Interia wyprzedziła Gazetę.pl w mobile’u, liderem Allegro z GG przed Wirtualną Polską i Onetem z RASP
W marcu br. strony i aplikacje Grupy Interia.pl zanotowały więcej krajowych odsłon mobilnych niż te należące do Grupy Gazeta.pl. Zdecydowanym liderem pod względem ruchu mobilnego pozostaje Grupa Allegro-GG, wyprzedzająca Grupę Wirtualna Polska i Grupę Onet-RASP.
Jak wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl, strony i aplikacje Grupy Allegro-GG w marcu br. zanotowały 950,1 mln krajowych odsłon mobilnych, stanowiących 18,3 proc. ich wszystkich odsłon. W skali miesiąca zyskały 140 mln odsłon, a z roku na rok ich wynik się potroił (w marcu ub.r. pomiarem site-centric nie były jeszcze objęte aplikacje , m.in. komunikator GG).
W serwisach i aplikacjach Grupy Wirtualna Polska wykonano w marcu br. 658,4 mln krajowych odsłon mobilnych (więcej o 30,6 mln niż miesiąc wcześniej i o 232,8 mln niż rok wcześniej), a w tych Grupy Onet-RASP - 598,7 mln (wzrost o 47,4 mln w skali miesiąca i 231,3 mln w skali roku). Zaznaczmy, że obaj wydawcy w ciągu roku przejęli po kilka mniejszych serwisów: Grupa WP - Sportowefakty.pl, Homebook.pl, Domodi.pl i Grupę Money.pl, a Grupa Onet - Skąpca.pl, Opineo.pl i NK.pl.
Na czwarte miejsce wskoczyła Grupa Interia.pl, która zyskała w skali miesiąca 28,2 mln krajowych odsłon mobilnych i wyprzedziła Grupę Gazeta.pl, mającą o 12,5 mln więcej takich odsłon niż w lutym br.
Wśród czołowych serwisów zdecydowanie największy udział krajowych odsłon mobilnych w całym swoim ruchu ma niezmiennie Ulub.pl (58,32 proc.), a wśród wydawców - NextWeb Media (34,74 proc.) i Grupa Gazeta.pl (30,87 proc.).
|
Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby krajowych odsłon mobilnych MARZEC 2015 |
|||
|
lp. |
węzeł |
odsłony krajowe mobilne |
odsłony krajowe mobilne (%) |
|
1 |
Grupa Allegro - GG |
950 154 735 |
18,30% |
|
2 |
Grupa Wirtualna Polska |
658 445 001 |
16,05% |
|
3 |
Grupa Onet - RASP |
598 737 885 |
16,28% |
|
4 |
Grupa Interia.pl |
244 891 478 |
19,06% |
|
5 |
Grupa Gazeta.pl |
241 362 231 |
30,87% |
|
6 |
Grupa Fotka.pl |
79 658 970 |
22,21% |
|
7 |
Grupa Polska Press |
65 111 737 |
19,50% |
|
8 |
ulub.pl |
60 858 021 |
58,32% |
|
9 |
Grupa TVN |
45 324 120 |
20,86% |
|
10 |
Grupa Demotywatory.pl |
43 057 177 |
13,69% |
|
11 |
bezuzyteczna.pl |
35 956 769 |
27,67% |
|
12 |
Grupa ZPR Media |
31 255 436 |
26,16% |
|
13 |
filmweb.pl |
25 906 382 |
12,60% |
|
14 |
Grupa Edipresse.pl |
20 825 407 |
26,31% |
|
15 |
cda.pl |
19 526 039 |
14,48% |
|
16 |
wiocha.pl |
16 253 764 |
19,74% |
|
17 |
trojmiasto.pl |
15 269 232 |
28,88% |
|
18 |
Grupa Ceneo.pl |
14 922 339 |
18,25% |
|
19 |
Grupa NextWeb Media |
13 547 318 |
34,74% |
|
20 |
besty.pl |
12 998 977 |
31,67% |
W serwisach i aplikacjach Grupy Onet-RASP wygenerowano w marcu br. 15,76 mln krajowych cookies mobilnych, o 1,19 mln więcej niż rok wcześniej (to wzrost o 8,2 proc.), a w tych należących do Grupy Wirtualna Polska - 12,8 mln, o 703,2 tys. więcej (5,8 proc. w górę).
