Google, Facebook i YouTube ze spadkami zasięgu - w górę WP, Allegro i Gazeta.pl (Gemius/PBI ze stycznia)
W styczniu br. Grupa Google, Facebook, YouTube i Grupa Ringier Axel Springer Polska miały niższą odwiedzalności niż rok wcześniej. Spore wzrosty osiągnęły natomiast Grupa Wirtualna Polska, Grupa Allegro i Gazeta.pl, natomiast serwisy Grupy Eurozet weszły do TOP20 po raz pierwszy w historii.
W zeszłym miesiącu strony i aplikacje Google’a odwiedziło 27,02 mln realnych użytkowników, czyli 94,68 proc. wszystkich polskich internauci. Wykonali tam 8,26 mld odsłon, a każdy w ciągu dnia spędził średnio 31 minut i 32 sekundy - pokazują wyniki badania Gemius/PBI.
W skali roku mimo niewielkiego wzrostu liczby jej użytkowników zasięg Grupy Google zmalał z 96,16 do 94,68 proc. Wynika to z faktu, że w styczniu ub.r. łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano na 28 mln, a w styczniu br. - na 28,6 mln, z czego 23,3 mln korzystało z sieci na komputerach, a 24,1 mln na smartfonach i tabletach.
Facebooka odwiedziło w minionym miesiącu 22,45 mln użytkowników (co dało 79,22 proc. zasięgu), wykonując 4,32 mld odsłon i spędzając przez dzień przeciętnie 28 minut i 43 sekundy. Rok wcześniej portal miał 23,08 mln użytkowników, 5,1 mld odsłon i 82,46 proc. zasięgu.
Spory spadek zanotował też YouTube: w styczniu br. miał 20,52 mln użytkowników, 71,77 proc. zasięgu i 1,08 mld odsłon, a w styczniu ub.r. - 21,14 mln użytkowników, 75,52 proc. zasięgu i 1,55 mld odsłon.
Wzrosty osiągnęły natomiast Grupa Wirtualna Polska oraz Grupa Allegro. Strony i aplikacje pierwszego wydawcy w zeszłym miesiącu odwiedziło 22,65 mln internautów (79,22 proc. zasięgu), którzy wykonali 3,31 mld odsłon i dziennie spędzali średnio 36 minut i 57 sekund. W styczniu ub.r. wydawca zanotował 21,67 mln użytkowników, 77,43 proc. zasięgu i 4,21 mld odsłon.
Z kolei Grupa Allegro w minionym miesiącu miała 19,18 mln użytkowników, 67,06 proc. zasięgu i 2,69 mld odsłon, a rok wcześniej - 17,56 mln użytkowników, 62,72 proc. zasięgu i 2,11 mld odsłon.
W przypadku Grupy Gazeta.pl liczba użytkowników wzrosła w skali roku z 16,75 do 18,33 mln, zasięg z 59,85 do 64,1 proc., a liczba odsłon zmalała 744,79 do 740,72 mln. Znacząco podskoczyły też statystyki Grupy Polska Press (zasięg z 58,09 do 64,06 proc., a liczba odsłon z 555,62 do 703,77 mln), Grupy OLX (zasięg z 59,96 do 60,29 proc., liczba odsłon z 1,8 do 4,54 mln), Grupa ZPR Media (zasięg z 48,23 do 53,57 proc., liczba odsłon ze 120,18 do 168,12 mln), Grupa Ceneo.pl (zasięg z 40,36 do 46,29 proc., liczba odsłon ze 148,79 do 168,46 mln) oraz Grupa TVN (zasięg z 38,47 do 45,61 proc., liczba odsłon z 205,67 do 258 mln).
Z kolei Grupa Ringier Axel Springer Polska zanotowała spadek zasięgu z 77,73 do 76,37 proc. i liczby odsłon z 3,34 do 2,5 mld, a Grupa Interia.pl przy spadku zasięgu (z 70,4 do 69,19 proc.) zyskała pod względem liczby odsłon (z 1,41 do 1,51 mld).
