SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

GPW DAI współpracuje z kolejnymi nadawcami lokalnymi

Spółka GPW DAI w ramach podpisanych umów prowadzi kampanie reklamowe z wykorzystaniem narzędzia DAI Prime w kilkunastu lokalnych stacjach telewizyjnych – dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. – DAI Prime to szansa dla 160 polskich telewizji lokalnych na monetyzację ich oglądalności, która do tej pory była trudna do zmierzenia i tym samym nie generowała znaczących przychodów z reklam centralnych – mówi nam Michał Wigurski, wiceprezes GPW DAI.

Michał Wigurski, wiceprezes GPW DAI Michał Wigurski, wiceprezes GPW DAI

Usługa DAI Prime to jedna z trzech usług realizowanych przez Platformę Aukcyjną TeO (dodatkowo usługi: DAI Pro i DAI Elite). Umożliwia emisję kampanii adresowalnych w regionalnych stacjach telewizyjnych. Wprowadza do telewizji linearnej rozliczanie reklam w modelu CPM (Cost Per Mille/Tysiąc Wyświetleń). 

– Wyjątkowość usługi polega na tym, że reklamodawcy płacą wyłącznie za faktycznie wyświetloną reklamę, co jest potwierdzane danymi z dekoderów ("spis z natury"). Zgodnie z koncepcją "prime time all the time", nie ma „pustych” (nieopłaconych) wyświetleń spotów – doprecyzowuje Wigurski.

Zobacz: Giełda chce przyspieszyć z projektem dotyczącym reklam. Rynek może zyskać kilkaset mln

DAI Prime szansą na monetyzację dla lokalnych telewizji

Jak mówi nam Michał Wigurski, wiceprezes GPW DAI, rozwiązanie DAI Prime zapewnia pełną transparentność i możliwość audytu danych. Spółka agreguje już dane z ok. 600 tysięcy dekoderów. Należą one m.in. do takich operatorów jak Toya, Korbank, Feromedia, Astanet, Inea czy Nasza Wizja. 

Kampanie z DAI Prime prowadzą m.in. klienci z branży telekom czy spożywczej. Obecnie emitowane są one w około 15 największych lokalnych stacjach telewizyjnych, nadających na terenie całej Polski. Zasięg telewizji lokalnych szacuje się od 3 do nawet 5 milionów widzów. 

– Wszystkie telewizje lokalne borykają się z problemem braku precyzyjnych danych dotyczących oglądalności i konwersji zasięgu na powierzchnie reklamowe. To uniemożliwiało im do tej pory pozyskiwanie środków z centralnych budżetów reklamowych pomimo racji wykonywanej misji lokalnej. DAI Prime to szansa dla 160 polskich telewizji lokalnych na monetyzację ich oglądalności, która do tej pory była trudna do zmierzenia i tym samym nie generowała żadnych przychodów z reklam centralnych – podsumowuje Michał Wigurski.

Podczas konferencji PIKE w Sopocie w maju 2025 – Wigurski apelował na Forum Telewizji Lokalnych o połączenie sił operatorów i nadawców lokalnych (którzy wywodzą się z tych samych środowisk gospodarczych) o stworzenie usługi, która będzie mocno konkurencyjna do platformy YouTube i powstanie w pełnym zakresie do końca roku. Wartość rynku reklamy video poza TV, o którą zabiega DAI Prime, to blisko 2 mld zł rocznie.

W styczniu br. GPW DAI podpisała umowę na wdrożenie dynamicznej podmiany reklam ze stacją TV Regio.

GPW DAI pod koniec ubiegłego roku zrealizowała pierwszą w pełni komercyjną kampanię dynamic ad insertion z siecią handlową Biedronka. Firma kupiła od spółki-matki Platformę Aukcyjną TeO, zbudowaną w ramach prac badawczo-rozwojowych przy wsparciu NCBiR. Kampania na Dolnym Śląsku była możliwa dzięki umowie z lokalnym operatorem Korbank. GPW DAI dotychczas zrealizowała kampanie reklamowe z agencjami GroupM i Sigma Bis.

Dołącz do dyskusji: GPW DAI współpracuje z kolejnymi nadawcami lokalnymi

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Obserwator
Wigurski jest nie do zdarcia. Od 2018 zmienia coś co jest niezmienialne. Z drugiej strony gdyby się udało - zarobią wszyscy! Taka platforma dla polskiego rynku to pieniądze dla wszystkich. Może warto się dogadać. Obserwator.
0 0
odpowiedź
User
Obserwator
Wigurski jest nie do zdarcia. Od 2018 zmienia coś co jest niezmienialne. Z drugiej strony gdyby się udało - zarobią wszyscy! Taka platforma dla polskiego rynku to pieniądze dla wszystkich. Może warto się dogadać. Obserwator.
0 0
odpowiedź
User
Śledzik
Najpierw Telemetria Polska, potem Telemetria Operator, teraz GPW DAI - niezła podróż. Gdzie jest finał ? W koszu z projektami państwowymi czy z szansą na monetyzację ? Ale czy w Polsce może coś się udać skoro nie działa w USA ? Śledzik
0 0
odpowiedź