Eurozet: dobrze wyliczyliśmy podwyżkę reklam w RMF FM
Przedstawiciele Eurozetu nie zgadzają się z zarzutami Grupy RMF, że zawyżyli wzrost cennika reklamowego w RMF FM. Kierujący w Eurozecie sprzedażą i marketingiem Jaromir Sroga zaznacza przy tym, że rozumie wprowadzanie tak dużych podwyżek przez konkurenta.
Dyskusja przedstawicieli Eurozetu i Grupy RMF, o ile wzrosły w ciągu trzech lat ceny reklam w RMF FM, zaczęła się, kiedy udostępniono nowy cennik reklamowy Radia ZET, zmieniony po raz pierwszy od trzech lat (szczegóły tej oferty). W towarzyszącym temu komunikacie prasowym Jaromir Sroga, dyrektor sprzedaży i marketingu Eurozetu, ocenił, że w ciągu trzech ostatnich lat ceny reklam w RMF FM wzrosły o blisko jedną trzecią. Szybko zaprzeczyli temu przedstawiciele Grupy RMF - ich zdaniem spoty w RMF FM zdrożały w skali trzech lat tylko o jedną piątą (więcej na ten temat).
- Najwyraźniej musieliśmy przyjąć inne założenia niż krytycy naszej metody - komentuje Jaromir Sroga, dodając, że w swoich wyliczeniach wzięli pod uwagę dane cennikowe RMF FM z listopada 2008 roku i września br. - Uwzględniliśmy wartości najbardziej interesujące branżę reklamową i reklamodawców, tj. wszystkie dni tygodnia w najważniejszym komercyjnie paśmie słuchania, czyli w godzinach od 6:00 do 20:00. Analogiczne wyliczenia przeprowadziliśmy dla dni powszednich - opisuje Sroga. Zaznacza, że nie uwzględnili mało istotnych z perspektywy reklamodawców obniżek cen w późnych godzinach nocnych, ale identyczną metodę przyjęli też dla prezentacji podwyżki w Radiu ZET.
- W zależności od przyjętych założeń kalkulacja średniego wzrostu cen reklam w RMF FM może wynieść w porównywanym czasie od 25 proc. do znacznie powyżej 30 proc. - twierdzi Jaromir Sroga. - Uzasadnia to zatem przytoczone w naszym komunikacie sformułowanie o wzroście tych cen bliskim jednej trzeciej - ocenia.
Dyrektor sprzedaży i marketingu Eurozetu zastrzega, że jest daleki od krytykowania polityki podwyżek cen reklam w stacjach Grupy RMF. - Wręcz przeciwnie, uważam te podwyżki za uzasadnione w kontekście często przepełnionych bloków reklamowych tej stacji i szczerze gratuluję konkurentowi tej koniunktury - deklaruje. - Zresztą w naszym komunikacie prasowym uzasadniałem podwyżkę cen reklam Radia ZET przede wszystkim dobrą koniunkturą dla radia, a nie jedynie podwyżkami cen konkurencji - dodaje. Jaromir Sroga zwraca przy tym uwagę, że o ile w okresie 2008-2011 RMF FM zanotowało wzrost słuchalności, o tyle w ciągu ostatniego roku ta tendencja się odwraca.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Eurozet: dobrze wyliczyliśmy podwyżkę reklam w RMF FM