Netflix na czele, Player przed TVP VOD i CDA Premium. W dół vod.pl i Ipla
Wśród serwisów VoD w Polsce zdecydowanym liderem pozostaje Netflix. Spory wzrost odwiedzalności osiągnęła sekcja VoD na WP.pl, a sporo straciły vod.pl i Ipla.tv. Z witryn nadawców telewizyjnych najwyższy ruch generuje Player.pl.
Według wyników badania Gemius/PBI opracowanych przez Wirtualnemedia.pl przeglądarkową wersję Netflixa we wrześniu odwiedziło 4,95 mln polskich internautów, co dało 17,9 proc. zasięgu. Użytkownicy wykonali w serwisie 63,65 mln odsłon, każdy średnio 12,9.
Netflix jest zdecydowanym liderem w liczbie użytkowników, w zajmującym drugą pozycję Player.pl (Grupa TVN Discovery Polska) 2,81 mln internautów wygenerowało 60,52 mln odsłon (przeciętnie po 21,5 na odwiedzającego).
Globalnie Netflix w drugim kwartale br. osiągnął wzrost przychodów o 24,9 proc. do 6,15 mld dolarów oraz 720 mln dolarów zysku netto. Liczba jego subskrybentów zwiększyła się o 10,09 mln do 192,95 mln. Prognozuje, że trzecim kwartale zyska tylko 2,5 mln subskrybentów. Serwis nie podaje, ilu ma subskrybentów w Polsce, według szacunków firmy Comapritech na koniec marca było ich 880 tys.
Z kolei Player, w którym duża część treści jest dostępna za darmo, w sierpniu br. miał 375 tys. użytkowników płatnych pakietów.
CDA Premium przed HBOGO
Oprócz Netflixa w zestawieniu jest kilka innych witryn działających w modelu subskrypcyjnym. CDA Premium miało 2,26 mln użytkowników i 21,27 mln odsłon, a HBOGO.pl - 1,38 mln odwiedzających i 12,26 mln odsłon.
Notowane na warszawskiej giełdzie CDA podało, że na koniec czerwca z usługi CDA Premium korzystało 280,1 tys. użytkowników, wobec 300 tys. w połowie maja, a 231,7 tys. na koniec ub.r.
Pod koniec maja swoją witrynę VoD Canalplus.com uruchomił Canal+ Polska, we wrześniu 928,4 tys. internautów wykonało w niej 2,92 mln odsłon. Nadal działa serwis NCplusgo.pl skierowany do abonentów telewizyjnych Canal+, w zeszłym miesiącu miał 438,7 tys. użytkowników i 8,03 mln odsłon.
TVP VOD nad Iplą, VoD na WP.pl wyprzedza vod.pl
Witryny VoD pozostałych głównych nadawców telewizyjnych osiągnęły dużo niższą odwiedzalność niż Player. TVP VOD zanotowało 2,58 mln użytkowników i 32,07 mln odsłon, a Ipla.tv (Grupa Cyfrowy Polsat) - 1,44 mln użytkowników i 23,74 mln odsłon.
W sekcji VoD portalu WP.pl 2,59 mln internautów wykonało 10,65 mln odsłon, a w vod.pl (Ringier Axel Springer Polska) 2,15 mln użytkowników wygenerowało 6,52 mln odsłon.

Netflix mocno w górę, TVP VOD i Ipla ze spadkami
Rok do roku przeglądarkowy Netflix osiągnął wzrost o 2,04 mln użytkowników (70,1 proc.) i 23,1 mln odsłon (56,9 proc.). Serwis rekordową odwiedzalność notował wiosną w czasie izolacji społecznej spowodowanej epidemią koronawirusa, w kwietniu miał 5,68 mln odwiedzających i 92,89 mln odsłon.
Dział VoD na WP.pl zyskał natomiast 584,4 tys. użytkowników (29,1 proc.) i 1,99 mln odsłon (22,9 proc.). Z kolei HBOGO.pl przy wzroście liczby odwiedzających o 399 tys. (40,6 proc.) stracił 1,31 mln odsłon (9,7 proc.), a NCplusgo.pl zanotowało wzrost liczby użytkowników o 115,5 tys. (35,8 proc.) i spadek liczby odsłon o 384,3 tys. (4,6 proc.). Na CDA Premium ubyło 292,8 tys. internautów (11,5 proc.) i przybyło 3,82 mln odsłon (21,9 proc.).
TVP VOD zanotowało spadek o 247,7 tys. użytkowników (8,8 proc.) i 3,36 mln odsłon (9,5 proc.), a Ipla.tv - o 317,5 tys. odwiedzających (18,1 proc.) i 3,23 mln odsłon (12 proc.).

Aplikacje Netflixa, nc+ GO i Horizon GO mocno w górę
Wśród aplikacji mobilnych Netflix jest zdecydowanym liderem zasięgowym. Jego aplikacja we wrześniu br. miała 4,1 mln polskich użytkowników, co wobec 1,93 mln rok wcześniej oznacza wzrost o 112,5 proc. W badaniu Gemius/PBI, tak jak kilka innych aplikacji, nie jest objęta audytem, więc nie ma statystyk jej odsłon
Aplikacja Playera miała 940,6 tys. odwiedzających i 71 mln odsłon, a Ipla mobile - 536,5 tys. użytkowników i 30,21 mln odsłon. Rok do roku pierwsza straciła 60,4 tys. użytkowników (6 proc.), zyskując 14,65 mln odsłon (26 proc.), a druga zanotowała spadek liczby odwiedzających o 24,7 tys. (4,4 proc.) i wzrost liczby odsłon o 3,89 mln (14,8 proc.).
Aplikacja HBO GO straciła 205,5 tys. użytkowników (31 proc.). Natomiast nc+ GO zyskało 190,8 tys. odwiedzających (129 proc.), TVP VOD - 22,2 tys. odwiedzających (9,9 proc.) i 4,55 mln odsłon (60 proc.), a Horizon GO - 34,2 tys. użytkowników (26,1 proc.).

Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Netflix na czele, Player przed TVP VOD i CDA Premium. W dół vod.pl i Ipla