Maryla Rodowicz na Times Square. „Tego nie było nawet w moim bingo”
Maryla Rodowicz znalazła się na billboardzie na nowojorskim Times Square. Jest jedną z artystek, które promują inicjatywę Spotify Equal Music Program i kolejną Polką w tym gronie, po Monice Brodce, Lunie i Darii Zawiałow.

Inicjatywa Equal Music Program ma na celu zwiększenie udziału artystek na listach przebojów. W chwili rozpoczęcia akcji stanowiły one jedynie 1/5 wszystkich twórców.
Spotify w ramach inicjatywy tworzy globalne oraz lokalne listy przebojów wykonywanych wyłącznie przez kobiety. Do współpracy zaproszono artystki z ponad 50 krajów.
Maryla Rodowicz w swoim poście na Facebooku napisała, że Spotify spełniło jej marzenie i dodała, że „tego nie było nawet w moim bingo”. Wyraziła też wsparcie dla innych artystek oraz dumę z kobiecej sceny muzycznej.
Rodowicz to nie pierwsza polska artystka na Time Square
Wcześniej Spotify w centrum Nowego Jorku promowało między innymi Lunę, Monikę Brodkę i Darię Zawiałow.
Polskie artystki znalazły się ze swoimi utworami na listach wśród takich gwiazd jak Saweetie (USA), Duda Beat (Brazylia), Griff (Wielka Brytania), Natalia Lafourcade (Meksyk) oraz Zoe Wees (Niemcy/Wielka Brytania).
Dołącz do dyskusji: Maryla Rodowicz na Times Square. „Tego nie było nawet w moim bingo”
Trudno np. słuchać klasyki hip-hopu z lat 70/80 bo...kobiet właściwie tam nie ma. I nie wyszukujcie rodzynków. Queen Latifah, MC Lyte ? Większość to...współpraca, jeden singiel. Sorry, ale większość to jak okruszek przy gigantach nawet w muzyce komercyjnej jak Prince, Led Zeppelin, Pink Floyd, Sting, Metallica, Michael Jackson. Dzisiaj komercyjnie może sobie królować Taylor Swift. Jako komercyjna gwiazdka. Historii muzyki nie tworzy. Poza tandetą i kiczem kobiety same się nie pchają. Piszą muzykę, teksty ? Mira Kubasińska ? Rodzynek.
Kobiety grają średni rap/hip-hop, pop, pop-rock, rock, czasami piosenka aktorska, są divy operowe, śpiewaczki, ale nie o to tutaj chodzi. Tandetny w muzyce jest wystarczająco.