To jedyny sponsor WOŚP reklamujący się w TV Republika. Co Lidl zrobi z ultimatum Owsiaka?
Jerzy Owsiak podczas poniedziałkowej konferencji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy zapowiedział, że fundacja przestanie współpracować z firmami, które reklamują się w TV Republika. Jedynym sponsorem, którego spoty na antenie tej stacji są regularnie emitowane jest sieć sklepów Lidl Polska. Sieć we wtorek zabrała głos.

Podczas konferencji prasowej podsumowującej 33. Finał WOŚP, który odbył się w niedzielę Jerzy Owsiak poinformował, że TV Republika nie wyemitowała spotu reklamowego jednej z firm, która wspiera Orkiestrę. Spot nawiązywał do niedzielnego Finału WOŚP. Według Owsiaka w wyjaśnieniu przekazanym firmie stacja miała przekazać, że treść spotu jest sprzeczna z linią programową TV Republika.
"Oświadczam, że jeżeli jakakolwiek firma chce z nami współpracować i chce się reklamować w tamtej telewizji, musi wybrać. Nie będziemy z wami współpracowali, jeżeli będziecie się reklamowali w Telewizji Republika, która jest antyonkologiczna, antyhematologiczna, antyludzka momentami" - powiedział Jerzy Owsiak. Zaznaczył, że materiały emitowane w tej stacji spowodowały groźby pod jego adresem. "Groźby, że ktoś chce mi odstrzelić głowę, były zainspirowane tą telewizją" - powiedział.
Dotyczyć ma to także firm, z którymi fundacji się obecnie "świetnie współpracuje", ponieważ według Jerzego Owsiaka nie da się połączyć filozofii działania Orkiestry i obecności w tym kanale.
Sponsorami 33. finału WOŚP były: Play, mBank, Mastercard, Allegro, Biedronka, PZU, Orlen, Dawtona, Lovela, Lavazza, Lipton, Crunchips i Lidl.
Nieprzerwana emisja reklam sieci sklepów
Z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarły Wirtualnemedia.pl wynika, że Lidl jest jedynym sponsorem WOŚP, który reklamuje się w TV Republika. Co więcej - należy do grona jej największych reklamodawców.
W grudniu 2024 roku w Republice wyemitowano 314 reklam Lidla, w Listopadzie - 197, w październiku - 360, we wrześniu - 606, w sierpniu - 507, w lipcu - 211, w czerwcu - 298, w maju - 144, w kwietniu - 163, w marcu - 331, w lutym - 282, a w styczniu - 126.
Lidl nie wycofał swoich reklam z Republiki nawet wtedy, gdy zrobiła to masowo większość reklamodawców - w odpowiedzi na skandaliczne wypowiedzi Jana Pietrzaka czy Marka Króla. Biuro prasowe sieci zawsze odpowiadało nam, że firma jest neutralna światopoglądowo i nie utożsamia się z treściami prezentowanymi w danych mediach. “Chcemy dotrzeć do jak najszerszej grupy klientów, dlatego jesteśmy obecni w różnych kanałach telewizyjnych i stacjach radiowych” – tak tłumaczono nam obecność reklam Lidla w Republice m.in. kilkanaście dni temu, gdy stacja nawoływała do zbojkotowania WOŚP i Jurka Owsiaka.
Jesteśmy neutralni światopoglądowo
Czy po wezwaniu szefa WOŚP zmieni zdanie? – Jesteśmy firmą społecznie odpowiedzialną, która swoją codzienną działalność operacyjną buduje na uniwersalnych wartościach jakimi są: szacunek, empatia i wrażliwość na drugiego człowieka niezależnie od wyznawanych poglądów politycznych, płci, narodowości czy wyznania. Wyróżnia nas neutralność światopoglądowa – chcemy dotrzeć do jak najszerszej grupy klientów, dlatego jesteśmy obecni w różnych kanałach telewizyjnych i stacjach radiowych – powtórzyła nam ponownie Aleksandra Robaszkiewicz, dyrektorka ds. corporate affairs and CSR w Lidl Polska.
Dodała, że za zakup reklam w mediach jest odpowiedzialny dom mediowy [ Havas Media - przyp. red.]. – W przytoczonej telewizji mamy wykupione świadczenia do marca br. W tej stacji emitowane były spoty o zbiórkach WOŚP w sklepach Lidl Polska w ubiegłym i bieżącym roku. Informujemy również, że w przypadku braku dojścia do porozumienia przez dwie strony tej dyskusji tj. fundacji oraz stacji telewizyjnej, nie przewidujemy dalszych emisji spotów reklamowych we wskazanej stacji – zapewniła portal Wirtualnemedia.pl menadżerka Lidla.
Lidl wspiera WOśP od kilkunastu lat. W tym roku firma zaangażowała się w akcję po raz 16. W sklepach tej sieci można było kupić m.in. dedykowane Orkiestrze gadżety, a zysk z ich sprzedaży trafia do fundacji - w tym roku zebrano 5 mln zł.
Dołącz do dyskusji: To jedyny sponsor WOŚP reklamujący się w TV Republika. Co Lidl zrobi z ultimatum Owsiaka?
"Für Deutschland" !
No ale żadna kasa podobno nie śmierdzi ;-)