Microsoft ze wzrostem przychodów o 20 procent i 18,8 mld dol. zysku. Motorem usługi w chmurze
W czwartym kwartale 2021 roku Microsoft zanotował wzrost przychodów do kwoty 51,7 mld dolarów, zaś zysk netto spółki zwiększył się o 21 procent. Najlepsze wyniki osiągnęły usługi w chmurze, których przychody poszły w górę w sumie o 46 procent.

Microsoft Corp. ogłosił wyniki za kwartał zakończony 31 grudnia 2021 r. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku fiskalnego.
Kluczowe wskaźniki w górę
W czwartym kwartale 2021 przychody Microsoftu wyniosły 51,7 mld dol. i wzrosły o 20 proc. Z kolei w skali ostatnich sześciu miesięcy ub.r. wpływy spółki zamknęły się kwotą 97,04 mld dol. wobec 80,23 mld w roku poprzednim.
W raportowanym okresie koncern zanotował zysk netto wysokości 18,8 mld dol., wzrósł on rok do roku o 21 proc. W ciągu ostatniego półrocza 2021 po stronie zysku Microsoft zapisał 39,27 mld dol. (29,35 mld rok wcześniej).
Czytaj także: Windows 11 zadziała na każdym komputerze. Wystarczy dostęp do internetu
- Technologia cyfrowa jest najbardziej obiecującym zasobem, jakim dysponuje świat, pozwalającym pokonywać ograniczenia i na nowo wyobrażać sobie codzienną pracę i życie - zaznaczył Satya Nadella, prezes i dyrektor generalny Microsoftu. - Jako że udział technologii w globalnym PKB stale rośnie, wprowadzamy innowacje i inwestujemy na zróżnicowanych i rozwijających się rynkach, korzystając ze wspólnego zasobu technologii i modelu operacyjnego, który wzmacnia wspólną strategię, kulturę i poczucie celu.

Chmura lokomotywą wzrostów
Microsoft w swoim sprawozdaniu podaje szczegółowe wskaźniki w poszczególnych segmentach swojej działalności. Przychody w dziale Produktywności i Procesów Biznesowych wyniosły 15,9 mld dol. i wzrosły o 19 proc., z następującymi najważniejszymi elementami:
- Przychody z komercyjnych produktów Office i usług w chmurze wzrosły o 14 proc. dzięki wzrostowi przychodów z komercyjnego Office 365 o 19 proc.
- Przychody z produktów i usług w chmurze dla klientów indywidualnych pakietu Office wzrosły o 15 proc., a liczba subskrybentów usługi Microsoft 365 Consumer wzrosła do 56,4 mln
- Przychody z usługi LinkedIn wzrosły o 37 proc.
- Przychody z produktów Dynamics i usług w chmurze wzrosły o 29 proc. dzięki wzrostowi przychodów z Dynamics 365 o 45 proc.
Wpływy Microsoftu w dziale Intelligent Cloud wyniosły 18,3 mld dol. i wzrosły o 26 proc. Przychody z produktów serwerowych wzrosły o 29 proc. dzięki większym wpływom z Azure i innych usług w chmurze o 46 proc.
Przychody w dziale More Personal Computing wyniosły 17,5 mld dol. i wzrosły o 15 proc., przy czym według Microsoftu należy zwrócić uwagę na następujące wskaźniki:
- Przychody działu Windows OEM wzrosły o 25 proc.
- Przychody z produktów komercyjnych Windows i usług w chmurze wzrosły o 13 proc. Przychody ze sprzedaży konsoli Xbox wzrosły o 10 proc.
- Przychody z produktów Surface wzrosły o 8 proc.

Czytaj także: Microsoft kupuje Activision Blizzard za ponad 68 mld dolarów

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Microsoft ze wzrostem przychodów o 20 procent i 18,8 mld dol. zysku. Motorem usługi w chmurze