Koniec licytacji serwisu InfoPraca. Cena spadała co godzinę
Serwis infopraca.pl poinformował, że zakończyła się licytacja dotycząca kupna wydającej go spółki InfoPraca. Przypomnijmy, że sposób sprzedaży był dotąd niespotykany w polskim internecie.
.webp)
Jak informowaliśmy dwa tygodnie temu, licytacja InfoPraca mogła budzić zdziwienie. Był to niegdyś czołowy portal z ogłoszeniami o pracę. Tymczasem już po starcie licytacji pewne było, że właściciele chcą go sprzedać z kilkumilionową stratą.
Wymyślili bardzo nietypowy sposób sprzedaży. Cena spadała co godzinę (w godz. 8-19) o 1 procent wartości. Sprzedaż odbywała w formie publicznej internetowej aukcji. Rozpoczęła się od ceny wywoławczej 9,5 miliona złotych.
Czytaj także: Niegdyś czołowy serwis rekrutacyjny na sprzedaż. Cena spada o 1 proc. co godzinę
I tak wycena InfoPraca 7 lipca o godz. 19.00 wynosiła już tylko 1 mln 380 tysięcy złotych. Nie wiadomo jednak, kto zdecydował się kupić serwis i za jaką cenę.
W ogłoszeniu dotyczącej licytacji pisano, że gdy tylko kupujący wpłaci zadatek (5 procent ceny zakupu), nie będą akceptowane żadne dalsze oferty ani kontroferty.
Warto dodać, że kapitał podstawowy spółki, który jest wkładem wniesionym przez wspólników, wynosi 13,8 mln złotych. Dla porównania, wycena Grupy Pracuj.pl przekracza 4 miliardy złotych.
Na stronie InfoPraca można przeczytać, że główne aktywa to 4,7 mln kandydatów, 72 tysiące zarejestrowanych firm i 200 tysięcy codziennych emaili z powiadomieniami o ofertach pracy na życzenie. Portal ma generować 31 tysięcy euro kosztów miesięcznie. W skład jego zespołu wchodzi 6 osób.
Historia InfoPraca.pl
Serwis został założony w 2006 roku przez Onet, który wówczas wskazywał, że to efekt współpracy z "europejskim liderem w dziedzinie rekrutacji on-line serwisem Infojobs.com". To jeden z kilkudziesięciu biznesów założonych od 1995 roku przez Grupo Intercom.
Może cię zainteresować: Grupa Pracuj zarabia więcej, także w Ukrainie. Tyle wypłaci inwestorom
Następnie Hiszpanie dołączyli do InfoPraca.pl jako inwestorzy. Z czasem przejęli cały biznes. Po kilku latach serwis był w czołowej trójce job boards w Polsce pod względem liczby użytkowników. Na początku 2010 roku InfoPraca.pl miała 1,4 mln użytkowników, co dawało jej czwarte miejsce w jej kategorii. Tak wynikało z badania Mediapanel.
Było to wówczas około pół miliona mniej użytkowników niż Grupa Pracuj.pl, która wówczas zajmowała drugą pozycję. Warto dodać, że na koniec 2024 roku numerem jeden był w Polsce LinkedIn z 4,4 mln użytkowników. Za nim uplasowali się odpowiednio: Pracuj.pl, GoWork.pl i OLX. InfoPraca.pl nie była już nawet w pierwszej dziesiątce.
Dołącz do dyskusji: Koniec licytacji serwisu InfoPraca. Cena spadała co godzinę