Ponad 4 mln zł ze zbiórki podczas transmisji #koncertdlabohaterów w Player.pl na walkę z koronawirusem
W sobotę, 4 kwietnia serwis Player.pl (TVN Discovery Polska) wspólnie z Fundacją TVN „Nie jesteś sam” zorganizował charytatywny #koncertdlabohaterów. Był on podziękowaniem za pracę pracowników służby zdrowia podczas epidemii koronawirusa. Widzowie podczas transmisji zgłaszali jednak problemy techniczne: opóźnienie głosu, obrazu czy z działaniem aplikacji. - Liczyliśmy się z możliwością wystąpienia awarii w przypadku ogromnego zainteresowania widzów - koncert dostępny był za darmo, ale idea i szczytny cel - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Bartłomiej Główczyński, dyrektor programowy Player.pl.

Podczas koncertu organizowana była zbiórka na rzecz Fundacji TVN. W ramach akcji udało się zebrać ponad 4 mln złotych podczas samej transmisji, ale zbiórka Fundacji TVN „Nie jesteś sam” na walkę z COVID-19 nadal trwa. Pieniądze zostaną przekazane na walkę z epidemią - zakup środków ochrony indywidualnej dla służb medycznych i ratunkowych: kombinezonów, maseczek, gogli, przyłbic, rękawic, czepków.
Katarzyna Kolenda-Zaleska, prezes Fundacji TVN "Nie jesteś sam" przekazała portalowi Wirtualnemedia.pl, że zainteresowanie #koncertemdlabohaterów oraz zbiórką przerosło najśmielsze oczekiwania.
- Na ten moment udało się uzbierać ponad 4 miliony złotych na zakup środków ochrony indywidualnej dla pracowników służb medycznych i ratunkowych walczących z epidemią koronawirusa w Polsce. To nie koniec. Zbiórka cały czas trwa, a Polacy nieprzerwanie nas wspierają, dokonując kolejnych wpłat. To niesamowite – podkreśla. - Jesteśmy niezwykle wdzięczni za to pospolite ruszenie. Hojność jaką wykazały się firmy, instytucje, ale przede wszystkim indywidualni darczyńcy - to tych wpłat jest najwięcej. Ponad milion osób wysłało charytatywnego SMS-a. Po prostu brakuje słów. Dziękujemy - zwraca się z podziękowaniem dla wszystkich, którzy wsparli akcję.
Bartłomiej Główczyński, dyrektor programowy Player.pl zaznacza, że stacja „na pewno nie powiedziała jeszcze ostatniego słowa”, jeśli chodzi o organizację tego typu akcji. - TVN Discovery Polska od początku prowadzi rozliczne działania, które wspierają walkę z epidemią. #koncertdlabohaterów i połączona z nim zbiórka pieniędzy to realna pomoc. To spektakularne przedsięwzięcie pokazało, że w naszych widzach leżą ogromne pokłady dobra, empatii i chęci pomocy - stwierdza.
Niemal 70 proc. firm planuje redukcje zatrudnienia. "Biurokratyczne procedury mogą nas najwięcej kosztować"Widownia szacowana na pół mln widzów
Wydarzenie było dostępne dla wszystkich internautów – transmisję z koncertu można było oglądać na żywo w Player.pl od 20.00 w sobotę, 4 kwietnia. Jak wynika z przekazanych nam informacji, w samym Playerze wydarzenie oglądano na niemal 330 tys. urządzeniach.
- Nie znamy dokładnej liczby widzów, ale biorąc pod uwagę, że najpopularniejsza była aplikacja Playera na urządzeniach Smart TV, to możemy przypuszczać, że całkowita widownia znacznie przekroczyła wspomnianą liczbę urządzeń i ostrożnie szacowalibyśmy ją na przekraczającą pół miliona. 4 kwietnia był absolutnie rekordowy, jeśli chodzi o zasięg serwisu – był to najlepszy wynik Playera na przestrzeni ostatnich 5 lat. Tylko w porównaniu do poprzedniej soboty wzrósł on o 92 proc – mówi nam Bartłomiej Główczyński.
Dodatkowo transmisja live na Facebooku wygenerowała milion wyświetleń, ponad 20 tys. reakcji i ponad 13 tys. komentarzy. Koncert był również emitowany na żywo w TVN24. Ponadto, według statystyk wyszukiwania w Google, 4 kwietnia Player był w Polsce drugim najpopularniejszym tematem wyszukiwania wśród dziennych trendów wyszukiwania.
Widzowie podczas transmisji zgłaszali jednak problemy techniczne: opóźnienie głosu, obrazu czy z działaniem aplikacji. Stacja tłumaczy, że był to pierwszy taki projekt w historii Playera. - Liczyliśmy się z możliwością wystąpienia awarii w przypadku ogromnego zainteresowania widzów - koncert dostępny był za darmo, ale idea i szczytny cel stojący za #koncertemdlaboheterów były - w naszym odczuciu - warte podjęcia tego ryzyka - komentuje dla nas dyrektor programowy Player.pl.
Dodaje on, że mimo pojawiających się problemów, spotkali się z :ogromnym wsparciem ze strony widzów”. - Nawet w sytuacjach, kiedy system nie nadążał, użytkownicy wykazywali się dużą wyrozumiałością i cierpliwością – za co serdecznie dziękuję – stwierdza Główczyński.
Początkowo zespół Playera miał zakładać 3-godzinny koncert na znacznie mniejszą skalę, ale z każdym dniem dołączali nowi artyści i pojawiały się nowe pomysły. Finalnie powstało z tego prawie 5-godzinne wydarzenie online nadawane na żywo. Tym samym było to pierwsze tego typu wydarzenie online na żywo w historii platformy Player.pl.
Branża marketingowa dostanie rykoszetem i ucierpi jako pierwsza przez skutki gospodarcze wywołane epidemią koronawirusa (opinie)Zbiórkę na rzecz walki z COVID-19, by wesprzeć medyków i przekazać im niezbędny sprzęt można nadal wesprzeć. Cegiełkę można przekazać poprzez wpłatę BLIK (na numer 509 55 99 66), SMS-em o treści „Pomagam" na numer 7126, przelewem bankowym (MBank: 10 1140 1010 0000 2581 1800 1077), czy wpłatą online w serwisie Player oraz na stronie Fundacji TVN. Cały czas działa też zbiórka na profilu facebookowym Fundacji - facebook.com/fundacjatvn.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Ponad 4 mln zł ze zbiórki podczas transmisji #koncertdlabohaterów w Player.pl na walkę z koronawirusem