Przychody Canal+ rosną dzięki inwestycjom poza Francją
W ciągu pierwszych trzech kwartałów br. przychody Grupy Canal+ wyniosły 4,29 mld euro. To wzrost o niemal 5 proc. w porównaniu z tym samym okresem 2020 roku. Vivendi, właściciel Canal+ tłumaczy to przede wszystkim rozwojem międzynarodowym i działalnością Studiocanal.
Przychody z działalności telewizyjnej we Francji kontynentalnej wyniosły 2,290 mld euro, co jest nieznacznym wzrostem. Przychody z działalności międzynarodowej to odpowiednio 1,633 mld euro w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2021 roku i 1,590 mld euro w analogicznym okresie 2020 roku. W samym trzecim kwartale br. Grupa Canal+ zwiększyła przychody do 1,467 mld euro. To wzrost o 6,3 proc. w porównaniu do III kwartału ub.r.
Otwarcie kin i zagraniczne inwestycje
Pozytywny wpływ na wyniki Canal+ miało zahamowanie rozwoju pandemii koronawirusa. Tym samym przychody wytwórni Studiocanal wzrosty o 37 proc. do 326 mln euro. Wyniki poprawia też zakrojona na coraz szerszą skalę działalność międzynarodowa. Canal+ uruchomił platformę cyfrową w Etiopii, a pod koniec września uruchomił też Nathan TV, edukacyjną stację dla francuskojęzycznych mieszkańców Afryki.
Zobacz także: Nowe platformy osłabią Canal+? „Mamy długoterminowe umowy w zakresie TVOD”
Vivendi w komunikacie informuje też o zakupie dodatkowych udziałów w południoafrykańskiej platformie MultiChoice i porozumieniu z A1 Telekom Austria, które pozwoli na zaoferowanie dodatkowych treści telewizyjnych w austriackim pakiecie Now TV.
Canal+ liczy, że zagraniczne inwestycje doprowadzą do dalszych wzrostów. Niedawno grupa chwaliła się przejęciem praw do Premier League na rynki czeski i słowacki od sezonu 2022/2023 (Polski Canal+ utracił tę licencję na rzecz Viaplay). Spółka przypomina w komunikacie, że kupiła 70 proc. udziałów w SPI International, która ma 42 kanały i serwisy OTT w 60 państwach, w tym w Polsce (m.in. Kino Polska, Zoom TV, Stopklatka, Dizi).
Wyników w odniesieniu do polskiego rynku koncern Vivendi nie podał. Niedawno Canal+ chwalił się odkupieniem swojej siedziby przy Alei Generała Władysława Sikorskiego. W budynku mieści się m.in. nowoczesne studio nadawcy.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Przychody Canal+ rosną dzięki inwestycjom poza Francją