„Kobieta i Życie” na czele sprzedaży wśród miesięczników poradnikowych w I półroczu 2016
W I półroczu br. na pozycji lidera średniej sprzedaży ogółem wśród miesięczników poradnikowych znalazła się „Kobieta i Życie”. Wszystkie tytuły zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Poradnik Domowy”.

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem „Kobiety i Życia” (Wydawnictwo Bauer) w I półroczu 2016 roku wyniosła 338 837 egz. W porównaniu do I półrocza 2015 roku zmniejszyła się ona o 2,47 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Wiceliderem był „Świat Kobiety” (Wydawnictwo Bauer). Średni wynik tego miesięcznika uplasował się na poziomie 291 093 egz., po spadku o 8,72 proc.
Trzecie miejsce zajął miesięcznik „Dobre Rady” (Grupa Burda). Jego wynik sprzedażowy zmniejszył się o 11,19 proc. do 265 163 egz.
Oczko niżej uplasował się „Poradnik Domowy” (Edipresse Polska), którego sprzedaż zmalała o 22,11 proc. do 208 081 egz. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.
I półrocze |
Dynamika |
||||||
ZKDP |
2016 |
2015 |
|||||
Tygodniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Kobieta i Życie |
444 020 |
338 837 |
338 837 |
453 167 |
347 433 |
347 433 |
-2,47% |
Świat Kobiety |
419 068 |
291 093 |
291 093 |
443 520 |
318 915 |
318 915 |
-8,72% |
Dobre Rady |
411 125 |
270 163 |
265 163 |
455 958 |
298 580 |
298 580 |
-11,19% |
Poradnik Domowy |
304 917 |
208 081 |
208 081 |
383 322 |
267 138 |
267 138 |
-22,11% |
Claudia |
296 144 |
171 628 |
166 628 |
318 212 |
180 982 |
180 982 |
-7,93% |
Olivia |
229 945 |
130 063 |
130 043 |
220 948 |
131 423 |
131 423 |
-1,05% |
Cała Ty |
191 083 |
110 876 |
110 876 |
228 805 |
126 734 |
126 734 |
-12,51% |
W czerwcu 2016 roku liderem również była „Kobieta i Życie”, której sprzedaż ogółem w porównaniu do czerwca 2015 roku zwiększyła się o 1,16 proc. do 306 078 egz.
Z trzeciego na drugie miejsce awansował „Świat Kobiety” (277 282 egz.; wzrost o 5,65 proc. - największy w zestawieniu), który wyprzedził „Dobre Rady” (236 200 egz.; - 13,17 proc).
Również i w tym ujęciu najwięcej stracił „Poradnik Domowy” (166 622 egz.; w dół o 30,81 proc)
Wirtualnemedia.pl |
czerwiec |
Dynamika |
|||||
ZKDP |
2016 |
2015 |
|||||
Tygodniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Kobieta i Życie |
424 935 |
306 078 |
306 078 |
434 864 |
302 573 |
302 573 |
1,16% |
Świat Kobiety |
444 906 |
277 282 |
277 282 |
421 939 |
262 457 |
262 457 |
5,65% |
Dobre Rady |
383 000 |
236 200 |
236 200 |
436 700 |
272 017 |
272 017 |
-13,17% |
Poradnik Domowy |
275 070 |
166 622 |
166 622 |
349 340 |
240 815 |
240 815 |
-30,81% |
Claudia |
268 962 |
148 765 |
148 765 |
332 870 |
176 119 |
176 119 |
-15,53% |
Olivia |
214 962 |
104 705 |
104 705 |
214 925 |
116 530 |
116 530 |
-10,15% |
Cała Ty |
183 500 |
93 717 |
93 717 |
216 000 |
109 633 |
109 633 |
-14,52% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Kobieta i Życie” na czele sprzedaży wśród miesięczników poradnikowych w I półroczu 2016