły kolejne tytuły dla panów jak “Logo”, “Men's Health” czy “Elle Man”. Również oferta serwisów lifestylowych dla mężczyzn jest w naszym kraju uboga, o czym pisaliśmy w czerwcu br.
Dołącz do dyskusji: Słynny magazyn "GQ" wchodzi na polski rynek. Redakcją pokieruje Olivier Janiak
Zaraz wychodzi jakiś nowy sprzęt - i phone czy jakoś tak od Jobsa z Apple i podobno zmieni rynek. Ciekawe czasy!
I kolejna "katastrofa", znaczy się zamknięcie. :)