Polacy wolą Spotify od YouTube Music. Najmocniej przyciąga RMF ON
Wśród platform muzycznych w Polsce liderem zasięgowym jest Spotify, mając o kilka mln użytkowników więcej niż YouTube Music. Najdłużej każdy odwiedzjący spędza natomiast na RMF ON, zaś wśród witryn z artykułami o muzyce na czele jest sekcja muzyczna Interii.
Według danych z badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w kwietniu 2025 roku ze Spotify skorzystało 9,74 mln polskich internautów, co dało 32,79 proc. zasięgu. Każdy spędził tam średnio 66 minut i 13 sekund.
YouTube, który w tej kategorii oferuje przede wszystkim usługę YouTube Music przyciągnął 6,75 mln polskich internautów (22,74 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na godzinę, 49 minut i 25 sekund.
Niżej w rankingu są jeszcze dwie globalne platformy oparte na streamingu muzyki i podcastów. Shazam zanotował 1,71 mln polskich użytkowników, 5,74 proc. zasięgu oraz 5 minut i 50 sekund średniego czasu korzystania, natomiast SoundCloud – 1,03 mln odwiedzających, 3,47 proc. zasięgu oraz 14 minut i 28 sekund przeciętnego czasu.
CZYTAJ TEŻ: Netflix i Disney+ tracą polskich użytkowników. Kilka platform zanotowało wzrosty
Sekcja o muzyce na Interii przyciągnęła 2,15 mln internautów (7,26 proc. zasięgu), każdego średnio na 2 minuty i 58 sekund, zaś analogiczny dział Onetu (Ringier Axel Springer Polska) – 1,27 mln użytkowników (4,25 proc. zasięgu), przeciętnie na 2 minuty i 32 sekund. Serwis Tekstowo odwiedziło natomiast 1,91 mln internautów (6,42 proc. zasięgu), spędzając średnio po 2 minuty i 37 sekund.
W kategorii muzycznej są też ujęte witryny stacji radiowych, w których dominuje muzyka. Serwis Radia Złote Przeboje (Agora) przyciągnął 1,91 mln użytkowników (6,42 proc. zasięgu), każdego średnio na 4 minuty i 20 sekund, a witryna Radia Eska (Grupa ZPR Media) – 868,8 tys. internautów (2,93 proc. zasięgu), przeciętnie na godzinę, 54 minuty i 22 sekundy.
RMFon zanotował zaś 918,5 tys. odwiedzających, 3,09 proc. zasięgu oraz aż 3 godziny, 3 minuty i 3 sekund średniego czasu korzystania. W tej ostatniej statystyce był zdecydowanym liderem.

Miesiąc do miesiąca Spotify straciło 672,5 tys. polskich użytkowników (to 6,5 proc. w dół), przy czym średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o minutę i 10 sekund (1,8 proc.).
CZYTAJ TEŻ: Serwisy RASP gonią Polsat i Interię. Temu z kolejnym rekordem (Mediapanel z kwietnia)
Tekstowo zanotowało spadek o 329,2 tys. odwiedzających (14,7 proc.) i 16 sekund przeciętnego czasu korzystania (9,2 proc.), a Shazam – o 123,6 tys. użytkowników (6,8 proc.) i 48 sekund średniego czasu (12,1 proc.).
W witrynie Radia Złote Przeboje ubyło 489,9 tys. internautów (20,4 proc.), ale przeciętny czas spędzony przez każdego wydłużył się o 33 sekundy (14,5 proc.). Natomiast dział Onetu o muzyce zyskał 598,4 tys. użytkowników (90 proc.) przy nieznacznym spadku przeciętnego czasu korzystana (o 8 sekund, czyli 5 proc.).

Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Polacy wolą Spotify od YouTube Music. Najmocniej przyciąga RMF ON