TikTok najszybciej rozwijającą się marką świata
Platforma społecznościowa TikTok została ogłoszona najszybciej rozwijającą się marką na świecie w tegorocznej edycji Brand Finance Global 500 Report.

TikTok w najnowszym raporcie Brand Finance Global 500 Report rośnie w tempie 215 proc. rocznie, stając na czele globalnej rewolucji w konsumpcji mediów - wskazują autorzy opracowania. Wartość marki potroiła się w rok, z 18,7 mld dolarów w 2021 r. do 59,0 mld dolarów w tym roku, zajmuje 18. miejsce w rankingu najcenniejszych marek na świecie i jest najwyższej klasyfikowanym brandem debiutującym w Brand Finance Global 500 2022.
Autorzy raportu wskazują, że strategiczne partnerstwa, takie jak sponsoring turnieju UEFA Euro 2020, pozwoliły TikTokowi dotrzeć do grup demograficznych spoza pierwotnej bazy Gen Z. W ubiegłym roku TikTok przekroczył próg miliarda użytkowników i stał się najczęściej pobieraną aplikacją w sklepie Google Play na Androida i App Store.

W dobie pandemii TikTok wzrósł kilkukrotnie
- Konsumpcja mediów wzrosła przez cały okres pandemii COVID-19, ale i sposób, w jaki je konsumujemy, nieodwracalnie się zmienił. Aby móc konkurować na tym ewoluującym rynku, platformy inwestują w swoje marki - od pozyskiwania treści po doświadczenia użytkowników. Meteoryczny wzrost TikTok jest tego dowodem - marka przeszła drogę od względnej niewiedzy do międzynarodowej sławy w ciągu zaledwie kilku lat i nie wykazuje oznak spowolnienia - uważa David Haigh, prezes i dyrektor generalny Brand Finance.
Także pochodząca z Chin platforma WeChat, służąca do komunikowania, został uznana za najsilniejszą markę na świecie drugi rok z rzędu. WeCaht uzyskał najwyższy wynik 93,3 punktów na 100 i prestiżową ocenę AAA+.

Wzrosty odnotowały także inne firmy i platformy mediowe: Disney (wartość marki wzrosła o 11 proc. do 57,0 mld dol.) Netflix (wartość marki wzrosła o 18 proc. do 29,4 mld dol.), YouTube (wzrost o 38 proc. do 23,9 mld dol.) i Spotify (+13 proc. do 6,3 mld dol.).
Apple wyceniany na 355 mld dolarów
Tytuł najcenniejszej marki na świecie utrzymuje Apple z rekordową wyceną ponad 355 mld dolarów. Apple utrzymał tytuł najcenniejszej marki świata po wzroście o 35 proc. rok do roku - to najwyższa wartość marki, jaką kiedykolwiek odnotowano w rankingu Brand Finance Global 500.
Drugi w rankingu Amazon dołączył do Apple, przekraczając granicę 300 miliardów dolarów wyceny wartości marki, odnotowując 38 proc. wzrost do 350,3 miliardów dolarów.
Google odnotował podobny wzrost wartości marki - o 38 proc. do 263,4 mld dolarów. Barierę 100 miliardów wyceny przekroczył Facebook (miejsce 7., 101,2 mld dolarów).
Huawei udało się odzyskać miejsce w pierwszej dziesiątce najcenniejszych marek na świecie, dzięki 29-procentowemu wzrostowi do 71,2 mld.

Najcenniejsi CEO firm
Tegoroczny Brand Finance Brand Guardianship Index został rozszerzony o listę 250 najlepszych prezesów firm na świecie. W tym roku tytuł ten otrzymał Satya Nadella z Microsoftu.
Pierwszą dziesiątkę rankingu zdominowali szefowie platform technologicznych i medialnych - Tim Cook z Apple zajął 2. miejsce, Huateng Ma z Tencent (4.), Sundar Pichai z Google (5.) i Reed Hastings z Netflixa (7.).

Newsletter







Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: TikTok najszybciej rozwijającą się marką świata