Instagram chce ścigać się z TikTokiem. Ma nowe narzędzie dla marketerów
Meta chce maksymalnie usprawnić współpracę między markami a twórcami na Instagramie. Ten ma być bardziej konkurencyjny dla rywala, czyli TikToka. Cel? Łatwe tworzenie skutecznych kampanii reklamowych z gwiazdami dopasowanymi do profilu reklamodawcy.
.webp)
Instagram chce zwiększyć zainteresowanie swoim Creator Marketplace dla firm, które planują angażujące kampanie z influencerami. Opublikował 26-stronicowy poradnik dla marketerów, który ma na celu przyspieszenie i uproszczenie całego procesu.
Wystarczy konto firmowe i dostęp do pakietu Meta Business Suite, aby rozpocząć kampanię reklamową ze starannie wyselekcjonowanymi przez sztuczną inteligencję gwiazdami.
Instagram chce połączyć reklamodawców z influencerami
W lipcu 2022 roku Instagram rozpoczął testowanie swojej pierwszej funkcji Marketplace, ale była ona dostępna wyłącznie na zaproszenie dla wybranych kont firmowych i twórców – czytamy w branżowym magazynie Digiday.
Trzy lata później Instagram pokazał coś, co opisuje jako “najlepsze miejsce dla marek do odkrywania i oceniania twórców pod kątem reklam partnerskich”. Co to znaczy? Jak można przeczytać w przewodniku, marketerzy mają łatwo dowiedzieć się, jak uzyskać dostęp do Creator Marketplace oraz “jak odkrywać, oceniać i nawiązywać kontakt z twórcami w ramach swojej kolejnej kampanii”.
Czytaj także: Szef Instagrama przestał kierować serwisem Threads. Meta nominowała nową osobę
Dostrzegając potencjał twórców dla Instagrama, Meta chce maksymalnie usprawnić współpracę między markami a twórcami. Ma to pomóc Instagramowi konkurować z głównym rywalem, czyli TikTokiem.
Jest kilka sposobów, w jakie marketerzy mogą wykorzystać platformę, aby znaleźć najlepszych twórców do współpracy
Rekomendacje i wyszukiwanie – opierają się na algorytmie Instagrama opartym na sztucznej inteligencji. Pierwsze narzędzie prezentuje twórców, którzy według Instagrama mogą dobrze pasować do marki, a drugie umożliwia marketerom korzystanie z wyszukiwania słów kluczowych lub rekomendacji wyszukiwania opartych na sztucznej inteligencji.
Zakładka “Zainteresowani twórcy” pokazują twórców, którzy wyrazili zainteresowanie współpracą z marką, a zakładki “Obserwowani” i “Tagi” pokazują twórców, którzy obserwują profil marki lub oznaczyli ją w swoich treściach.
Może cię zainteresować: Kto zdominował polski Instagram w czerwcu?
W przewodniku reklamodawcy mogą przeczytać, jak poruszać się po profilach i portfolio twórców. Informacje pozwalają im sprawdzić, czy dani twórcy są odpowiednimi kandydatami. Mogą zweryfikować takie wskaźniki jak liczba obserwujących i dane demograficzne odbiorców, przegląd reklam partnerskich, treści firmowych i najnowszych materiałów w prosty sposób przypominający niemal pokaz slajdów.
Marketerzy mają dostęp do listy twórców. Celem tego narzędzia jest ułatwienie życia reklamodawcom, zamiast ręcznej obsługi. Widzą po prostu tych twórców, których spotkali w Marketplace w jednym miejscu, w formie tabeli porównawczej. Listy można tworzyć, dostosowywać i udostępniać administratorom konta.
Creator Market Place na Instagramie – jak firmy mogą tworzyć wspólną kampanię
Marki mają możliwość utworzenia kampanii i umieszczenia wszystkich treści twórców w ramach jednej konkretnej kampanii “pod jednym dachem”. Reklamodawcy korzystający z platformy będą mieli również dostęp do nowej skrzynki odbiorczej wiadomości partnerskich – podobnej do wiadomości bezpośrednich Instagrama – gdzie twórcy mogą bezpośrednio kontaktować się z nimi, aby budować relacje.
W nawiązaniu do niedawno uruchomionej przez YouTube funkcji Open Call, w ramach platformy Instagram Creator Marketplace reklamodawcy mogą stworzyć brief, który wysyłają bezpośrednio do twórców, z którymi chcieliby współpracować, lub brief, który jest “wykrywalny dla twórców”.
W tym drugim przypadku reklamodawcy mogą podać szczegółowe informacje na temat rodzaju i objętości potrzebnych treści oraz termin zgłoszenia zainteresowania. Reklamodawcy mogą precyzyjnie określić, jakie wynagrodzenie są gotowi zaoferować twórcom – chodzi na przykład o wynagrodzenie pieniężne, darmowe produkty, czy też dodatkowy bonus (jeśli zostanie uzgodniony) za promowanie swoich treści.
Jak powiedział w rozmowie z Digiday jeden z ekspertów, Chris Matheson, dyrektor ds. mediów w Markacy (wielokrotnie nagradzanej agencji marketingu efektywnościowego), nowa wersja platformy Instagram Creator Marketplace “wydaje się znacznie bardziej zaawansowana, z ulepszonymi filtrami wyszukiwania, usprawnionym systemem wiadomości i możliwością zarządzania całym cyklem życia, od wyszukiwania po realizację kampanii, wszystko na jednej platformie”.
Dołącz do dyskusji: Instagram chce ścigać się z TikTokiem. Ma nowe narzędzie dla marketerów