Pokolenie 40-latków spędza w sieci najwięcej czasu
W sieci najliczniej reprezentowani są użytkownicy w wieku 40-49 lat - pokazuje kwietniowe badanie Gemius/PBI, przeprowadzone z okazji 20-lecia działania tej pracowni na rynku. Pokolenie 40-latków najintensywniej konsumuje treści i spędza statystycznie najwięcej czasu w internecie.

Gemius przeprowadził z okazji 20-lecia istnienia firmy na rynku specjalną edycję badania internetu, która pokazuje, jak wygląda konsumpcja tego medium wśród trzech pokoleń Polaków: 20-latków, 40-latków oraz 60-latków.
Okazuje się, że to 40-latkowie są najaktywniejszymi internautami. Osoby w wieku 40-49 lat stanowią 18,5 proc. wszystkich internautów, generują także najwięcej odsłon (19,8 proc.) oraz spędzają online najwięcej czasu (20,2 proc.).
Drugą najaktywniejszą grupą okazali się 20-latkowie, osiągający w powyższych kategoriach wyniki na poziomie ok. 17 proc. (stanowią grupę 17 proc. użytkowników sieci, generują 17,3 proc. odsłon i spędzają online 17,5 proc. czasu). Na miejscu trzecim są się seniorzy powyżej 60. roku życia. Stanowią grupę 10,7 proc. internautów, którzy generują 11 proc. wszystkich odsłon i spędzają w sieci prawie dwa razy mniej czasu niż 40-latkowie – 10,7 proc.
.png)
Jakie witryny odwiedzają w sieci Polacy
Analizując zasięg poszczególnych kategorii stron dla trzech pokoleń internautów, w większości przypadków widać, że wszyscy spędzają czas w sieci na podobnych kategoriach witryn.
Do najpopularniejszych należą kolejno wyszukiwarki stron (98 proc.), serwisy społecznościowe (90-93 proc.) i serwisy pocztowe (84-85 proc.).
Stronyi aplikacje banków mają największy zasięg w grupie 60-69 – aż 81 proc. internautów w tym wieku korzysta z bankowości internetowej. Im młodsza grupa, tym zasięg ten jest mniejszy: dla 40-49 jest to 78 proc., a w grupie 20-29 już tylko 73 proc. internautów korzysta z bankowości online – ta różnica względem najstarszych wynosi ponad 7 punktów procentowych.
Między pokoleniami polskich internautów wyraźnie kształtują się również różnice dotyczące korzystania z komunikatorów. Jest to w większym stopniu domena młodszych – zasięg komunikatorów online w grupie 20-29 sięga 76 proc., a potem kolejno maleje: 74 proc. w grupie 40-49 i 71 proc. w grupie 60-69.
.png)
Mapy i lokalizatory popularne wśród młodych
Z danych z badania Gemius/PBI wynika, że z aplikacji i witryn w kategorii „Mapy i lokalizatory” najczęściej korzysta pokolenie 20-29. Wśród 3,7 mln użytkowników w tym przedziale wiekowym średni miesięczny czas korzystania to 24 minuty.
Najliczniejszą grupę sięgającą do sieci po mapy tworzą użytkownicy w wieku 40-49 (4 mln), którzy na takich stronach i aplikacjach spędzają miesięcznie niewiele mniej czasu – średnio 22 minuty. Z kolei w najstarszym pokoleniu liczba użytkowników jest najmniejsza – 2,2 mln, a z map i lokalizatorów korzystają w miesiącu średnio o 8 minut krócej niż grupa 40-49 – 16 min. Użytkownicy w wieku 60-69 lat spędzają też jednorazowo mniej czasu w tego rodzaju aplikacjach: 1,23 min, podczas gdy młodsze pokolenia średnio o 20 sekund więcej: w grupie 40-49 jest to 1 min 43 s., a 20-29 – 1 min 41 s.


Newsletter







Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Pokolenie 40-latków spędza w sieci najwięcej czasu