Jedna czwarta marketingowców żyje "w napięciu cały czas"
Wielu marketingowców stara się osiągnąć produktywną równowagę między życiem zawodowym a prywatnym, jednak niektórzy nie zrezygnowali z pracy podczas wakacji – wskazują badania Storyblok.

Jak informuje Performance Marketing World, nieco ponad jedna trzecia (33,5 proc.) marketingowców uważa, że mają dobry bilans pracy i życia, ale prawie jedna czwarta (24 proc.) jest zestresowana przez większość czasu.
Z badania Storyblok zrealizowanego wśród 200 starszych marketingowców związanych ze średnimi lub dużymi markami wynika, że zawód ten jest “nękany” wysokim poziomem stresu: tylko 6 proc. ankietowanych identyfikuje się jako osoba „nigdy nie zestresowana”.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
W wielu przypadkach stres związany z pracą wpływa na ich życie: ponad połowa (55,5 proc.) przyznaje, że kłóci się z partnerami z tego powodu przynajmniej czasami;. 9 proc. stwierdziło, że kłócą się „cały czas”, a jedna piąta twierdzi, że nigdy.

Większość sprawdza pocztę w czasie urlopu
Marketingowcy walczą o “odłączenie się” od pracy podczas wakacji. Jednak ponad trzy czwarte (75,5 proc.) z nich sprawdza podczas urlopu swoje e-maile służbowe co najmniej raz dziennie, zaś 25 proc. twierdzi, że nie może przestać myśleć o pracy na urlopie.
Ponadto 33 proc. ankietowanych stwierdziło, że wykonuje dodatkową pracę wcześnie rano – przed normalnymi godzinami pracy, a 56 proc. uważa, że są bardziej produktywni poza normalnymi godzinami pracy.
Jeśli chodzi o spotkania, tylko 32 proc. marketingowców stwierdziło, że cieszy się nimi, prawie połowa (46,5 proc.) uznała spotkania za ogólnie produktywne.
Mniej dni w pracy, ale dłużej
77 proc. respondentów nie żałuje, że zostali marketingowcami. 70 proc. byłoby zadowolonych z tego, gdyby ich potomstwo poszło w ich ślady i też zawodowo związało się z marketingiem.
Co ciekawe, 75 proc. marketingowców stwierdziło, że byliby bardziej produktywni i szczęśliwsi, gdyby mieli możliwość pracy czterodniowego tygodnia, nawet jeśli oznaczałoby to pracę dłużej.
Dołącz do dyskusji: Jedna czwarta marketingowców żyje "w napięciu cały czas"