„Gazeta Polska Codziennie” podwoiła wpływy reklamowe, mocno w górę także „Super Express” i „DGP”
Wpływy reklamowe dzienników w I kwartale br. wzrosły o ponad 20 proc. względem tego samego okresu 2021 roku. Największe wzrosty odnotowały „Gazeta Polska Codziennie” i „Dziennik Gazeta Prawna”. Mniej na reklamach zarobiła m.in. „Rzeczpospolita”
Wydatki na reklamę w dziennikach w I kwartale br. wyniosły ponad 290,5 mln zł, co oznacza, że rok do roku były wyższe o 20,1 proc. - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów, Kantar Media).
Najwięcej na reklamach zarobiła „Gazeta Wyborcza” – 38,9 mln zł, o 3,8 proc. więcej niż przed rokiem. Wicelider rankingu reklamowego dzienników - „Super Express” - zanotował 27,7 mln zł przychodów z reklam, czyli 67,6 proc. więcej niż rok wcześniej.
Podium zamyka „Dziennik Gazeta Prawna” z wpływami w wysokości 26,1 mln zł, wyższymi rok do roku o 82,7 proc.
Spośród pozostałych dzienników w zestawieniu Top10 pod względem wpływów z reklam, największy ich wzrost w porównaniu do I kwartału ub.r. notuje „Gazeta Polska Codziennie” - były wyższe o 119,5 proc. i wyniosły 10,7 mln zł.
„Fakt” zarobił 45,6 proc. więcej (18,5 mln zł), „Puls Biznesu” – 34,1 proc. więcej (14,6 mln zł), „Gazeta Pomorska” – 14,9 proc. więcej (7,9 mln zł), a „Dziennik Zachodni” – 6,7 proc. więcej (9,3 mln zł).
Mniejsze wpływy reklamowe miała: „Rzeczpospolita” - spadły o 0,3 proc., do 24,6 mln zł i „Głos Wielkopolski” – spadły o 1,5 proc., do 8,2 mln zł.

Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: „Gazeta Polska Codziennie” podwoiła wpływy reklamowe, mocno w górę także „Super Express” i „DGP”