Telewizja Polska z umową na tegoroczny festiwal w Opolu, bez koncertu alternatywnego
Telewizja Polska i władze Opola podpisały umowę dotyczącą wspólnej organizacji tegorocznego Krajowego Festiwalu Piosenki Polskiej. Miasto wesprze imprezę kwotą 800 tys. zł. Inaczej niż przed rokiem nie odbędzie się dodatkowy koncert muzyki alternatywnej.

W lutym br. przedstawiciele Telewizji Polskiej i Opola poinformowali, że tegoroczny Krajowy Festiwal Piosenki Polskiej odbędzie się w dniach 9-11 czerwca i będzie transmitowany w TVP1, a obszernie relacjonowany także w TVP3 Opole. Jednocześnie nadawca i władze miasta rozpoczęły rozmowy dotyczące szczegółów współpracy. W kwietniu radni Opola wyrazili zgodę, żeby prezydent miasta przez cztery lata na organizację festiwalu przeznaczył 4,8 mln zł.
- Oczekujemy podpisania umowy wieloletniej, natomiast przez co, że bardzo późno radni Opola zdecydowali o dofinansowaniu festiwalu, może się okazać, że ze względów formalnych podpiszemy umowę na ten rok z możliwością przedłużenia na kolejne lata - powiedział portalowi Wirtualnemedia.pl półtora tygodnia temu Maciej Stanecki, wiceprezes TVP.
Ostatecznie nadawca i władze Opola podpisali porozumienie dotyczące tylko tegorocznej edycji festiwalu, o czym poinformowano w piątek. Z miejskiego budżetu zostanie ona dofinansowana kwotą 800 tys. zł.
- Mieliśmy swoje oczekiwania, są one spełnione przez telewizję. Myślę, że warunki umowy są bardzo dobre dla obu stron - powiedział w piątek prezydent Opola Arkadiusz Wiśniewski w programie TVP3 Opole, w którym gościł razem z Maciejem Staneckim. - Współpraca z Telewizją Polską zawsze przynosiła miastu profity: docenienie, zauważenie, świetną promocję. Festiwal Polskiej Piosenki jest wielką wartością i dla miasta, i dla telewizji. Co roku mamy więcej, lepiej, mocniej obecne Opole w festiwalu - podkreślił.
Wiśniewski zaznaczył, że miastu zależało, żeby festiwal trwał trzy dni, a Telewizja Polska włączyła się w dodatkowe wydarzenia związane z imprezą. W tym roku odbędą się m.in. otwarte koncerty: hip hopowy (3 czerwca) i rockowy (4 czerwca).
Jak poinformowaliśmy tydzień temu, podczas tegorocznego festiwalu w Opolu oprócz corocznych koncertów premier i debiutów odbędą się m.in. jubileuszowe koncerty Maryli Rodowicz i Andrzeja Piasecznego, jubileuszowy koncert-kabareton Jana Pietrzaka, koncert z muzyką taneczną oraz z największymi przebojami (podczas tego ostatniego nie będą już wręczane SuperJedynki).
Przed rokiem festiwal w Opolu trwał cztery dni - ostatniego wieczoru dobył się koncert muzyki alternatywnej, który transmitowano w TVP Kultura i TVP HD. W tym roku taki dodatkowy koncert nie zostanie zorganizowany z przyczyn finansowych.
- Byliśmy bardzo zadowoleni po zeszłorocznym koncercie, który cieszył się wielkim powodzeniem w TVP Kultura i powtarzany wielokrotnie w ciągu roku przyciąga widownię - zaznaczył Maciej Stanecki na antenie TVP3 Opole. - Trzeba uczciwie powiedzieć, że sytuacja finansowa mediów publicznych w związku z brakiem ustawy normującej finansowanie jest taka, że uniemożliwia nam zrealizowanie tego zamiaru - wyjaśnił.
Wiadomo już, że sponsorami tegorocznego festiwalu będzie kilka czołowych spółek państwowych, m.in. z branży energetycznej.
Transmisje z pierwszych trzech dni zeszłorocznego festiwalu w Opolu oglądało w TVP1 średnio 2,35 mln widzów, co zapewniło stacji pozycję lidera pasma i cennikowo 6,13 mln zł z reklam.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Telewizja Polska z umową na tegoroczny festiwal w Opolu, bez koncertu alternatywnego