Paczkomaty coraz bardziej zagraniczne. Tyle pojawi się przez rok
Paczkomatów działających na rynkach zagranicznych jest już więcej niż tych w Polsce. W całym 2025 roku InPost chce postawić ponad 14 tys. maszyn, z czego tylko ok. 3 tys. w naszym kraju.

InPost w komunikacie prasowym podał, że obecnie należy do niego ponad 54,3 tys. Paczkomatów, z czego przeszło 27 tys. w Polsce i ponad 27,3 tys. w pozostałych krajach.
Największym zagranicznym rynkiem pod tym względem dla firmy jest Wielka Brytania, gdzie na koniec marca br. działało 10,1 tys. automatów paczkowych. W kwietniu br. InPost uzgodnił zakup ponad 95 proc. udziałów brytyjskiej spółki logistycznej Judge Logistics działającej pod marką Yodel. W efekcie zwiększyła swoją liczbę punktów nadań i odbiorów paczek na rynku brytyjskim z 13 do 16 tys. (na koniec lipca było to już ponad 17 tys.).
CZYTAJ TEŻ: InPost dalej podbija Europę. Nowa inwestycja w Hiszpanii
Do francuskiego operatora Mondial Relay, przejętego przez InPost kilka lat temu, należy prawie 8,5 tys. Paczkomatów. We Włoszech firma ma zaś ponad 4 tys. takich urządzeń (i blisko 10 tys. wszystkich punktów nadań i odbiorów), a w Hiszpanii i Portugalii – ponad 3 tys. (w sumie przeszło 12 tys. punktów).
– Nasz model logistyczny zrewolucjonizował rynek dostaw w Polsce, dzięki czemu staliśmy się numerem jeden na rynku macierzystym. Sukces w Polsce jest fundamentem dla dalszej ekspansji międzynarodowej – podkreśla w komunikacie Rafał Brzoska, założyciel i szef InPostu.
14 tys. nowych Paczkomatów w 2025 r.
Brzoska zapowiada, że w całym 2025 roku jego firma zainstaluje ponad 14 tys. nowych Paczkomatów. – Co obejmuje około 3 000 w Polsce, 4 000 we Francji i krajach Beneluksu, 4 500 w Wielkiej Brytanii, 2 000 na Półwyspie Iberyjskim oraz około 1 000 we Włoszech – wylicza.
– Jesteśmy dumni z pozycji wiodącej, paneuropejskiej sieci OOH i zdecydowanie nie osiadamy na laurach – dodaje Rafał Brzoska.
CZYTAJ TEŻ: Rafał Brzoska znów z podatkową "listą wstydu". InPost zapłacił dużo więcej od konkurentów
Grupa kapitałowa InPost w pierwszym kwartale 2025 roku zwiększyła rok do roku przychody o 22 proc. do 2,95 mld zł, osiągając 940 mln zł skorygowanego zysku EBITDA.
Dołącz do dyskusji: Paczkomaty coraz bardziej zagraniczne. Tyle pojawi się przez rok