Ministerstwo Skarbu Państwa chce ograniczyć publikację płatnych ogłoszeń w prasie
Ministerstwo Skarbu Państwa dąży do ograniczenia emisji płatnych ogłoszeń w prasie, a docelowo być może z nich zrezygnuje. Komunikaty mają być publikowane głównie na stronach internetowych poszczególnych spółek Skarbu Państwa - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
W poniedziałek informowaliśmy o pogłoskach, jakoby z prenumeraty „Gazety Wyborczej” i promowania się w tym dzienniku miały rezygnować instytucje rządowe i spółki Skarbu Państwa. Mówiło się także o wycofaniu z dziennika zleceń na emisję płatnych ogłoszeń. Niektórzy politycy PiS przyjęli to z zadowoleniem.
Agora nie chce odnosić się do tych informacji. - Jeśli chodzi o dane dotyczące prenumeraty „Gazety Wyborczej”, to nie podajemy szczegółowych danych zarówno na temat jej odbiorców, jak i jej sprzedaży - informuje portal Wirtualnemedia.pl Agata Staniszewska, rzeczniczka prasowa Agory, zaznaczając, że spółka odnosi się jedynie do oficjalnych danych ZKDP, które publikowane są co miesiąc.
W pierwszych trzech kwartałach br. „Gazeta Wyborcza” sprzedawała się średnio w 158 620 egz., z czego 106 953 egz. stanowiła sprzedaż kioskowa, a 49 427 egz. - prenumerata (według danych ZKDP - zobacz wyniki wszystkich dzienników ogólnopolskich). Przychody ze sprzedaży dziennika wzrosły w skali roku o 2 proc. do 76,1 mln zł, a wpływy reklamowe zmalały o 4,7 proc. do 75,8 mln zł.
Jak nieoficjalnie dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl, Ministerstwo Skarbu Państwa chce ograniczyć wykupywanie ogłoszeń w prasie, a docelowo zrezygnować z nich. Komunikaty mają być publikowane głównie na stronach internetowych resortu oraz poszczególnych spółek Skarbu Państwa, a nie w formie prasowych ogłoszeń. MSP chce w ten sposób zmniejszyć wydatki.
Na razie w ministerstwie trwają analizy dotyczące rodzaju informacji, które powinny być komunikowane za pośrednictwem gazet. Ewentualne ograniczenia wiążą się ze zmianą rozporządzeń, nakazujących publikację w prasie rozmaitych ogłoszeń. Z naszych ustaleń wynika, że dotyczy to wszystkich spółek Skarbu Państwa.
Komunikaty i ogłoszenia z rządowych resortów publikowane są we wszystkich głównych dziennikach, ale zdecydowanie największa część trafiała do „Gazety Wyborczej” i „Rzeczpospolitej”. Ograniczenia MSP dotyczyć będą wszystkich tytułów, nie tylko „GW” i „Rz”.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 
Dołącz do dyskusji: Ministerstwo Skarbu Państwa chce ograniczyć publikację płatnych ogłoszeń w prasie