Lego chce przełamywać stereotypy na temat przyszłych zawodów dla dziewczynek
Grupa Lego ruszyła z kampanią „She Built That”, której celem jest przełamywanie stereotypów i inspirowanie dziewczynek na całym świecie do postrzegania siebie jako kreatorek, budowniczych i innowatorek.

Jak pokazało najnowsze globalne badanie Lego określenia, takie jak „budowniczy” przywołują skojarzenia dzieci z „mężczyzną na placu budowy” (39 proc.) i „chłopca bawiącego się klockami” (36 proc.). Aż 70 proc. dziewczynek stwierdziło, że trudno im myśleć o sobie jako o osobie sprawnej w tworzeniu konstrukcji.
W ramach kampanii grupa Global Girls Crew na nowo nagrała kultowy utwór „It’s Like That” zespołu RUN DMC z 1983 r. – dając mu nowe, energetyczne, pełne koloru brzmienie oraz podkreślając kreatywność dziewczynek. Teledysk do singla „She Built That” można obejrzeć na YouTube.
Z okazji premiery kampanii Grupa Lego udostępnia grę online, w której gracze mogą tworzyć własne postacie i odtwarzać teledysk, korzystając z różnych kamer, scenografii i misji pobocznych.
Kolejne etapy kampanii Lego wkrótce.
Dołącz do dyskusji: Lego chce przełamywać stereotypy na temat przyszłych zawodów dla dziewczynek