Zdecydowanie największy wzrost procentowy w czołówce zanotowała Grupa TVN - o 27,5 proc., czyli 1,15 mln, do 5,32 mln.
Onet.pl zanotował w marcu 497,4 mln krajowych odsłon mobilnych, o 34,5 mln więcej niż w lutym br. i o 179,6 mln niż w marcu br. WP.pl zyskała w skali miesiąca 27,2 mln takich odsłon, a w skali roku 93,2 mln, natomiast Interia.pl - odpowiednio 19,8 i 49,3 mln.
Na Pudelek.pl już 38,78 proc. wszystkich odsłon stanowiły krajowe odsłony mobilne (wobec 36,67 proc. przed miesiącem i 24,77 proc. rok wcześniej), a na Sport.pl - 34,99 proc. (w lutym br. było to 35,47 proc., a w marcu ub.r. - 30,24 proc.).
|
Ranking domen objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby krajowych odsłon mobilnych MARZEC 2015 |
|||
|
lp. |
węzeł |
odsłony krajowe mobilne |
odsłony krajowe mobilne (%) |
|
1 |
onet.pl |
497 386 519 |
17,43% |
|
2 |
wp.pl |
362 975 157 |
14,55% |
|
3 |
interia.pl |
140 364 598 |
16,23% |
|
4 |
pudelek.pl |
79 786 581 |
38,78% |
|
5 |
gazeta.pl |
75 680 573 |
22,00% |
|
6 |
fotka.pl |
74 437 665 |
22,59% |
|
7 |
o2.pl |
72 280 157 |
10,58% |
|
8 |
allegro.pl |
67 298 475 |
2,71% |
|
9 |
ulub.pl |
60 858 021 |
58,32% |
|
10 |
kwejk.pl |
40 860 657 |
17,33% |
|
11 |
fakt.pl |
37 314 085 |
24,14% |
|
12 |
otomoto.pl |
36 564 410 |
15,24% |
|
13 |
bezuzyteczna.pl |
35 956 769 |
27,67% |
|
14 |
tvn24.pl |
33 061 438 |
27,02% |
|
15 |
filmweb.pl |
25 906 382 |
12,60% |
|
16 |
sport.pl |
25 340 967 |
34,99% |
|
17 |
nocoty.pl |
22 683 040 |
17,65% |
|
18 |
demotywatory.pl |
21 765 628 |
13,93% |
|
19 |
cda.pl |
19 526 039 |
14,48% |
|
20 |
plotek.pl |
19 242 996 |
28,01% |
Wśród aplikacji liderem z ogromną przewagą jest mobilna wersja komunikatora GG, która w marcu br. zanotowała 817,4 mln odsłon ogółem, prawie dziesięć razy więcej niż zajmujące drugą pozycję mobilne OpenFM z 83,4 mln odsłon (obie aplikacje należą do Grupy Allegro-GG).
Po ponad 50 mln odsłon wygenerowano w aplikacjach Gazeta.pl Live (Grupa Gazeta.pl) i Czateria (Grupa Interia.pl), a po ponad 30 mln - w Sport.pl Live (Grupa Gazeta.pl) i Pudelek.pl (Grupa Wirtualna Polska).
|
Ranking aplikacji objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby odsłon ogółem MARZEC 2015 |
||
|
lp. |
węzeł |
odsłony ogółem |
|
1 |
Komunikator GG mobile |
817 364 102 |
|
2 |
OpenFM mobile |
83 439 130 |
|
3 |
Gazeta.pl Live |
58 499 533 |
|
4 |
Czateria |
52 521 526 |
|
5 |
Sport.pl Live |
37 275 673 |
|
6 |
Pudelek.pl |
32 045 840 |
|
7 |
Agrofoto |
2 773 854 |
|
8 |
WP Info |
5 008 355 |
|
9 |
Moja Ciąża |
1 401 983 |
|
10 |
Dziennik Metro |
367 202 |
Newsletter




Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Interia wyprzedziła Gazetę.pl w mobile’u, liderem Allegro z GG przed Wirtualną Polską i Onetem z RASP