Sport Management Polska będzie promować mistrzostwa Europy w piłce ręcznej plażowej
Związek Piłki Ręcznej w Polsce (ZPRP) rozpoczyna współpracę ze Sport Management Polska (SMP). Agencja marketingu sportowego zajmie się promocją Mistrzostw Europy w piłce ręcznej plażowej oraz działania komunikacyjne wokół imprezy.
W ramach umowy Sport Management Polska będzie świadczyło także usługi w zakresie konstrukcji planu działań strategicznych, doradztwa, budowy strategii promocyjnej imprezy oraz działań PR i komunikacji kanałami social media. Umowa została zawarta na okres pięciu miesięcy.
W tym roku Polska będzie gospodarzem XI mistrzostw europy w piłce ręcznej plażowej. W zawodach weźmie udział 40 reprezentacji (20 damskich i 20 męskich) - w tym obydwie reprezentacje Polski. Będą to największe mistrzostwa w historii europejskiej plażówki. Turniej odbędzie się w Starych Jabłonkach, na terenach hotelu Anders nad jeziorem Szeląg Mały. Mistrzostwa będą trwały od 2 do 7 lipca.
- Postanowiliśmy podjąć współpracę ze Sport Management Polska ze względu na posiadane referencje i wieloletnie doświadczenie tej firmy. Wierzę, że wspólnie osiągniemy cel jakim jest promocja polskiej piłki ręcznej plażowej i wejście na najwyższy poziom komunikacji tego wydarzenia - powiedział Andrzej Kraśnicki, prezes ZPRP.
Piłka ręczna plażowa od samego początku swego istnienia stawia na efektowność i dynamikę co m.in. znajduje odbicie w specjalnie skonstruowanych przepisach i swoją atrakcyjnością przyciąga widzów i kibiców. Na przykład za bramki spektakularne i widowiskowe (określone przepisami) przyznaje się 2 punkty, podczas gdy za bramki zdobywane w zwykły, „tradycyjny” sposób przyznawany jest tylko 1 punkt.
- Aby dodatkowo podnieść atrakcyjność mistrzostw znacząco postawimy też na zdynamizowanie polityki komunikacyjnej. Zarówno na poziomie tradycyjnych działań PR jak i kanałów social media. Zgodnie z rekomendacjami SMP będziemy starali się pozyskać partnerów zasięgowych oraz reklamować mistrzostwa poprzez nośniki reklamowe środowiska piłki ręcznej. Planujemy też działania promocyjne oparte o event marketing i sporo akcji nieszablonowych - mówi Marek Góralczyk, dyrektor ds. współpracy z zagranicą i piłki ręcznej plażowej w ZPRP, a zarazem dyrektor turnieju o mistrzostwo Europy w Starych Jabłonkach.
Pierwszy turniej piłki ręcznej plażowej rozegrany został na plaży San Antonio w włoskim Ponza, w 1992 roku. Sama dyscyplina została oficjalnie uznana przez Międzynarodową Federację Piłki Ręcznej w 1994 roku. Z kolei Komitet Wykonawczy International World Games Association (IWGA) w czerwcu 2010 roku oficjalnie ogłosił piłkę ręczną plażową jednym ze sportów włączonych do programu Światowych Igrzysk Sportowych.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Sport Management Polska będzie promować mistrzostwa Europy w piłce ręcznej plażowej