Grupa RMF i Polskie Radio mocno w górę, Agora w dół
Od stycznia do czerwca br. Grupa RMF cennikowo zarobiła z reklam o jedną trzecią, a Polskie Radio – o jedną piątą więcej niż rok wcześniej. Wśród czołowych nadawców radiowych tylko Agora zanotowała spadek tych przychodów.
W I półroczu br. polscy nadawcy radiowi zarobili z reklam (cennikowo, bez autopromocji) 1,11 mld zł, czyli 13,9 proc. więcej niż rok wcześniej – wynika z danych firmy Expert Monitor przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. Tym samym przełamane zostały ubiegłoroczne spadki, które w skali rok do roku wyniosły 2 proc. (więcej).
Od stycznia do czerwca br. cennikowe wpływy reklamowe najbardziej zwiększyły liderująca pod tym względem w segmencie radiowym Grupa RMF (o 32,57 proc.) i Polskie Radio (o 20,17 proc.). Dwucyfrowy wzrost tych przychodów (dokładnie 12,81 proc.) zanotował też Eurozet, a nieznacznie więcej (o 2,49 proc.) niż w I półroczu ub.r. zarobiła Grupa Radiowa Time.
Jedynym z czołowych nadawców radiowych, który w minionym półroczu „na papierze” zarobił z reklam mniej niż rok wcześniej, jest Grupa Radiowa Agory. Spadek ten wyniósł 4,39 proc.
| Cennikowe wpływy reklamowe nadawców radiowych (bez autopromocji) | ||
| I-VI. 2010 | I-VI. 2009 | |
| Grupa RMF | 357 528 524 zł | 269 682 065 zł |
| Eurozet | 298 379 379 zł | 264 486 939 zł |
| Grupa Radiowa TIME | 227 560 073 zł | 222 025 687 zł |
| Agora | 116 498 046 zł | 121 852 553 zł |
| Polskie Radio | 84 977 200 zł | 70 715 684 zł |
| razem | 1 112 306 772 zł | 976 529 361 zł |

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Grupa RMF i Polskie Radio mocno w górę, Agora w dół