GPW DAI współpracuje z kolejnymi nadawcami lokalnymi
Spółka GPW DAI w ramach podpisanych umów prowadzi kampanie reklamowe z wykorzystaniem narzędzia DAI Prime w kilkunastu lokalnych stacjach telewizyjnych – dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. – DAI Prime to szansa dla 160 polskich telewizji lokalnych na monetyzację ich oglądalności, która do tej pory była trudna do zmierzenia i tym samym nie generowała znaczących przychodów z reklam centralnych – mówi nam Michał Wigurski, wiceprezes GPW DAI.

Usługa DAI Prime to jedna z trzech usług realizowanych przez Platformę Aukcyjną TeO (dodatkowo usługi: DAI Pro i DAI Elite). Umożliwia emisję kampanii adresowalnych w regionalnych stacjach telewizyjnych. Wprowadza do telewizji linearnej rozliczanie reklam w modelu CPM (Cost Per Mille/Tysiąc Wyświetleń).
– Wyjątkowość usługi polega na tym, że reklamodawcy płacą wyłącznie za faktycznie wyświetloną reklamę, co jest potwierdzane danymi z dekoderów ("spis z natury"). Zgodnie z koncepcją "prime time all the time", nie ma „pustych” (nieopłaconych) wyświetleń spotów – doprecyzowuje Wigurski.
Zobacz: Giełda chce przyspieszyć z projektem dotyczącym reklam. Rynek może zyskać kilkaset mln
DAI Prime szansą na monetyzację dla lokalnych telewizji
Jak mówi nam Michał Wigurski, wiceprezes GPW DAI, rozwiązanie DAI Prime zapewnia pełną transparentność i możliwość audytu danych. Spółka agreguje już dane z ok. 600 tysięcy dekoderów. Należą one m.in. do takich operatorów jak Toya, Korbank, Feromedia, Astanet, Inea czy Nasza Wizja.
Kampanie z DAI Prime prowadzą m.in. klienci z branży telekom czy spożywczej. Obecnie emitowane są one w około 15 największych lokalnych stacjach telewizyjnych, nadających na terenie całej Polski. Zasięg telewizji lokalnych szacuje się od 3 do nawet 5 milionów widzów.
– Wszystkie telewizje lokalne borykają się z problemem braku precyzyjnych danych dotyczących oglądalności i konwersji zasięgu na powierzchnie reklamowe. To uniemożliwiało im do tej pory pozyskiwanie środków z centralnych budżetów reklamowych pomimo racji wykonywanej misji lokalnej. DAI Prime to szansa dla 160 polskich telewizji lokalnych na monetyzację ich oglądalności, która do tej pory była trudna do zmierzenia i tym samym nie generowała żadnych przychodów z reklam centralnych – podsumowuje Michał Wigurski.
Podczas konferencji PIKE w Sopocie w maju 2025 – Wigurski apelował na Forum Telewizji Lokalnych o połączenie sił operatorów i nadawców lokalnych (którzy wywodzą się z tych samych środowisk gospodarczych) o stworzenie usługi, która będzie mocno konkurencyjna do platformy YouTube i powstanie w pełnym zakresie do końca roku. Wartość rynku reklamy video poza TV, o którą zabiega DAI Prime, to blisko 2 mld zł rocznie.
W styczniu br. GPW DAI podpisała umowę na wdrożenie dynamicznej podmiany reklam ze stacją TV Regio.
GPW DAI pod koniec ubiegłego roku zrealizowała pierwszą w pełni komercyjną kampanię dynamic ad insertion z siecią handlową Biedronka. Firma kupiła od spółki-matki Platformę Aukcyjną TeO, zbudowaną w ramach prac badawczo-rozwojowych przy wsparciu NCBiR. Kampania na Dolnym Śląsku była możliwa dzięki umowie z lokalnym operatorem Korbank. GPW DAI dotychczas zrealizowała kampanie reklamowe z agencjami GroupM i Sigma Bis.
Dołącz do dyskusji: GPW DAI współpracuje z kolejnymi nadawcami lokalnymi