Instagram chce ścigać się z TikTokiem. Ma nowe narzędzie dla marketerów
Meta chce maksymalnie usprawnić współpracę między markami a twórcami na Instagramie. Ten ma być bardziej konkurencyjny dla rywala, czyli TikToka. Cel? Łatwe tworzenie skutecznych kampanii reklamowych z gwiazdami dopasowanymi do profilu reklamodawcy.
Instagram chce zwiększyć zainteresowanie swoim Creator Marketplace dla firm, które planują angażujące kampanie z influencerami. Opublikował 26-stronicowy poradnik dla marketerów, który ma na celu przyspieszenie i uproszczenie całego procesu.
Wystarczy konto firmowe i dostęp do pakietu Meta Business Suite, aby rozpocząć kampanię reklamową ze starannie wyselekcjonowanymi przez sztuczną inteligencję gwiazdami.
Instagram chce połączyć reklamodawców z influencerami
W lipcu 2022 roku Instagram rozpoczął testowanie swojej pierwszej funkcji Marketplace, ale była ona dostępna wyłącznie na zaproszenie dla wybranych kont firmowych i twórców – czytamy w branżowym magazynie Digiday.
Trzy lata później Instagram pokazał coś, co opisuje jako “najlepsze miejsce dla marek do odkrywania i oceniania twórców pod kątem reklam partnerskich”. Co to znaczy? Jak można przeczytać w przewodniku, marketerzy mają łatwo dowiedzieć się, jak uzyskać dostęp do Creator Marketplace oraz “jak odkrywać, oceniać i nawiązywać kontakt z twórcami w ramach swojej kolejnej kampanii”.
Czytaj także: Szef Instagrama przestał kierować serwisem Threads. Meta nominowała nową osobę
Dostrzegając potencjał twórców dla Instagrama, Meta chce maksymalnie usprawnić współpracę między markami a twórcami. Ma to pomóc Instagramowi konkurować z głównym rywalem, czyli TikTokiem.
Jest kilka sposobów, w jakie marketerzy mogą wykorzystać platformę, aby znaleźć najlepszych twórców do współpracy
Rekomendacje i wyszukiwanie – opierają się na algorytmie Instagrama opartym na sztucznej inteligencji. Pierwsze narzędzie prezentuje twórców, którzy według Instagrama mogą dobrze pasować do marki, a drugie umożliwia marketerom korzystanie z wyszukiwania słów kluczowych lub rekomendacji wyszukiwania opartych na sztucznej inteligencji.
Zakładka “Zainteresowani twórcy” pokazują twórców, którzy wyrazili zainteresowanie współpracą z marką, a zakładki “Obserwowani” i “Tagi” pokazują twórców, którzy obserwują profil marki lub oznaczyli ją w swoich treściach.
Może cię zainteresować: Kto zdominował polski Instagram w czerwcu?
W przewodniku reklamodawcy mogą przeczytać, jak poruszać się po profilach i portfolio twórców. Informacje pozwalają im sprawdzić, czy dani twórcy są odpowiednimi kandydatami. Mogą zweryfikować takie wskaźniki jak liczba obserwujących i dane demograficzne odbiorców, przegląd reklam partnerskich, treści firmowych i najnowszych materiałów w prosty sposób przypominający niemal pokaz slajdów.
Marketerzy mają dostęp do listy twórców. Celem tego narzędzia jest ułatwienie życia reklamodawcom, zamiast ręcznej obsługi. Widzą po prostu tych twórców, których spotkali w Marketplace w jednym miejscu, w formie tabeli porównawczej. Listy można tworzyć, dostosowywać i udostępniać administratorom konta.
Creator Market Place na Instagramie – jak firmy mogą tworzyć wspólną kampanię
Marki mają możliwość utworzenia kampanii i umieszczenia wszystkich treści twórców w ramach jednej konkretnej kampanii “pod jednym dachem”. Reklamodawcy korzystający z platformy będą mieli również dostęp do nowej skrzynki odbiorczej wiadomości partnerskich – podobnej do wiadomości bezpośrednich Instagrama – gdzie twórcy mogą bezpośrednio kontaktować się z nimi, aby budować relacje.
W nawiązaniu do niedawno uruchomionej przez YouTube funkcji Open Call, w ramach platformy Instagram Creator Marketplace reklamodawcy mogą stworzyć brief, który wysyłają bezpośrednio do twórców, z którymi chcieliby współpracować, lub brief, który jest “wykrywalny dla twórców”.
W tym drugim przypadku reklamodawcy mogą podać szczegółowe informacje na temat rodzaju i objętości potrzebnych treści oraz termin zgłoszenia zainteresowania. Reklamodawcy mogą precyzyjnie określić, jakie wynagrodzenie są gotowi zaoferować twórcom – chodzi na przykład o wynagrodzenie pieniężne, darmowe produkty, czy też dodatkowy bonus (jeśli zostanie uzgodniony) za promowanie swoich treści.
Jak powiedział w rozmowie z Digiday jeden z ekspertów, Chris Matheson, dyrektor ds. mediów w Markacy (wielokrotnie nagradzanej agencji marketingu efektywnościowego), nowa wersja platformy Instagram Creator Marketplace “wydaje się znacznie bardziej zaawansowana, z ulepszonymi filtrami wyszukiwania, usprawnionym systemem wiadomości i możliwością zarządzania całym cyklem życia, od wyszukiwania po realizację kampanii, wszystko na jednej platformie”.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Instagram chce ścigać się z TikTokiem. Ma nowe narzędzie dla marketerów