Kino Polska TV wyciska więcej zysku. Stacja naziemna w głębszym dołku
W pierwszym kwartale 2025 roku grupa Kino Polska TV osiągnęła wzrost przychodów o 1,4 proc., zarabiając na czysto 19 mln zł. Pogorszyły się wyniki Zoom TV, który pod koniec br. zniknie z naziemnej telewizji cyfrowej.

Przychody grupy kapitałowej Kino Polska TV z umów z klientami w pierwszym kwartale 2025 roku sięgnęły 76,6 mln zł, o 1,4 proc. więcej niż przed rokiem. Wpływy z dystrybucji kanałów poszły w górę rok do roku z 37,66 do 38,13 mln zł, te z reklam – z 32,34 do 32,63 mln, zaś te sklasyfikowane jako pozostałe – z 5,51 do 5,84 mln zł.
Zdecydowanie największy segment działalności firmy obejmuje kanały filmowe marki FilmBox i stacje tematyczne. Jego kwartalne przychody zwiększyły się r/r z 40,04 do 41,58 mln zł, a zysk – z 16,29 do 17,25 mln.
Natomiast stacje marki Kino Polska zanotowały spadek wpływów z 9,33 do 7,93 mln zł i zysku z 4,2 do 3,03 mln.
Spośród stacji nadawcy obecnych w naziemnej telewizji cyfrowej zdecydowanie lepsze wyniki osiąga Stopklatka. Jej kwartalne wpływy zwiększyły się r/r z 13,44 do 14,33 mln zł, zaś zysk – z 2,71 do 2,77 mln. Za to Zoom TV, który w konsekwencji nieprzedłużenia koncesji pod koniec br. zniknie z multipleksu naziemnego zanotował spadek przychodów z 7,37 do 7,05 mln zł, a jego strata pogłębiła się z 99 tys. do 1,91 mln zł.

Grupa Kino Polska TV zanotowała w zeszłym kwartale 54,43 mln zł wydatków operacyjnych, o 6,1 proc. więcej niż przed rokiem. Za to pozostałe wydatki operacyjne skurczyły się z 1,48 mln do 92 tys. zł, a koszty finansowe wzrosły z 350 do 400 tys. zł.
Na poziomie EBITDA kwartalny zysk firmy poszedł w górę z 38,74 do 42,23 mln zł, na operacyjnym – z 22,95 do 23,83 mln zł, a w ujęciu netto – z 18,73 do 19,04 mln zł.

Dołącz do dyskusji: Kino Polska TV wyciska więcej zysku. Stacja naziemna w głębszym dołku