Dobry drugi kwartał Grupy PTWP. Bieżący cel: rozwój segmentu online i e-commerce
Wydawca specjalistycznych serwisów internetowych, Grupa PTWP, wypracował w drugim kwartale br. 3,9 mln zł zysku brutto, wobec straty w analogicznym okresie 2020 roku (- 1,9 mln zł.). Narastająco, osiągnięty zysk brutto wyniósł 4 mln zł, po pierwszym półroczu 2020 Grupa miała 3,33 mln zł straty.
Grupa PTWP miała w pierwszym półroczu 2021 roku 20,5 mln zł przychodu (wzrost o 14 proc. rok do roku). Na koniec czerwca br. Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości SA miało 3,3 mln zł skonsolidowanego zysku netto, podczas gdy rok wcześniej spółka miała 3,5 mln zł straty.
W ramach Grupy PTWP działa spółka PTWP Online, wydawca specjalistycznych serwisów internetowych. W okresie między kwietniem a czerwcem br. Grupa odnotowała 3,5 mln zł zysku netto. PTWP zwiększyła swoje dochody dzięki koncentracji biznesu na portalach online, budowie platform e-commerce oraz wykorzystaniu nowych technologii - także w działalności pozostałych spółek Grupy (np. w interaktywnych transmisjach i organizacji eventów w formie hybrydowej).
Grupa obecnie koncentruje się na rozwoju segmentu online i e-commerce. - Pierwsze półrocze było niezwykle dynamiczne w kontekście rozwoju naszej działalności. Bogatsi o pandemiczne doświadczenie podjęliśmy działania, które wpłynęły na wyraźną poprawę obecnych wyników finansowych oraz kolejnych, w dalszej perspektywie. W okresie pandemii mocno postawiliśmy na biznes online, stworzenie nowych platform e-commerce oraz organizację eventów w formie hybrydowej. Nasze działania pozytywnie przełożyły się na dynamikę wzrostu przychodów w ostatnich miesiącach. Liczymy na równie dobrą drugą połowę 2021 roku – komentuje Wojciech Kuśpik, prezes grupy PTWP i największy akcjonariusz spółki.
Grupa PTWP wydaje 20 internetowych serwisów tematycznych, które miesięcznie odwiedza do 8 mln unikalnych użytkowników. W jej strukturach znajdują się także podmioty działające w branży e-commerce, chodzi o platformy Property Stock i Giełda Rolna. Spółka Grupy jest także organizatorem eventów stacjonarnych, hybrydowych i online, takich jak Europejski Kongres Gospodarczy. – Nasze serwisy internetowe mają za sobą bardzo dobry okres. Notujemy zarówno wzrost miesięcznej liczby unikalnych użytkowników, jak i przychodów. Tak dobre statystyki naszych portali sprawiły, że podjęliśmy decyzję o zintensyfikowaniu działań w internecie, w obszarze online i digital. W najbliższym czasie głównie chcielibyśmy skupić się na rozwoju i wprowadzaniu nowych projektów online - dodaje Wojciech Kuśpik.
W Grupie PTWP zostanie przeprowadzony program motywacyjny dla kluczowych pracowników. O jego wdrożeniu zadecydują akcjonariusze na NWZA, które zaplanowane jest na 26 sierpnia br. Maksymalna wielkość programu to 4 proc. obecnego kapitału zakładowego. Akcje zostaną zaoferowane pod warunkiem wygenerowania co najmniej 5 mln zł skonsolidowanego zysku brutto w 2021 r.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Dobry drugi kwartał Grupy PTWP. Bieżący cel: rozwój segmentu online i e-commerce