Hiszpański rząd ogłosił zakaz kierowanych do dzieci reklam słodyczy
Rząd Hiszpanii ogłosił w czwartek wprowadzenie zakazu reklamowania słodyczy dla dzieci oraz produktów z wysoką zawartością cukru. Zakaz będzie dotyczył różnych form marketingu, zarówno w telewizji i internecie, jak i w prasie.

Jak poinformował podczas konferencji prasowej w Barcelonie minister ds. konsumentów Alberto Garzon, nowe przepisy wejdą w życie 1 stycznia 2022 r.
Wyjaśnił, że nowe prawo jest efektem zaleceń Światowej Organizacji Zdrowia, która od lat apeluje o działania służące ograniczeniu spożywania przez dzieci produktów wysokokalorycznych zawierających cukier.
Garzon sprecyzował, że wśród zakazanych produktów w reklamie będą zarówno słodycze takie jak cukierki, czekolady i ciastka, jak też lody oraz napoje z dużą zawartością cukru.
Nowe przepisy obejmą reklamy tego typu produktów kierowane do osób w wieku poniżej 16. roku życia - zapowiedział Garzon, przypominając, że podobne prawo obowiązuje już m.in. w Portugalii.
Zgodnie z jego zapowiedzią zakaz promowania słodyczy wśród dzieci ma obowiązywać w telewizji, rozgłośniach radiowych, kinach, prasie, a także w internecie.

 Szukaj
Szukaj Newsletter
Newsletter






 Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
 Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”  Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
 Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?  Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
 Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?  Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
 Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu  Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
 Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 


Dołącz do dyskusji: Hiszpański rząd ogłosił zakaz kierowanych do dzieci reklam słodyczy
A w kolejce są:
1. McDonald to nie restauracja - takie reklamy powinny być oznaczone jak papierosy.
2. Reklamowanie chipsów i słodkich napojów przez piłkarzy - skoro "etyka" reklamiarzy nie działa, to systemowo nie powinno łączyć się soli z ziemniakami ze sportem.
3. Usługi bankowe dla dzieci - nie, usługi bankowe nie są dla dzieci.
4. Słodkie misie żelki na katar - nie, to nadal cukier i nadal nie jest on na katar.
5. Suplementy zawierające suszony tymianek, mające uczynić twojego faceta jurnym przez 20 godzin - nie, tymianek tak nie działa.
6. Czyszczenie magazynów i "wyprzedaże" z telewizorów co tydzień. A za te piosenki w tle - na to powinien być osobny paragraf.