Kanały muzyczne: Polo TV ucieka konkurencji - TV.Disco, ITV i Viva mocno w dół
W maju br. najpopularniejszym kanałem muzycznym było Polo TV. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mogła stacja Kino Polska Muzyka, zaś najwięcej straciły TV Disco, ITV i Viva Polska.
Udział naziemnego kanału Polo TV w maju 2015 roku wyniósł 0,91 proc. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej wzrósł on o 24,66 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez jednego z nadawców.
Na drugim miejscu znalazła się także nadająca naziemnie Eska TV, której średni miesięczny udział w rynku telewizyjnym zmniejszył się o 25 proc. do 0,45 proc.
Ostatnią pozycję podium zajęła należąca do Telewizji Polsat stacja Disco Polo Music. Jej średni udział w maju br. uplasował się na poziomie 0,18 proc., tyle samo ile w maju 2014 roku, gdy kanał startował. Tuż za pierwszą trójką uplasował się kanał 4fun.tv, który rok wcześniej był piąty. Jego udział jednak zmalał o 6,25 proc. do poziomu 0,15 proc.
Największym wzrostem udziału, wynoszącym 40 proc., pochwalić się mogła stacja Kino Polska Muzyka, której udział poszedł do góry do 0,07 proc. Kanał ten awansował z miejsca dziewiątego na szóste.
Największy spadek, wynoszący aż 75 proc., zanotował zaś kanał TV.Disco, który w zeszłym miesiącu miał zaledwie 0,02 proc. udziału. Kanał spadł z pozycji 8. na 13. Stacja ta w lutym br. zrezygnowała z klipów disco polo na rzecz zagranicznej muzyki tanecznej, zmieniła też logo (więcej na ten temat).
Duże spadki w maju br. zaliczyły też stacje ITV (o 60 proc.) oraz Viva Polska, która od lutego br. gra zdecydowanie więcej muzyki niż w zeszłym roku, gdy na jej antenie królowały programy rozrywkowe (dowiedz się więcej). Mimo tej zmiany jej udział spadł o 47 proc.
Na ostatnim miejscu znalazł się kanał Muzo.tv, którego średnia widownia minutowa w maju br. wyniosła 1 035 osób. Miała ona w zeszłym miesiącu 0,02 proc. udziału w rynku.
|
Stacja |
Wszyscy 4+ |
|||
|
maj 2015 |
maj 2014 |
|||
|
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
|
|
Polo TV |
56 912 |
0,91% |
43 929 |
0,73% |
|
Eska TV |
28 117 |
0,45% |
36 129 |
0,60% |
|
Disco Polo Music |
11 126 |
0,18% |
10 752 |
0,18% |
|
4fun.tv |
9 332 |
0,15% |
9 772 |
0,16% |
|
VIVA Polska |
5 523 |
0,09% |
10 042 |
0,17% |
|
Kino Polska Muzyka |
4 632 |
0,07% |
2 984 |
0,05% |
|
Stars.tv |
4 201 |
0,07% |
6 035 |
0,10% |
|
ITV |
2 724 |
0,04% |
5 772 |
0,10% |
|
Power TV |
2 363 |
0,04% |
- |
- |
|
Vox Music TV |
2 064 |
0,03% |
- |
- |
|
VH 1 |
1 943 |
0,03% |
2 206 |
0,04% |
|
mjuzik.tv |
1 778 |
0,03% |
2 320 |
0,04% |
|
TV.Disco |
1 509 |
0,02% |
4 843 |
0,08% |
|
Muzo.tv |
1035 |
0,02% |
- |
- |
W grupie widzów w wieku od 16 do 49 lat w maju br. liderem również było Polo TV. Udział tego kanału, po wzroście o 31,86 proc., wyniósł 1,49 proc. Drugą lokatę zajęła Eska TV (0,84 proc. udziału, w dół o 22,22 proc.). Ostatnie miejsce podium należało do Disco Polo Music, które przed rokiem było piąte (0,31 proc.; do góry o 6,90 proc.).
Największym wzrostem (o 44,44 proc. do 0,13 proc.) również i tutaj pochwalić się mógł kanał Kino Polska Muzyka. Z kolei najwięcej (64,29 proc.) straciło TV.DISCO - jego wynik spadł do 0,05 proc.
|
Stacja |
Wszyscy 16-49 |
|||
|
maj 2015 |
maj 2014 |
|||
|
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
|
|
Polo TV |
36 849 |
1,49% |
27 440 |
1,13% |
|
Eska TV |
20 783 |
0,84% |
25 997 |
1,08% |
|
Disco Polo Music |
7 643 |
0,31% |
6 919 |
0,29% |
|
4fun.tv |
6 771 |
0,27% |
7 469 |
0,31% |
|
VIVA Polska |
4 026 |
0,16% |
7 449 |
0,31% |
|
Kino Polska Muzyka |
3 326 |
0,13% |
2 288 |
0,09% |
|
Stars.tv |
3 180 |
0,13% |
4 176 |
0,17% |
|
Power TV |
1 821 |
0,07% |
- |
- |
|
Vox Music TV |
1 546 |
0,06% |
- |
- |
|
mjuzik.tv |
1 538 |
0,06% |
1 804 |
0,07% |
|
ITV |
1 417 |
0,06% |
3 270 |
0,14% |
|
VH 1 |
1 251 |
0,05% |
1 767 |
0,07% |
|
TV.Disco |
1 216 |
0,05% |
3 373 |
0,14% |
|
Muzo.tv |
908 |
0,04% |
- |
- |
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Kanały muzyczne: Polo TV ucieka konkurencji - TV.Disco, ITV i Viva mocno w dół