Agencja reklamująca SKOK-i zmalała, ale wyszła na plus
Agencja Apella, zajmująca się obsługą marketingową m.in. SKOK-ów, w 2024 roku zanotowała spadek przychodów o ponad jedną trzecią, przy czym mocno poprawiła rentowność. Niebawem ma został wchłonięta przez Fratrię.

Apella wypracowała w 2024 roku 16,51 mln zł przychodów sprzedażowych, o 37,1 proc. mniej niż rok wcześniej (26,26 mln). Wpływy od podmiotów powiązanych właścicielsko z agencją wzrosły z 247,6 do 333,8 tys.
Przychody z usług reklamowych, marketingowych i PR poszły w dół z 25,32 do 16,06 mln zł, te ze sprzedaży powierzchni reklamowej – ze 111 do 21,9 tys., z pozostałych usług – z 240,2 do 235,2 tys., a te ze sprzedaży towarów – z 588,8 do 197,4 tys.
W sprawozdaniu wyliczyła, że dalej zajmowała się „obsługą reklamową oraz public relations podmiotów należących do systemu spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych, w szczególności Spółdzielczej Kasy Oszczędnościowo-Kredytowej im. Franciszka Stefczyka (zwanej również Kasą Stefczyka), Krajowej Spółdzielczej Kasy Oszczędnościowo-Kredytowej, Saltus Ubezpieczenia, Stefczyk Finanse, Fundacji im. Franciszka Stefczyka, Stowarzyszenia Krzewienia Edukacji Finansowej, Fratrii”.
W Apelli mniej pracowników
Agencja zdołała ograniczyć koszty operacyjne o 35,8 proc. do 16,27 mln zł. Wydatki na usługi obce poszły w dół z 12,11 do 7,62 mln zł, na wynagrodzenia – z 7,17 do 5,73 mln, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze – z 1,21 do 977,3 tys. Średnioroczne zatrudnienie w spółce zmniejszyło się z 52,86 do 41,42 etatów.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Na poziomie sprzedażowym brutto zysk firmy zmalał z 941,6 do 246,7 tys. zł. Pozostałe wyniki rentowności podbiło w górę skurczenie się pozostałych kosztów operacyjnych z 9,5 mln zł do 598,8 tys., z czego wydatki na aktualizację wartości aktywów niefinansowych poleciały w dół z 8,14 mln do 116,1 tys., a te określone jako pozostałe – z 1,36 mln do 365 tys.
Ponadto przychody finansowe zwiększyły się z 2,74 do 2,93 mln zł (te z dywidend jak przed rokiem wyniosły 1,16 ml, a te z odsetek wrosły z 1,57 do 1,77 mln.
W efekcie wynik operacyjny poszedł w górę z 8,34 mln zł straty do 270,8 tys. zł zysku, zaś wynik netto – z 6,12 mln straty do 2,65 mln zysku.
Zeszłoroczny zysk netto zasilił kapitał zapasowy. 99,6 proc. udziałów Apelli należy do luksemburskiej spółki SaltLux Holding, resztę ma sama agencja i Romuald Orzeł.
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2024, a poprzedni – 2023
Najpierw pożyczka dla nadawcy wPolsce24, teraz fuzja
Apella podała w sprawozdaniu, że udzieliła Fratrii pożyczki na emisję przez nią telewizji wPolsce24 w naziemnej tv cyfrowej.
Na początku czerwca br. zapowiedziano, że firmy chcą się połączyć: ta pierwsza ma zostać wchłonięta przez drugą. Złożyły w tej sprawie wniosek do prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
CZYTAJ TEŻ: Karnowskim trudno bez PiS-u u władzy. Właściciel „Sieci” i wPolsce24 z ogromną stratą
Po fuzji Fratri ma oprócz swojej obecnej działalności (należą do niej wPolsce24, portal wPolityce.pl i tygodnik „Sieci”) przejmie obsługę podmiotów należących do systemu spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych. – Łączące się spółki będą wzbogacały swoją ofertę o nowe projekty, w tym mediowe, oraz inicjatywy związane z rozwojem nowych technologii, jak również będą podejmowały starania o pozyskanie nowych klientów zainteresowanych zakupem usług reklamowych, powierzchni reklamowej w wydawnictwach i programie telewizyjnym oraz angażowaniem się w akcje specjalne – zapowiedziano w sprawozdaniu Apelli.
Dołącz do dyskusji: Agencja reklamująca SKOK-i zmalała, ale wyszła na plus