Informacje na portalach: Onet wyprzedził WP, Gazeta.pl dwa razy większa od Interii
Onet.pl i WP.pl mają zdecydowanie najpopularniejsze działy informacyjno-publicystyczne wśród czołowych czterech portali. W skali roku wszystkie zyskały użytkowników, ale ci spędzali na nich znacznie mniej czasu.
Strony Onetu z informacjami i komentarzami społeczno-politycznymi w styczniu br. odwiedziło 6,64 mln internautów, którzy wykonali na nich 327,1 mln odsłon i korzystali średnio prawie przez godzinę. Sekcja informacyjna WP.pl miała o 385 tys. użytkowników i 73,1 mln odsłon mniej i zanotowała o ponad 23 minuty krótszy czas przypadający na przeciętnego użytkownika - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Dział informacyjny Gazeta.pl zanotował w styczniu 5,35 mln użytkowników, 175,3 mln odsłon i 28:42 minuty na użytkownika. Natomiast analogiczne strony Interii przyciągnęły 2,77 mln internautów, którzy wykonali 68,8 mln odsłon i spędzili na nich średnio po 22:07 minuty.
>>> Portale przyciągają na krócej. Onet, WP i Gazeta.pl na czele, TVN24.pl coraz bliżej o2.pl
o2.pl jako jedyny z portali nie ma wydzielonej sekcji z wiadomościami ogólnymi, a tytuły na stronie głównej o takiej tematyce odsyłają do serwisu Sfora.pl, który w styczniu zanotował 922,4 tys. użytkowników, 36,4 mln odsłon i 24:40 minuty na użytkownika.
|
Działy informacyjno-publicystyczne portali w styczniu 2014 roku |
|||||
|
(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL |
|||||
|
serwis |
real users |
odsłony ogółem |
krajowe odsłony mobilne |
czas na RU [godz:min:s] |
zasięg |
|
onet.pl |
6 643 112 |
327 111 533 |
35 306 834 |
00:59:53 |
31,45% |
|
wp.pl |
6 258 471 |
253 976 395 |
39 827 072 |
00:36:35 |
29,63% |
|
gazeta.pl |
5 347 860 |
175 328 060 |
39 525 422 |
00:28:42 |
25,32% |
|
interia.pl |
2 772 664 |
68 791 958 |
14 246 017 |
00:22:07 |
3,37% |
W skali roku dział informacyjny Onetu zyskał 1,37 mln użytkowników i 69,3 mln odsłon (to wzrost o 26 i 26,8 proc.). Dzięki temu wyprzedził strony WP.pl, które miały o 431 tys. użytkowników (7,4 proc. w górę), ale 15,7 mln odsłon mniej niż rok wcześniej (w dół o 5,8 proc.).
Sekcję informacyjną Gazeta.pl odwiedziło o 650,7 tys. internautów więcej niż przed rokiem, którzy wykonali 7,1 mln odsłon (wzrost o 13,8 i 4,2 proc.). Analogiczny dział Interii zyskał 365 tys. użytkowników (15,1 proc. w górę), tracąc 14,4 mln odsłon (17,3 proc. w dół).
>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w styczniu 2014 roku
Jednocześnie w działach informacyjnych wszystkich portali internauci średnio spędzili dużo mniej czasu niż rok wcześniej. W przypadku Onetu spadek czasu przypadającego na przeciętnego użytkownika wyniósł 20:01 minuty (czyli 25 proc.), na WP.pl - 10:09 minuty (21,7 proc.), na Gazeta.pl - 15:57 minuty (35,7 proc.), a na Interii - 7:33 minuty (25,4 proc.).
Sfora.pl zyskała w skali roku 127,7 tys. użytkowników (16 proc. w górę), ale zanotowała 506 tys. odsłon mniej (1,3 proc. w dół) i o 8:45 minuty mniej na użytkownika (26,2 proc. w dół).
|
Działy informacyjno-publicystyczne portali rok po roku (Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL |
||||||
|
serwis |
styczeń 2014 |
styczeń 2013 |
||||
|
real users |
odsłony |
czas na RU [godz:min:s] |
real users |
odsłony |
czas na RU [godz:min:s] |
|
|
onet.pl |
6 643 112 |
327 111 533 |
00:59:53 |
5 271 555 |
257 853 909 |
01:19:54 |
|
wp.pl |
6 258 471 |
253 976 395 |
00:36:35 |
5 827 148 |
269 641 463 |
00:46:44 |
|
gazeta.pl |
5 347 860 |
175 328 060 |
00:28:42 |
4 697 126 |
168 183 727 |
00:44:39 |
|
interia.pl |
2 772 664 |
68 791 958 |
00:22:07 |
2 407 970 |
83 206 793 |
00:29:40 |
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Informacje na portalach: Onet wyprzedził WP, Gazeta.pl dwa razy większa od Interii