Google.com w zeszłym miesiącu miało 26,1 mln użytkowników, 91,26 proc. zasięgu i 6,39 mld odsłon, a rok wcześniej - 20,38 mln użytkowników, 72,81 proc. zasięgu i 862,87 mln odsłon. Natomiast w przypadku Google.pl liczba użytkowników zmalała w skali roku z 26,45 do 17,14 mln, zasięg - z 94,49 do 59,95 proc., a liczba odsłon - z 7,55 do 1,74 mld.
Spore wzrosty osiągnęły Allegro.pl (zasięg z 60,7 do 65,02 proc., liczba odsłon z 1,64 do 1,93 mld), WP.pl (zasięg z 56,66 do 60,91 proc., przy spadku liczby odsłon z 2,91 do 2,15 mld), Interia.pl (zasięg z 49,81 do 50,65 proc.) oraz Gazeta.pl (zasięg z 37,51 do 45,59 proc. przy spadku liczby odsłon z 293,84 do 265,76 mln).
Natomiast Onet.pl w minionym miesiącu zanotował 17,45 mln użytkowników, 61,01 proc. zasięgu i 1,78 mld odsłon, a rok wcześniej - 18,28 mln użytkowników, 65,32 proc. zasięgu i 2 mld odsłon.
Na WP.pl odwiedzający spędził w ciągu dnia średnio 35 minut i 23 sekundy, na o2.pl - 34 minuty i 19 sekund, na Google.com - 28 minut i 46 sekund, na Facebooku - 28 minut i 43 sekundy, a na Onecie - 28 minut i 5 sekund. Rok temu nie podawano jeszcze tej statystyki.
Na komputerach Grupa Google zanotowała rok do roku spadek liczby użytkowników z 23,45 do 22,08 mln, zasięgu z 83,77 do 77,22 proc. oraz liczby odsłon z 5,36 do 4,14 mld.
Spadki zanotowały też kolejne portale i wydawcy w zestawieniu: YouTube (zasięg z 68,86 do 62,29 proc., liczba odsłon z 959,83 do 752,59 mln), Facebook (zasięg z 68,22 do 61,35 proc., liczba odsłon z 2,26 do 1,49 mld), Grupa Wirtualna Polska (zasięg z 58,85 do 56,54 proc., liczba odsłon z 2,75 do 1,7 mld), a także Grupa Ringier Axel Springer Polska (zasięg z 58 do 51,51 proc., liczba odsłon z 1,61 do 1,2 mld).
Natomiast zasięg Grupy TVN zwiększył się z 19,81 do 21,33 proc., przy spadku liczby odsłon z 88,65 do 84,54 mln.
Google.com miało 20,77 mln użytkowników, 72,63 proc. zasięgu i 3,15 mld odsłon (wobec 16,2 mln użytkowników, 57,9 proc. zasięgu i 583,3 mln odsłon rok wcześniej), a Google.pl - 14 mln użytkowników, 48,98 proc. zasięgu i 940,04 mln odsłon (w styczniu ub.r. było to 23,18 mln użytkowników, 4,71 mld odsłon i 82,81 proc. zasięgu).
Allegro.pl zanotowało w skali roku niewielki wzrost odwiedzalności (zasięg z 46,37 do 46,92 proc., liczba odsłon z 1,13 do 1,23 mld), zmalały natomiast wyniki Onetu (zasięg z 48,17 do 40,31 proc., liczba odsłon z 1,25 do 1,01 mld) oraz WP.pl (zasięg z 41,78 do 40,17 proc., liczba odsłon z 2,1 do 1,17 mld).
Newsletter







Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Google, Facebook i YouTube ze spadkami zasięgu - w górę WP, Allegro i Gazeta.pl (Gemius/PBI ze stycznia)