Markety i stacje paliw mają najbardziej popularne programy lojalnościowe
Zdecydowanie najbardziej popularnymi programami lojalnościowymi są programy organizowane przez supermarkety i hipermarkety (48%) oraz stacje paliw (26%) - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.
Pierwsze z nich odnotowały również największy wzrost zainteresowania w ciągu ostatniego roku - o 7%. Znacząca większość (80%) uczestników programów lojalnościowych to uczestnicy aktywni, znający swój status w programie i korzystający z niego. 41% uczestników najpopularniejszych programów deklaruje, że zdarzyło im się zmienić miejsce zakupu produktu lub usługi, jeśli nagradzane było to dodatkowymi punktami lub benefitami w programie - wynika z Monitora Programów Lojalnościowych 2012 ARC Rynek i Opinia.
Najpopularniejsze kategorie programów lojalnościowych 
Najbardziej znanym programem lojalnościowym i tym samym programem, który w ciągu ostatniego roku najwięcej zyskał na znajomości (10 punktów procentowych) jest Tesco Clubcard. Jednocześnie wśród pięciu najbardziej znanych programów lojalnościowych aż cztery pozwalają na zbieranie punktów w sieciach spożywczych.
Najbardziej znane programy lojalnościowe (znajomość spontaniczna)
„Najbardziej popularne kategorie programów lojalnościowych są zbieżne z częstotliwością dokonywania zakupów w danym miejscu. Dlatego też najpopularniejszą kategorią programów lojalnościowych są supermarkety i hipermarkety. Jednocześnie wysokie wzrosty znajomości - zwłaszcza w przypadku programu Tesco Clubcard - to z pewnością zasługa dobrej organizacji programu i odpowiedniej komunikacji marketingowej” - komentuje Piotr Juszczyk z ARC Rynek i Opinia.
80% uczestników programów lojalnościowych jest aktywna w ramach programów. 26% stanowią osoby bardzo aktywne, które na bieżąco znają swój status w programie i starają się zawsze z niego korzystać. Najliczniejsza grupa to osoby aktywne, które od czasu do czasu sprawdzają swój status oraz okazują kartę programu, gdy przypomni im o tym sprzedawca. Najmniej liczna grupa to osoby wycofane, które wprawdzie się w programie zarejestrowały, jednak nie korzystają z niego - wśród tych osób najwyższy odsetek stanowią osoby z grupy wiekowej powyżej 55 lat.
Aktywność uczestników w programach lojalnościowych
„Nasze badanie pokazuje, że stopień aktywności w ramach poszczególnych programów lojalnościowych jest wysoki. Około 40% uczestników programów twierdzi, że zintensyfikowało zakupy w danej sieci pod wpływem uczestnictwa w programie - większość z tych osób stanowią ludzie młodzi. Niemal połowa osób korzystających z najpopularniejszych programów lojalnościowych deklaruje, że zmieniają czasami miejsce zakupu produktu lub usługi, jeśli mogą otrzymać dodatkowe punkty. To duży potencjał” - dodaje Piotr Juszczyk.
O badaniu
Monitora Programów Lojalnościowych (2012) to badanie realizowane cyklicznie przez ARC Rynek i Opinia. Badanie miało charakter ilościowy i zostało zrealizowane metodą CATI (wspomaganych komputerowo wywiadów telefonicznych). Badanie przeprowadzono w dniach 20.07.– 05.08.2012 r. W pierwszej części badania przeprowadzono wywiady na reprezentatywnej próbie (wiek, płeć, wielkość miejscowości zamieszkania, województwo oraz wykształcenie) dorosłych Polaków N=1005, w celu uzyskania informacji na temat penetracji programów lojalnościowych w populacji 18+. Ostatecznie uzyskano: N=814 wywiadów z osobami biorącymi udział w przynajmniej jednym programie lojalnościowym.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Markety i stacje paliw mają najbardziej popularne programy lojalnościowe