SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

W CCC, HalfPrice i eobuwiu subskrypcja za zniżki na wszystko. Koniec umawiania się na przymierzanie

Grupa CCC rezygnuje z rozwijanego w ostatnich latach konceptu sklepów eobuwie, stawia na bardziej tradycyjny handel. Uruchamia też wspólny dla swoich wszystkich szyldów klub lojalnościowy Modivo.club, w którym płatna opcja będzie kosztować 59,99 zł rocznie.

Sklep eobuwie według nowej koncepcjiSklep eobuwie według nowej koncepcji

Wspólny klub lojalnościowy ma przynieść grupie CCC uspójnienie i optymalizację działań w celu przyciągania klientów, które dotychczas jej głównie sieci – CCC, eobuwie, Modivo i HalfPrice – prowadziły osobno. Szef i główny akcjonariusz firmy Dariusz Miłek na poniedziałkowej konferencji zwracał uwagę, że osobne programy są droższe i mniej efektywne: sporej części klientów nie udawało się zachęcić do kolejnych zakupów.

Nowy program Modivo.club będzie obejmował wszystkie te szyldy, a także sieci SklepBiegacza, WarsawSneakerStore i SKstore (kupno 75 proc. udziałów ich właściciela grupa CCC uzgodniła pod koniec stycznia br.).

Modivo.club: co za 60 zł rocznej subskrypcji

W ramach Modivo.club będą dwa główne warianty: darmowy i płatny (Gold). Użytkownicy obu będą mogli korzystać jako pierwsi z promocji i wyprzedaży, rabatów od partnerów i dodatkowych zniżek pod hasłem Modivo Deals.

CZYTAJ TEŻ: Tak Solorz i Brzoska mają wyjść z eobuwia. Ponad miliard w gotówce i opcja kupna akcji CCC

Będą też mogli oddawać w ciągu 30 dni produkty kupione w sklepach stacjonarnych, przy czym zwrot pieniędzy dostaną w formie środków do wydania w grupie CCC.

Wariant Gold będzie kosztował 59,99 zł rocznie. Jego użytkownicy będą otrzymywać zwrot 10 proc. wydatków w grupie CCC, a także możliwość dokupienia za ok. 20 zł rocznie trzech kart Gold dla swoich znajomych czy rodziny.

Modivo.club wystartuje na początku kwietnia. Będzie reklamowany pod hasłem „Platforma korzyści”.

Żeby uspójnić komunikację nowego klubu, przygotowano nie tylko odpowiednie koszulki dla sprzedawców, lecz także zapowiedziano zmianę nazw wszystkich zagranicznych spółek grupy CCC, tak żeby klienci na paragonach zawsze widzieli Modivo.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Dzięki Modivo.club niższe koszty reklamacji?

Grupa CCC podaje, że w ciągu ostatnich 12 miesiącach kupowało u niej 17 mln klientów: 8 mln w sklepach CCC, 7 mln w eobuwiu oraz po 2 mln w Modivo i HalfPrice. W br. dojdzie jeszcze ok. miliona kupujących w SklepieBiegacza, WarsawSneakerStore, SKstore i Worldboksie.

Firma liczby, że potencjalna grupa użytkowników Modivo.club to 21 mln.

Modivo.club oprócz zwiększenia przychodów sprzedażowych ma przynieść ograniczenie wydatków na pozyskanie i obsługę klientów. Grupa CCC szacuje, że w br. zmniejszy nakłady na performance marketing o ponad 100 mln zł, zwrotów o ponad 100 mln zł oraz reklamacji o 30 mln zł.

Przeszło 100 mln zł ma też przynieść sama sprzedaż subskrypcji Modivo.club.

eobuwie wraca do tradycji

W ostatnich latach grupa CCC na bazie platformy e-commerce eobuwie, którą przejęła prawie dekadę temu, rozwinęła sporą sieć sklepów stacjonarnych. Miał je wyróżniać innowacyjny model działania: klienci mierzą swoje stopy skanerem 3D esize.me (parę lat remu w reklamach zachęcali do tego Dorota Wellman i Marcin Prokop), po czym dostają na tablecie listę modeli obuwia najlepiej pasujących do ich stóp. Jeśli chcą je przymierzyć, buty są przynoszone z zaplecza przez pracowników.

To się nie sprawdziło. Jak przyznał w poniedziałek Dariusz Miłek, klienci przymierzali sporo, a kupowali niewystarczająco dużo, dodatkowe koszty pracy generowało to, że niektórzy nie przychodzili na przymierzanie modeli, na które umówili się wcześniej w internecie (w ramach promowanej opcji „Przymierz, zanim zapłacisz”). 

Dlatego eobuwie stawia na klasyczny format handlowy: z regałami i stojakami zajmującymi większość powierzchni handlowej. Miłek przypomniał, że firma bez promocji prowadziła w taki sposób nieliczne sklepy tej sieci przed epidemią. Generowały one wówczas dużą wyższą sprzedaż na metr kwadratowy niż placówki CCC.

Z obecnie działających 49 sklepów eobuwia w Polsce 20 w najbliższych miesiącach ma zostać przemeblowane. Sieć na koniec 2025 roku ma liczyć już 68 placówek, w przyszłym roku podwoić ich liczbę, zaś na koniec 2030 mieć ich już 400.

Roczna sprzedaż w przeliczeniu na metr kwadratowy ma pójść w górę z 10 tys. zł w ub.r. do 12 tys. w 2027 roku. Firma spodziewa się, że przełoży się to na wzrost przychodów do miliarda zł w 2027 r. i 3 mld zł trzy lata później.

Nowe sklepy eobuwie mają być otwieranie przede wszystkim w małych i średnich miastach. Dariusz Miłek podkreślił, że główną przeszkodą w rozwoju firmy w takich ośrodkach jest brak odpowiednio atrakcyjnych powierzchni w centrach handlowych.

W sklepach eobuwie buty mają stanowić 60 proc. asortymentu, torebki – 30 proc., a pozostałe 10 proc. to akcesoria.

W zeszłym kwartale finansowym, od grudnia ub.r. do stycznia br. grupa CCC zwiększyła sprzedaż o 14 proc. do 2,87 mld zł. Na koniec stycznia miała 1 027 sklepów stacjonarnych, z czego 814 CCC, a 152 HalfPrice.

Dołącz do dyskusji: W CCC, HalfPrice i eobuwiu subskrypcja za zniżki na wszystko. Koniec umawiania się na przymierzanie

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Robert
Dobre! Spada liczba dorosłych i dzieci, Ukraińcy wyjeżdżają z PL ... ten będzie sprzedawał 2x tyle xD.
odpowiedź