Mamy odwiedzają w sieci portale parentingowe, ojcowie wybierają serwisy motoryzacyjne (Gemius/PBI)
Gemius sprawdził, jakie witryny najchętniej odwiedzają kobiety i mężczyźni posiadający dzieci. Mamy z najmłodszymi dziećmi najczęściej odwiedzają serwisy parentingowe i poradnikowe, ojcowie wolą treści motoryzacyjne oraz przeznaczone dla dorosłych.
Z danych Gemius/PBI wynika, że w sieci mamy ponad pół miliona więcej kobiet z dziećmi w porównaniu do mężczyzn (3 247 839 vs. 2 720 850). Najmniejsze dysproporcje występują w przypadku najstarszych dzieci (15-18 lat). Najliczniejszą grupą są kobiety z dziećmi w wieku 8-14 lat (1 747 001).
.png)
Mobilne młode matki
Aktywność kobiet w internecie nie jest zależna od wieku dzieci. Na komputerach stacjonarnych i laptopach spędzają średnio między 34 a 35 godzin miesięcznie.
W przypadku mobilnego korzystania z sieci widać korelację: im młodsze dziecko, tym więcej czasu kobieta spędza na urządzeniu mobilnym – 27 godzin miesięcznie w przypadku dziecka 0-7 lat, 26 w przypadku dziecka od 7 do 14 lat i 24 godziny w przypadku najstarszych dzieci – 14 do 18 lat.
.png)
Mężczyźni z rodzin z dziećmi spędzają nieco więcej czasu na komputerach i laptopach niż kobiety: średnio są to 44,5 godziny w miesiącu. Im młodsze jest dziecko, tym aktywność mężczyzn online większa: od 45 godzin w przypadku dzieci od 0 do 14 lat do 42 godzin w przypadku dzieci od 14 do 18 lat.
.png)
Kobiety z dziećmi aktywne na portalach parentingowych, urodowych, edukacyjnych
Gemius przeprowadził specjalną analizę analizę w oparciu o tzw. wskaźnik dopasowania (affinity index), tak aby dowiedzieć się, jakie strony odwiedzają najczęściej kobiety z dziećmi.
Wskaźnik affinity index powyżej 100 wskazuje, na których serwisach mamy nadreprezentację kobiet z dziećmi w określonym wieku w stosunku do całej populacji internautów. Dla porównania pokazano zasięg, jaki osiągają dane witryny: w opisywanej w badaniu grupie oraz w populacji wszystkich internautów.
Kobiety z najmłodszymi dziećmi najczęściej odwiedzają serwisy poświęcone tematom parentingowym (mamotoja.pl, mjakmama24.pl, edziecko.pl). Kiedy w rodzinie są dzieci w wieku szkolnym, kobiety z kolei najczęściej odwiedzają strony związane z kosmetykami, odzieżą i urodą (avon.pl, deichmann.com, wizaz.pl), a także serwisy związane ze szkołą i edukacją (librus.pl, vulcan.net.pl, bryk.pl). Stałą popularnością wśród wszystkich kobiet z dziećmi cieszą się sklepy smyk.com oraz hm.com, a także portal znanylekarz.pl czy serwis kulinarny przyspijprzepis.pl.

Mężczyźni z dziećmi odwiedzają serwisy motoryzacyjne, erotyczne, technologiczne
Najpopularniejszymi serwisami wśród wszystkich mężczyzn z dziećmi są strony związane z tematyką motoryzacyjną: autocentrum.pl oraz moto.com.
Wśród mężczyzn mających młodsze dzieci ogromną popularnością cieszą się serwisy z treściami przeznaczonymi dla osób pełnoletnich, takie jak pornhub.com czy redtube.com. W przypadku mężczyzn ze starszymi dziećmi, w rankingu pojawiają się także serwisy sportowe: przeglądportowy.pl oraz sport.pl oraz technologiczne: dobreprogramy.pl, elektroda.pl, komputerswiat.pl. W rankingu znalazł się też spidersweb.pl oraz serwis chomikuj.pl.

Zebrane dane dotyczą maja 2019 roku.

Newsletter







Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Mamy odwiedzają w sieci portale parentingowe, ojcowie wybierają serwisy motoryzacyjne (Gemius/PBI)