“Jaka to melodia?” straciła widzów, ale nadal jest liderem
Nadawany w TVP 1 teleturniej “Jaka to melodia?” gromadzi od początku 2011 roku średnio 4,23 mln widzów, czyli mniej o 340 tys. niż rok wcześniej. Mimo spadku Jedynka pozostaje liderem w czasie emisji programu.
“Jaka to melodia?” nadawana jest od niedzieli do piątku ok. 18.30, a w soboty o 17.55. W okresie od 1 stycznia do 21 kwietnia br. udział TVP 1 w paśmie emisji teleturnieju wyniósł 30,71 proc. w grupie 4+ i 24,09 proc. w grupie 16-49 – wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl.
Rok wcześniej średnia widownia programu prowadzonego przez Roberta Janowskiego wynosiła 4,57 mln osób, co dawało stacji odpowiednio 32,73 proc. i 27,43 proc. udziału. Wtedy teleturniej nadawany był jednak tylko od niedzieli do piątku, a w okresie od 10 do 21 kwietnia teleturnieju nie emitowano ze względu na żałobę po tragedii smoleńskiej.
| Wszyscy 4+ | 16-49 | |||
| Okres | AMR | SHR % | SHR % | |
| 01-01 / 21-04-2011 | Wszystkie wydania | 4 226 524 | 30,71% | 24,09% |
| 01-01 / 21-04-2011 | Wydania niedziela-piątek | 4 223 205 | 30,39% | 23,98% |
| 01-01 / 21-04-2011 | Sobotnie odcinki specjalne | 4 240 896 | 32,16% | 24,55% |
| 01-01 / 21-04-2010 | Wszystkie wydania | 4 568 884 | 32,73% | 27,43% |
Mimo spadku oglądalności programu, w czasie jego emisji zdecydowanym liderem jest TVP 1. Na drugim miejscu plasuje się TVN, nadająca w tym paśmie m.in. “Detektywów”, “Kuchenne rewolucje” czy “Wymiataczy”, co daje jej 19,48 proc. udziału. Trzeci jest Polsat (14,09 proc.), a czwarta TVP 2 (7,01 proc.). W grupie 16-49 kolejność stacji jest taka sama, ale przewaga Jedynki nad TVN jest mniejsza.
| Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
| AMR | SHR % | SHR % | |
| TVP 1 – Jaka to melodia? | 4 226 524 | 30,71% | 24,09% |
| TVN | 2 680 487 | 19,48% | 20,21% |
| Polsat | 1 939 822 | 14,09% | 16,31% |
| TVP 2 | 965 040 | 7,01% | 5,95% |
15 najpopularniejszych odcinków “Jaka to melodia?” w tym roku przekroczyło granicę 5 mln widzów. Najpopularniejszy z nich miał 6,19 mln oglądających przy udziale na poziomie 39,48 proc. Wyemitowano go 9 stycznia br.
Wpływy reklamowe z teleturnieju w okresie od 1 stycznia do 21 kwietnia br. wyniosły 50,3 mln zł. Rok wcześniej było to zaledwie 26,9 mln zł, ale wtedy program nie był nadawany w soboty, po tragedii smoleńskiej przez ponad tydzień nie było go na antenie, teleturnieju nie pokazano też kilka razy w lutym ub.r. ze względu na transmisje z igrzysk olimpijskich (dane cennikowe netto, bez rabatów).
| Wszyscy 4+ | |||
| Data | Godz. | (r) AMR | SHR % |
| 09-01-2011 | 18:27 | 6 191 785 | 39,48% |
| 01-01-2011 | 18:11 | 6 065 587 | 38,37% |
| 06-02-2011 | 18:26 | 5 943 156 | 38,41% |
| 02-01-2011 | 18:18 | 5 648 526 | 34,54% |
| 27-02-2011 | 18:26 | 5 642 762 | 36,13% |
| 16-01-2011 | 18:24 | 5 601 228 | 37,64% |
| 06-03-2011 | 18:25 | 5 546 272 | 35,32% |
| 06-01-2011 | 18:44 | 5 485 067 | 34,37% |
| 23-01-2011 | 18:25 | 5 460 211 | 34,94% |
| 13-02-2011 | 18:25 | 5 369 757 | 35,38% |
| 20-02-2011 | 18:25 | 5 345 234 | 35,18% |
| 26-03-2011 | 18:25 | 5 311 116 | 34,85% |
| 13-03-2011 | 18:25 | 5 131 921 | 34,43% |
| 05-02-2011 | 17:57 | 5 122 406 | 37,23% |
| 30-01-2011 | 18:25 | 5 120 513 | 32,78% |
Z danych telemetrycznych wynika, że teleturniej “Jaka to melodia?” śledzą głównie kobiety, widzowie po 45. roku życia, mieszkańcy wsi oraz osoby z wykształceniem podstawowym.
| Profil | TVP1 | ADH % | AFF |
| Płeć | Mężczyźni | 42,88% | 89 |
| Kobiety | 57,12% | 110 | |
| Wiek | 4-9 | 2,74% | 46 |
| 10-15 | 2,58% | 38 | |
| 16 - 19 | 2,00% | 36 | |
| 20 - 24 | 2,92% | 37 | |
| 25 - 29 | 3,55% | 40 | |
| 30 - 34 | 4,67% | 56 | |
| 35 - 39 | 4,63% | 63 | |
| 40 - 44 | 4,68% | 73 | |
| 45 - 49 | 7,37% | 107 | |
| 50 - 54 | 11,13% | 138 | |
| 55 - 59 | 11,95% | 154 | |
| 60+ | 41,78% | 207 | |
| Wlk. miasta | Wieś | 49,49% | 126 |
| < 50 tys. | 23,21% | 97 | |
| 50-100 tys. | 6,74% | 78 | |
| 100-200 tys. | 5,69% | 70 | |
| > 200 tys. | 14,88% | 74 | |
| Zawód | Top management | 4,89% | 56 |
| Pracownicy średniego szczebla | 9,35% | 62 | |
| Pracownicy fizyczni i rolnicy | 19,53% | 98 | |
| Emeryci | 49,46% | 193 | |
| Inni | 16,76% | 55 | |
| Wykształcenie | Podstawowe | 60,66% | 134 |
| Średnie | 25,32% | 86 | |
| Wyższe | 8,69% | 69 | |
| Inne | 5,32% | 42 |
“Jaka to melodia?” gości na antenie TVP 1 nieprzerwanie od 1997 roku.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: “Jaka to melodia?” straciła widzów, ale nadal jest liderem
...
Z top odcinkami także powinno być osobno dla tych weekendów i osobno dla dni powszednich,bo jak zauważyłem dni powszednie z weekendami nie mają szans,no bo w tych top odcinkach wszystkie pochodzą z niedziel z jeden,czy dwa są z sobót a jeden(6 stycznia)co prawda nie jest z weekendu,ale jest to święto,czyli i tak to odcinek specjalny a wydania z dni powszednich-nie ma.
I dlatego tak to powinno byc wg mnie,a najlepiej jeszcze wyniki z każdego wydania z osobna-wtedy wiadomo co i jak dokładnie i to każdy odcinek nawet taki,który był niespodziewanie wcześnie,czy póżno nadany z jakiś przyczyn,czy nawet miał jakąś niespodziewaną konkurencję(np jakiś mecz)i wtedy wiadomo byłoby czy ten mecz cs zaszkodził,czy też nie.
Ich PO PROSTU UBYWA! (biologia)