Lista niepożądanych zwrotów w kampaniach mailingowych
Badacze z Subscriber Mail ułożyli listę zwrotów, których użycie może spowodować natychmiastowe skasowanie wiadomości przez odbiorcę. Jest ich ponad 100.
Jak można się było spodziewać, pierwsze miejsca okupują: "Całkowicie za darmo" oraz "Obniżka 50%". Kolejne zwroty zniechęcające adresata to: "Drogi przyjacielu/przyjaciółko", "Nie kasuj tej wiadomości" oraz "Informacje, których potrzebujesz". Marketingowcy powinni także unikać skojarzeń z opieką zdrowotną, seksem, pornografią oraz zadłużeniem.
Teksty z nietypową składnią, interpunkcją lub symbolami zastępującymi litery również mają duże szanse trafić do kosza nieprzeczytane.
Zbyt krzykliwe tytuły wiadomości odstraszają odbiorców, kojarzących je z automatycznie otwierającym się spamem. Zamiast "oklepanych" zwrotów w tytule e-maila bezpieczniej będzie wpisać markę lub nazwę naszego sklepu, aby adresat od razu wiedział, z kim ma do czynienia.
Marketing internetowy
Dołącz do dyskusji: Lista niepożądanych zwrotów w kampaniach mailingowych