Formuła 1 rozpoczęła pierwszą globalną kampanię marketingową (wideo)
Organizatorzy wyścigów Formuły 1 wraz z nowym sezonem rozpoczynają pierwszą w swojej historii globalną kampanię reklamową. Liczą, że dzięki niej zmieni się postrzeganie marki. Autorem reklam jest agencja Wieden+ Kennedy z Londynu.

Nowy sezon wyścigów Grand Prix F1 startuje w najbliższy weekend. Na kilka dni przed tym wydarzeniem ich organizatorzy ruszają z pierwszą w historii marki globalną kampanią marketingową. Działania reklamowe rozpoczęły się od Melbourne, stopniowo będą rozszerzane o takie kraje jak Chiny, USA, Francja i Niemcy. Prowadzone są pod hasłem „Engineered Insanity”.
Kampania obejmuje przede wszystkim nośniki reklamy zewnętrznej: billboardy i plakaty zlokalizowane na lotniskach i w wybranych miastach. Ich wsparciem są aktywności w mediach społecznościowych oraz na platformach wideo. Dodatkowo na kanałach F1 w social mediach zostanie zaprezentowany 60-sek. spot, którego bohaterami są fani tych wyścigów. Organizatorzy mają nadzieję, że ten spot „rzuci nowe światło na innowacyjność, wytrzymałość i elementarną naturę tego sportu dzięki umieszczeniu fanów w samym sercu akcji, czyli za kierownicą bolidu”.
Marketingowcy reprezentujący F1 wyjaśniają, że chcą angażować fanów tego sportu m.in. poprzez krótszego formatu wideo. Tłumaczą też, że dotychczas Formuła 1 miała logo, ale nie miała żadnej tożsamości. Rozpoczęte działania marketingowe mają to zmienić.
W lutym organizatorzy Formuły 1 poinformowali o największej inwestycji firmy w technologie cyfrowe - uruchomiono telewizję F1, która umożliwia fanom oglądanie wyścigów na żywo, bez reklam. Dodatkowo na ekranie będą pojawiać się kamery pokładowe relacjonujące to, co w trakcie wyścigu dzieje się wewnątrz bolidu.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Formuła 1 rozpoczęła pierwszą globalną kampanię marketingową (wideo)