Mecz Ekstraklasy za darmo na YouTubie. „Promowanie i budowanie wartości ligi”
W piątek inauguracja nowego sezonu PKO BP Ekstraklasy. Mecz Legia Warszawa - ŁKS Łódź będzie można oglądać za darmo na kanale Canal+ Sport w serwisie YouTube. - Jesteśmy oficjalnym nadawcą rozgrywek i zależy nam na promowaniu oraz budowaniu wartości ligi – tłumaczy w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Piotr Kaniowski, rzecznik prasowy Canal+ Polska.

Niewykluczone, że w najbliższych miesiącach bezpłatnych transmisji będzie więcej. - W tym sezonie będziemy więc prowadzić wiele różnych akcji przyciągających do PKO BP Ekstraklasy nowych kibiców, w tym również tych młodszych, ze świata online. Stąd m.in. pomysł na udostępnienie meczu na YouTube – dodaje Kaniowski.
Początek spotkania Legia Warszawa – ŁKS Łódź w piątek 21 lipca o godz. 20.30.
Na początku roku w podobny sposób udostępniono starcie Stal Mielec - Lech Poznań. Zapowiedziano wówczas rozwój kanału na YouTube. - Uważamy, że udostępnianie najciekawszych fragmentów naszych flagowych programów publicystycznych jest świetną promocją tychże. Z publicystyką chcemy pójść bardzo szeroko, pokazując potencjalnym widzom wartość naszych produkcji i zachęcając tym samym do zapoznania się z pełną ofertą antenową oraz aplikacją Canal+ online - mówił portalowi Wirtualnemedia.pl Konrad Mazur, który od początku lutego zarządza szefem internetowego wideo w Canal+ Sport (wcześniej pracował m.in. w Meczykach, TVP Sport i Ringier Axel Springer Polska). Kanał Canal+ Sport na YouTube ma 323 tys. subskrybentów.
TVP wciąż bez sublicencji
Zgodnie z umową, Canal+ powinien sprzedać którejś z darmowej stacji telewizyjnej prawa do skrótów i transmisji jednego meczu z kolejki. Do tej pory nie doszło do zawarcia takiego porozumienia. Transmisje wybranych meczów na YouTube mogą być substytutem tego rozwiązania do czasu zakończenia negocjacji. Pakiet obejmujący prawa do transmisji jednego meczu w kolejce i skróty innych spotkań może kosztować nawet 70 mln zł rocznie. Do tej pory TVP płaciła za to około 50 mln zł, ale Canal+ także mniej wydawał na prawa do polskiej ligi.
- W świetle kontraktu obowiązującego od sezonu 2023/24 Canal+ posiada prawa dotyczące sublicencji, a obecnie trwają uzgodnienia na temat pokazywania Ekstraklasy w kanale otwartym. Musimy pamiętać, że sprzedaż sublicencji wymaga wielu uzgodnień pomiędzy rożnymi stronami. Jeśli zapadną jakiekolwiek decyzje w tym zakresie, będziemy o tym wspólnie informować – poinformowało kilka dni temu Wirtualnemedia.pl biuro prasowe Ekstraklasy.
W ostatnich sezonach takie spotkania pokazywała Telewizja Polska. Canal+ przed podpisaniem nowego kontraktu był po rozmowach z ówczesnym prezesem TVP Jackiem Kurskim. We wrześniu doszło jednak do zmiany prezesa TVP. Mateusz Matyszkowicz oszczędniej wydaje publiczne pieniądze i nie chce płacić więcej za sublicencję. Oglądalność polskiej ligi na antenie TVP spada. W sezonie 2018/2019 wynosiła ponad milion widzów. Wtedy spotkania były emitowane w TVP1 i TVP2. Po przeniesieniu do TVP Sport było to blisko 283 tys. osób. Marcowe mecze w sportowym kanale TVP nie zbliżyły się nawet do 200 tys. widzów.
Canal+ z prawami do PKO BP Ekstraklasy na kolejne sezony
Jesienią 2022 roku Canal+ podpisał umowę odnośnie transmisji meczów z PKO BP Ekstraklasy na sezony 2023/24, 2024/25, 2025/26 i 2026/27. Nadawca zapłaci za to rekordowe 1,3 mld zł. Był jedynym uczestnikiem przetargu. Canal+ ma prawa do transmisji wszystkich spotkań w telewizji i internecie. Minimum 100 meczów w każdym sezonie ma być dostępnych w jakości 4K.
- Cieszymy się, że w dalszym ciągu będziemy współpracować z Canal+, gdyż od lat jest to nasz sprawdzony partner i to nie tylko w dobrych, ale też złych czasach, co pokazał choćby okres pandemii. Kontrakt z Canal+ gwarantuje nam stabilność finansową i warunki do dalszego rozwoju ligi i klubów. Pozwoli na to zarówno znaczący wzrost wartości, ale także na nowo zdefiniowane obszary promocji ligi, które będziemy realizować wspólnie z telewizją i klubami. To również bardzo dobra wiadomość dla kibiców, którzy wciąż będą mogli oglądać mecze w najwyższej jakości, w tym w 4K, a jednocześnie zyskają dostęp do dodatkowych materiałów na nowych kanałach - mówił Marcin Animucki, prezes Ekstraklasy.
- Wspieramy rozwój polskiej piłki od niemal 30 lat, dlatego bardzo cieszymy się z możliwości kontynuacji naszej współpracy z Ekstraklasą i polskimi klubami. Wartość kontraktu po raz kolejny jest rekordowa, niemniej nasze inwestycje w rozwój rodzimych rozgrywek zawsze wykraczały poza wsparcie finansowe wynikające wyłącznie z kwoty kontraktu. Ogromną wartością dodaną budującą wartość ligi stanowią nasze działania redakcyjne i promocyjne, które będziemy kontynuować - stwierdziła z kolei Edyta Sadowska, prezes Canal+ Polska.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Mecz Ekstraklasy za darmo na YouTubie. „Promowanie i budowanie wartości ligi”