Konsumenci i marketerzy różnią się w ocenach spójności kampanii reklamowych
Zdaniem 89 proc. marketerów, strategie reklamowe w ramach ich kampanii są zintegrowane. Z tym poglądem zgadza się tylko 58 proc. konsumentów - wynika z badania Kantar Millward Brown.
Najnowsze globalne opracowanie Kantar Millward Brown „The Art of Integration” z cyklu AdReaction, poświęcone zostało kampaniom reklamowym realizowanym w wielu kanałach komunikacyjnych.
Jak wynika z badania, korzyści płynące ze zintegrowanych i zindywidualizowanych kampanii reklamowych są znaczące i podnoszą skuteczność działań reklamowych o 57 proc. Kampanie tego typu stanowią mniej niż połowę wszystkich badanych przypadków (46 proc.). Badanie ujawniło także, że marketerzy i konsumenci mają odmienne poglądy na temat spójności poszczególnych kampanii reklamowych. Większość badanych specjalistów od marketingu (89 proc.) jest zdania, że ich strategie reklamowe w ramach kampanii są zintegrowane, jednak z tym poglądem zgadza się tylko nieco ponad połowa konsumentów (58 proc.).
- Konsumenci czują się przytłoczeni reklamą docierającą do nich z różnych miejsc, natomiast marketerzy dokładają starań, aby jak najlepiej wykorzystać istniejące formaty i kanały reklamowe w celu dotarcia do konsumentów. Najnowszy raport z badania AdReaction wskazuje na rozbieżność między postrzeganiem sukcesu kampanii reklamowej przez konsumentów oraz specjalistów od marketingu - komentuje Duncan Southgate, global brand director, media and digital w Kantar Millward Brown.
Konsumenci na całym świecie mają poczucie, że otacza ich coraz więcej reklam w coraz to większej liczbie miejsc. 81 proc. respondentów z próby globalnej wskazuje, że zjawisko to nasiliło się w porównaniu do sytuacji sprzed trzech lat, a analogiczny wskaźnik dla wszystkich badanych krajów poza Japonią wynosi powyżej 70 proc. Z kolei 69 proc. konsumentów na całym świecie zgadza się, że reklamy stały się obecnie bardziej inwazyjne dla odbiorcy. Wskaźnik takich opinii przekracza 50 proc. we wszystkich krajach z wyjątkiem krajów azjatyckich - Chin, Japonii, Hongkongu, Korei i Indonezji.
W ramach badania pytano, czy obecne kampanie reklamowe lepiej opowiadają historie i są bardziej spójne w różnych formatach. W tym przypadku odpowiedzi zależą od kraju zamieszkania respondenta. Konsumenci z Nigerii, Indii, Arabii Saudyjskiej, Chin i Brazylii mają wrażenie, że marketerzy robią bardzo duże postępy w tym zakresie, natomiast w przypadku krajów takich jak Wielka Brytania, Holandia, Belgia, Francja i Czechy, konsumenci są w najmniejszym stopniu o tym przekonani.
- Kanały mediowe będą ulegać dalszej ewolucji i rozproszeniu, jednak sprawni marketerzy dostrzegą możliwości nawiązywania kontaktu z konsumentami w sposób, który będzie nowatorski i istotny. Wiemy ponadto, że wykorzystywanie większej liczby kanałów może podnieść skuteczność kampanii, pod warunkiem jednak, że zapewnimy efekt synergii przy doborze kanałów - zauważa Duncan Southgate.
Raport Kantar Millward Brown „AdReaction: The Art of Integration” opiera się na nowym badaniu ilościowym zrealizowanym w 45 krajach, a dodatkowo na testach reklam z 12 wybranych kampanii wielokanałowych w ośmiu krajach oraz analizach Kantar Millward Brown na temat globalnej skuteczności mediów w oparciu o dane z dotychczasowych testów reklam. Wyniki dotyczące poszczególnych krajów wskazują, w jaki sposób konsumenci i marketerzy postrzegają integrację działań reklamowych, znaczenie odpowiedniego doboru treści reklamowych do danego kanału, a także cechy tych kampanii, które dobrze się sprawdziły na rynku.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Konsumenci i marketerzy różnią się w ocenach spójności kampanii reklamowych