Grupa PTWP w trzecim kwartale utrzymała zysk
Grupa PTWP w trzecim kwartale br. wypracowała 3,33 mln zł zysku netto (spadek o 6,19 proc. w porównaniu do trzeciego kwartału 2020 roku). Firma podkreśla, że wzrost dochodów to zasługa rozwoju biznesu w obszarze digital, organizacji biznesowych wydarzeń i wykorzystaniu nowych technologii.

W trzecim kwartale br. przychody ze sprzedaży netto Grupy PTWP wyniosły 16,91 mln zł (wzrost o 20,58 proc.), a koszty działalności operacyjnej – 13,88 mln zł (wzrost o 39,26 proc.), w tym koszty wynagrodzeń – 3,51 mln zł (wzrost o 24,95 proc.).
„W trzecim kwartale br. zauważyliśmy dynamikę wzrostu praktycznie w każdym obszarze naszej działalności, co przełożyło się na tak dobry wynik ze sprzedaży. Po pierwsze, powrót do organizacji eventów i ożywienie rynku spotkań, spowodowały wzrost obłożenia w obiektach, którymi zarządzamy. Po drugie, organizowane przez nas wydarzenia, w wielu parametrach wróciły do skali sprzed pandemii, zyskując dodatkowo szerokie zasięgi dzięki hybrydowej formule. Wreszcie intensywna rozbudowa segmentu digital i rekordowe wyniki kluczowych portali. Liczymy również na dobrą końcówkę tego roku” - mówi cytowany w komunikacie Wojciech Kuśpik, prezes grupy PTWP i największy akcjonariusz spółki (ma 73,71 proc. jej udziałów).
W sumie w trzech kwartałach br. grupa osiągnęła zysk netto w wysokości 6,65 mln zł (wzrost z poziomu 24 tys. zł). Przychody netto ze sprzedaży w tym okresie wyniosły 37,4 mln zł (wzrost o 16,98 proc.), a koszty działalności operacyjnej – 33,3 mln zł (wzrost o 4,66 proc.), w tym koszty wynagrodzeń – 9,69 mln zł (wzrost o 3,04 proc.).
Grupa podkreśla, że ożywienie branży eventowej widoczne jest w kalendarium wydarzeń w Międzynarodowym Centrum Kongresowym i Spodku. We wrześniu w ww. obiektach zorganizowanych zostało kilkadziesiąt spotkań, imprez biznesowych i sportowych oraz koncertów. Spółka PTWP Event Center zakontraktowała już również wydarzenia na kolejnych kilkanaście miesięcy. Władze spółki zakładają, że w przyszłym roku, w zarządzanych przez siebie obiektach, zorganizowanych zostanie łącznie ponad 200 wydarzeń dla prawie miliona uczestników.
Grupa PTWP w trzecim kwartale br. zorganizowała autorskie, cykliczne wydarzenia, takie jak Property Forum oraz Europejski Kongres Gospodarczy. Dzięki decyzji o organizacji wydarzeń w formule hybrydowej i wdrożonym narzędziom umożliwiającym śledzenie przebiegu debat online, znacząco zwiększyły się zasięgi eventów, pozwalając na dotarcie do setek tysięcy uczestników.
„Cieszą nas też wzrosty w działalności online. Nasze branżowe serwisy internetowe zanotowały w Q3 2021 rekordowe wyniki i umocniły swoją pozycję lidera w danym obszarze tematycznym. Bezkonkurencyjny w swojej kategorii jest farmer.pl, który we wrześniu odwiedziło aż 1,6 mln unikalnych użytkowników. W tym samym miesiącu swój rekord pobił także pulsHR.pl, który osiągnął 519,9 tys. czytelników, co jest wynikiem o 134 proc. większym niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Tradycyjnie świetne wyniki notuje nasz największy serwis WNP.PL” - dodaje Wojciech Kuśpik.
Digital kluczowym obszarem rozwoju
„Globalny trend, jakim jest przyspieszona cyfryzacja, zainteresowanie rynku i zmiany w e-commerce, to czynniki, ze względu na które zdecydowaliśmy o uczynieniu z segmentu digital kluczowego obszaru rozwoju Grupy PTWP” - mówi prezes zarządu.
W ostatnich miesiącach Grupa PTWP skoncentrowała się na rozbudowie zespołu, wzmocnieniu kompetencji w obszarze nowych technologii i inwestycjach w narzędzia IT, co pozwoliło pracować nad rozwojem serwisów i ich integracją z platformami e-commerce czy opracowaniem i wdrożeniem nowych portali i produktów. Miesięcznie portale odwiedza średnio 8 mln unikalnych użytkowników, a profile w mediach społecznościowych śledzi prawie 550 tys. obserwujących. Grupa posiada bazę 283 tys. subskrybentów, którym codziennie poprzez newslettery dostarcza dedykowane treści.
Grupa przeprowadzi program motywacyjny dla kluczowych pracowników. O jego wdrożeniu jednogłośnie zadecydowali akcjonariusze na NWZA, które odbyło się 26 sierpnia. Maksymalna wielkość programu to ok. 5 proc. kapitału zakładowego, zgodnie z założeniem akcje zostaną zaoferowane pod warunkiem wygenerowania co najmniej 5 mln zł skonsolidowanego zysku brutto w 2021 roku, a osiągnięty w trzecim kwartale br. wynik już teraz znacznie przewyższa zakładane minimum.
Grupa PTWP wydaje pięć magazynów („Farmer”, „Dobrze Mieszkaj”, „Rynek Zdrowia”, „Rynek Spożywczy”, „Nowy Przemysł) i 20 portali internetowych. Zajmuje się także m.in. organizacją eventów.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Grupa PTWP w trzecim kwartale utrzymała zysk