Jakie są najcenniejsze marki świata?
Sektor technologiczny triumfatorem rankingu najcenniejszych marek świata firmy MillwardBrown – najwyższe pozycje zajęły marki takie jaki Google, Microsoft, Apple oraz IBM.
Silne marki dowodzą swojej odporności na recesję – wynika z opublikowanych w środę wyników piątego dorocznego badania firmy MillwardBrown, które wskazuje 100 najcenniejszych marek na świecie (Millward Brown Optimor BrandZ Top100 Most Valuable Global Brands). W okresie, gdy większość głównych wskaźników finansowych spadała, wartość 100 czołowych marek wzrosła o cztery procent w ciągu ostatniego roku, przekraczając pułap 2 bilionów USD.
|
Miejsce |
Marka |
Wartość (w mln USD) |
Zmiana wartości marki względem 2009 roku |
|
1 |
Google |
114 260 |
+14% |
|
2 |
IBM |
86 383 |
+30% |
|
3 |
Apple |
83 153 |
+32% |
|
4 |
Microsoft |
76 344 |
0% |
|
5 |
Coca-Cola |
67 983 |
+1% |
|
6 |
McDonald’s |
66 005 |
-1% |
|
7 |
Marlboro |
57 047 |
+15% |
|
8 |
China Mobile |
52 616 |
-14% |
|
9 |
GE |
45 054 |
-25% |
|
10 |
Vodafone |
44 404 |
-17% |
- Nasz ranking dobitnie pokazał, jak wielkie znaczenie mają marki w niektórych spośród firm mogących pochwalić się największymi sukcesami w skali globalnej. Prezesi i dyrektorzy finansowi na całym świecie powinni zwrócić się do swoich specjalistów odpowiedzialnych za marki i marketing z pytaniem, jak można wykorzystać marki do tego, aby jednocześnie chronić firmę w okresie trudności i dalej rozwijać jej działalność – powiedziała Eileen Campbell, Global CEO w firmie Millward Brown.
Ranking BrandZ Top 100, opracowywany na zlecenie WPP, to jedyna wycena na świecie, w której bierze się pod uwagę opinie konsumentów na temat marek, co znajduje swoje odzwierciedlenie w ich wartości finansowej.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Jakie są najcenniejsze marki świata?