InPost pozwoli zbierać InCoiny za granicą. W jednej statystyce dogonili go konkurenci
Z aplikacji mobilnej InPostu korzysta już prawie 14 mln Polaków, użytkowników szybko zdobywa też usługa płatności InPost Pay. Firma planuje wprowadzenie na rynkach zagranicznych swojego programu lojalnościowego, opartego na InCoinach.

Grupa InPost w 2024 roku dostarczyła w Polsce 709,2 mln paczek, o 20 proc. więcej niż rok wcześniej. W samym czwartym kwartale ich liczba zwiększyła się r/r też o 20 proc., do 209,8 mln, z czego 83 proc. trafiło do Paczkomatów.
Firma na koniec ub.r. miała w Polsce dokładnie 25 269 Paczkomatów, o 15 proc. więcej niż przed rokiem. łączna liczba znajdujących się w nich skrytek na paczki – o 12 proc.
Konkurenci dogonili InPost w liczbie automatów
InPost pozostaje zdecydowanym liderem na rynku automatów paczkowych, ale konkurencyjne firmy (głównie Orlen Paczka, Allegro i DHL) w ostatnich latach rozwijały swoje sieci szybciej. W konsekwencji o ile na koniec 2021 roku miały w sumie jedynie 2,3 mln maszyn, o tyle na koniec 2023 roku już 16,1 tys., a na koniec ub.r. – 26,2 mln.
CZYTAJ TEŻ: Po gazetę do Paczkomatu? Izba Wydawców Prasy rozmawia z InPostem
Przy czym automaty InPostu są dużo większe – każdy ma średnio 145 skrytek na paczki, wobec 55 u konkurentów. W efekcie firma dysponuje łącznie 3,7 mln skrytek, a konkurenci – łącznie 1,5 mln (według stanu na koniec ub.r.).

Według danych InPostu z Paczkomatów korzysta regularnie 19,4 mln Polaków. Natomiast aplikacji mobilnej firmy używa 13,7 mln osób. Realizują oni o ponad 40 proc. zamówień więcej niż pozostali użytkownicy usług InPostu.
5 mld InCoinów w aplikacji InPostu
Jesienią ub.r. w InPost Mobile uruchomiono program lojalnościowy, w którym za wybrane aktywności i zadania (np. nadanie czy odebranie paczki) otrzymuje się wirtualne monety InCoiny. Te zaś można wymieniać na kody zniżkowe na niektóre usługi InPostu, vouchery za płatności z InPost Pay i na zakupy w InPost Fresh oraz zniżki u partnerów.
InPost w prezentacji dla inwestorów podał, że w programie zarejestrowało się już 11 mln użytkowników, którzy otworzyli w aplikacji 12,3 mln InBox i zdobyli łącznie 5 mld InCoinów.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Firma chce uruchomić ten program za granicą. W br. planuje taki krok we Francji, w przyszłym roku – w Wielkiej Brytanii, a w 2027 r. – na pozostałych rynkach swojej działalności (m.in. w Hiszpanii, Włoszech i krajach Beneluksu).
InPost w ramach aplikacji rozwija też swój system płatności InPost Pay, pozwalający realizować płatności na różnych platformach e-commerce. Obecnie współpracuje w takim zakresie z ponad 1,6 tys. e-sklepów.
InPost Pay aktywowało już ok. 8 mln użytkowników. Firma podkreśla, że przy tej formie płatności wskaźnik konwersji sprzedażowej (czyli udziału kupujących, którzy skutecznie przechodzą cały proces płatności) jest o 30 proc. wyższy.
CZYTAJ TEŻ: InPost rozkręca się w Wielkiej Brytanii. Wyłoży miliardy zł
W 2024 roku grupa InPost dostarczyła 1,1 mld paczek. Jej przychody poszły w górę o 23,5 proc., a zysk netto sięgnął 1,25 mld zł, o 93 proc. więcej niż przed rokiem.
Dołącz do dyskusji: InPost pozwoli zbierać InCoiny za granicą. W jednej statystyce dogonili go konkurenci