SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polacy wolą Spotify od YouTube Music. Najmocniej przyciąga RMF ON

Wśród platform muzycznych w Polsce liderem zasięgowym jest Spotify, mając o kilka mln użytkowników więcej niż YouTube Music. Najdłużej każdy odwiedzjący spędza natomiast na RMF ON, zaś wśród witryn z artykułami o muzyce na czele jest sekcja muzyczna Interii.

Według danych z badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w kwietniu 2025 roku ze Spotify skorzystało 9,74 mln polskich internautów, co dało 32,79 proc. zasięgu. Każdy spędził tam średnio 66 minut i 13 sekund.

YouTube, który w tej kategorii oferuje przede wszystkim usługę YouTube Music przyciągnął 6,75 mln polskich internautów (22,74 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na godzinę, 49 minut i 25 sekund.

Niżej w rankingu są jeszcze dwie globalne platformy oparte na streamingu muzyki i podcastów. Shazam zanotował 1,71 mln polskich użytkowników, 5,74 proc. zasięgu oraz 5 minut i 50 sekund średniego czasu korzystania, natomiast SoundCloud – 1,03 mln odwiedzających, 3,47 proc. zasięgu oraz 14 minut i 28 sekund przeciętnego czasu.

CZYTAJ TEŻ: Netflix i Disney+ tracą polskich użytkowników. Kilka platform zanotowało wzrosty

Sekcja o muzyce na Interii przyciągnęła 2,15 mln internautów (7,26 proc. zasięgu), każdego średnio na 2 minuty i 58 sekund, zaś analogiczny dział Onetu (Ringier Axel Springer Polska) – 1,27 mln użytkowników (4,25 proc. zasięgu), przeciętnie na 2 minuty i 32 sekund. Serwis Tekstowo odwiedziło natomiast 1,91 mln internautów (6,42 proc. zasięgu), spędzając średnio po 2 minuty i 37 sekund.

W kategorii muzycznej są też ujęte witryny stacji radiowych, w których dominuje muzyka. Serwis Radia Złote Przeboje (Agora) przyciągnął 1,91 mln użytkowników (6,42 proc. zasięgu), każdego średnio na 4 minuty i 20 sekund, a witryna Radia Eska (Grupa ZPR Media) – 868,8 tys. internautów (2,93 proc. zasięgu), przeciętnie na godzinę, 54 minuty i 22 sekundy.

RMFon zanotował zaś 918,5 tys. odwiedzających, 3,09 proc. zasięgu oraz aż 3 godziny, 3 minuty i 3 sekund średniego czasu korzystania. W tej ostatniej statystyce był zdecydowanym liderem.

Miesiąc do miesiąca Spotify straciło 672,5 tys. polskich użytkowników (to 6,5 proc. w dół), przy czym średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o minutę i 10 sekund (1,8 proc.).

CZYTAJ TEŻ: Serwisy RASP gonią Polsat i Interię. Temu z kolejnym rekordem (Mediapanel z kwietnia)

Tekstowo zanotowało spadek o 329,2 tys. odwiedzających (14,7 proc.) i 16 sekund przeciętnego czasu korzystania (9,2 proc.), a Shazam – o 123,6 tys. użytkowników (6,8 proc.) i 48 sekund średniego czasu (12,1 proc.).

W witrynie Radia Złote Przeboje ubyło 489,9 tys. internautów (20,4 proc.), ale przeciętny czas spędzony przez każdego wydłużył się o 33 sekundy (14,5 proc.). Natomiast dział Onetu o muzyce zyskał 598,4 tys. użytkowników (90 proc.) przy nieznacznym spadku przeciętnego czasu korzystana (o 8 sekund, czyli 5 proc.).

Dołącz do dyskusji: Polacy wolą Spotify od YouTube Music. Najmocniej przyciąga RMF ON

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Majster
najlepszą platformą do słuchania muzyki jest Apple Music
3 11
odpowiedź
User
Wniosek
Porównywać Spotify z YT, Interią i Tekstowo....A gdzie AppleMusic, Deezer, Tidal ?
4 1
odpowiedź
User
zlolz
muzyka interia, lol xd
1 1
odpowiedź